Gott nytt år, kära vänner.

Jag skrev ett långt och rätt bra inlägg igår, med fortsatt skildring utav min skånska resa. Sidan började emellertid lagga, och allt gick förlorat. Jag tyckte det var fantastiskt skojigt. Vilken tur att det sket sig för mig, när jag lagt en dryg timme på att skriva ett inlägg. "Haha" utropade jag, och lade ifrån mig musen.

Får försöka ta om den där skånska skildringen senare...

Jag har vidare en dålig och en god nyhet. Den dåliga är att jag inte kommer att blogga på sex dagar till. Jag ska nämligen till Tornedalen och jobba igen.

Den goda nyheten är att den här  briljanta surrogatbloggerskan ska hoppa in och skriva några inlägg. Hon heter Gäby, och henne känner de trogna läsarna.

Vi ska förresten äta nyårslunch hos Olefins bortresta svärföräldrar idag, jag, Svempa, Gäby, Olefin och Jonas. Där finns bastu och bubbelpool, och där ska vi hämta kraft inför kvällens tillställning, som är en bjudning med 60 pers ute i Gammelstan. Ryktet säger att man där ska försöka para ihop mig med en Gotländska. Vad ska jag med en dylik? 

Ska jag bli ihop med någon ö-syfilist som bryter på tyska och bara lagar gratinerade fårhuvud till middag?

Hoppas bara jag kan klara att inte börja skratta när de presenterar oss för varandra, så det blir som med den där stackars tjejen i somras.

Tjejen: Jag hör att du är från Skåne, vad heter du?
Jag: Jodå det stämmer, ifrån nordvästra skåne. Jag heter Higge... men du hör inte heller hemma här hör jag, vart kommer du ifrån?
Tjejen: Örebro!
Jag: AAAHAHAHAHAHAHA... HAHAHAHAHA... HAHA... "Örebro" höhö... förlåt... hehe...
Tjejen: Eh... hihi... du är inte den första som påpekar det...

Lite pinsamt. Det visade sig dock bli en lyckad kväll, då jag senare lyckades få två mobilnummer på samma gång.

Vidare kan jag från Skåne rapportera om en smått surrealistisk händelse, då jag kom ut från innestället "57an" vid stängning på juldagen. En lång typ, med vad jag uppfattade som utväxt blonderat hår kom fram till mig...

En lång typ: Higge?
Jag: hmmm... Mr Pentex?
En lång typ: Nej... Keyser!
Jag: Au faen... Seriöst?
En lång typ: Japp. Mr Pentex är inte här, han är i Karlstad det jävla trollet!
Jag: Vaddå, känner ni varandra?
En lång typ: Vi sitter mitt emot varandra på jobbet, så jag sitter och glor på det jävla trollet varenda dag!
Jag: Höhö... au faan...

Hela konversationen var lite dimmig, men jag vill minnas att han försvann i en bil med något lösnummer sedan. Spännande! Du kanske har några kommentarer, Keyser? Hähä....

Bäst just nu: Nyårsfest X2

Sämst just nu: Måste ta det lugnt, då jag ska jobba kväll på nyårsdagen. Ska hursomhelst bli skönt att komma upp till stillheten i Tornedalen efter all julstress.

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Well, vad kan man säga! Dimmigt var det men känna igen dig var ju inte så svårt!
Att jag kallat Mr Pentex för ett jävla troll verkar väldigt sannolikt.
Dessutom minns jag att du verkade lite reserverad av detta plötsliga möte med en av dina bloggläsare.
Och att din kompis Ajax verkade vara i bra form, han förklarade varför han kallades så, men minns inte detaljerna riktigt! Var det något med att han konstant städade överallt?
Utväxt blonderat hår? Haha, så kan man ju också se det :)

2007-12-31 @ 13:36:15
Postat av: R

Gotlänningar är konstiga.
Jag föddes där så jag vet.
Men jag flydde snabbt.

Gotlandsdricku, varpa och Stångaspelen med grenar som "Sparke bläistre" och "Rövkrok" är inget för mig.

2007-12-31 @ 14:06:28
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Allbin

Gäby säger du . . kul, hon e vass

2007-12-31 @ 16:49:03
Postat av: Damien

Den där Gäby-kvinnan ser alltid så full i fan ut...

2008-01-01 @ 02:50:31
Postat av: Mr.Pentex

Troll va?!?
Nä du Keyser ta dina antidamp piller och surfa vidare! ;P
Lösnummer hörde jag, he he. Det kommer jag att komma ihåg.
Jo då, jag och Keyser sitter och blänger tvärrs över bordet, men har han bara tagit sin medisin är han ganska okey faktiskt =D.
Ha de fint go´ vänner!

2008-01-02 @ 09:02:31
Postat av: Keyser Söze

Glömde visst kommentera ditt påstående om lösnummer.
Att jag skulle åkt iväg i en taxi har du nog fått om baktassen. Skulle nog inte min sambo uppskatta :p
Nä, man har ju gångavstånd hem, däremot blev det en kebab i stadsparken på vägen. Att man alltid ska få fyllehunger, fan vet vad han stoppar i den dressingen! Skulle aldrig handla där i nyktert tillstånd. Men nöden har ingen lag...

2008-01-02 @ 14:07:30
Postat av: clift

http://www.norran.se/artikel.php?id=7314946&avdelning_1=102&avdelning_2=0

2008-01-04 @ 20:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0