FÄJSBOOK!?

Det blev en lång natt, så nu har jag lyckats sova bort hela dagen. Strax innan jag åkte iväg för att jobba nattens pass, ringde Fanjunkaren och lät kissnödig. Upptakten till gårdagens samtal, skedde på följande sätt under ett besök hos han och hans flickvän för några dagar sedan.

Fanjunkaren: Joo, har du tänkt skaffa det här Facebook?
Jag: NEJ! Det har blivit en sån jävla hype!
Fanjunkaren: Jaa...
Jag: Hur så?
Fanjunkaren: Jo, jag har fått en inbjudan och tänkte gå med...
Jag: Jaha ja. Nä det tänker jag inte.
Fanjunkaren: Nänä... jag tänkte bara.
Jag: Mmm...

Gårdagens samtal.

Fanjunkaren: Hej!
Jag: Hej...
Fanjunkaren: Jaha, vad gör du?
Jag: Nja, tänkte börja hoppa på moppen och fara till kneget.
Fanjunkaren: Jaha? Ska du jobba natt?
Jag: Jo... ute i Gammelstan, på ett ställe.
Fanjunkaren: Åfan...
Jag: Jaha, vad hade du på hjärtat då?
Fanjunkaren: Nja... jag tänkte bara fråga; du hade inte tänkt skaffa Facebook?
Jag: JAJA! Skicka en inbjudan då för fan!
Fanjunkaren: Jaha, har du ändrat dig å vill gå med nu?
Jag: NÄ, men du tjatar ju!!!
Fanjunkaren: Jaha!? Så jag ska skicka en inbjudan?
Jag: Jamen gör det, vad det nu ska tjäna till.
Fanjunkaren: Jamen det handlar ju om att bygga nätverk, att samla sina vänner.
Jag: Du har ju inga vänner.
Fanjunkaren: ...nää... men jag tänkte skaffa några... jag har tre här nu.
Jag: Fantastiskt!
Fanjunkaren: Ja... det handlar ju liksom om att bygga nätverk, min vänner ser vilka dina vänner är, och kanske lär de känna varandra och knyta kontakter.
Jag: Så alla ska bli vänner med varandra? Ska det bli något jävla hippiekåmjunity? Är det så? We shall overcome?
Fanjunkaren: Ehe, jaa...
Jag: Är det så världsfred ska byggas, är det det vi ska göra?
Fanjunkaren: Hehe, det handlar ju liksom om att bygga nätverk...
Jag: Fyyy faaaan... jaha... Förresten, fan vad ball, då kan jag ju länka till din sida när jag skriver om dig i bloggen!
Fanjunkaren: NÄÄ!? Det kan du ju för fan inte göra.
Jag: Inte?
Fanjunkaren: Nej, där står ju för fan alla mina personuppgifter!
Jag: Jamen, de ligger ju ute på nätet då!?
Fanjunkaren: Jamen ingen på bloggen vet ju att det är jag, där har jag ju ett alias.
Jag: Jaha... Tycker du det skulle vara dumt att röja dig?
Fanjunkaren: Jaa, det kan du ju inte göra när du har gjort ett alias på mig.
Jag: Jag kanske aldrig skulle mörkat din identitet ifrån början...
Fanjunkaren: Hehe, nåja...
Jag; Jaha... näe...
Fanjunkaren: Har du bråttom?
Jag: Mm, jo, jag måste börja fara, jag.
Fanjunkaren: Jaha, men vi hörs, hörru.
Jag: Japp, höres! 

Så nu måste jag ju då alltså skaffa Facebook, verkar det som...

Da Spajjs: Jag kan inte utlova något annat än en upplevelse av förnedring, och för all del, en trivsam upplevelse av min karisma. Men visst skulle vi säkert kunna göra det. Jag vet ju dock ej vem du är, tyvärr.

Pentex, så måste vara fallet!

Dreambabe.se.nu, Tackar, men det var en märklig sida du hade länkat till, bara en enda brud? Linda Persson, 30? Är det du det? Jag gillar höfthållarna och stay-upsen! Vi måste alla enas i kampen mot strumpbyxorna!

Keyser: Vad för någon slags människa gillar inte "Hotel California"? Märkligt...

Moar: Thor-Leifs? ska den in på nån lista menar du? har dom gjort en film?

Damien: A.I. suger verkligen fett... Men jag tror ändå jag vill sätta "Citizen Kane" på femteplatsen, bara för att reta alla pretton.

Bäst just nu: Recreation time.

Sämst just nu: Den nya feministdebatten, jag orkar inte längre...


Kommentarer
Postat av: Olefin

Äntligen kommer du till facebook, nu är det bara Gäby kvar!

2007-10-17 @ 20:12:28
Postat av: Moar

Film??Var väl för ända in i h-e inte där jag skrev det? PÅ Lista, 10 bästa låtar, du lämnade ju 10:an ledig? Sluta jobba natt om hjärnan säger upp sig!

2007-10-17 @ 20:21:47
Postat av: dstrajk

va jobbar en så otroligt bra "krönikör" med? undrar bara om du har ett stimulerande jobb lr har du ett tradigt ssab jobb som gör att du måste kanalisera dina känslor här på bloggen?!??!! du skriver suveränt mannen!

2007-10-17 @ 20:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0