Listor!

Djävulen och faanstyg! Jag köpte så najs käk efter krogen igår och nu står det här, ej uppätet och alldeles bortglömt! Hur får man de där stripsen att smaka bra igen?

Glömdes gjorde även planen att dricka "Resorb" innan jag la mig igår. Nu ligger jag här med huvudvärk och suger på ett paket lättmjölk. Dessutom skulle jag skriva ett s.k. "fylleinlägg" igår. Det sket sig, jag glömde. Glömde gjorde jag förresten uppenbarligen även med några strömmingar i kylen, varför nu mjölken smakar en aning sämre än vad den borde få göra.

Jag och Greven var på krogen igår, och innan dess satt vi här hos mig och lyssnade på bra musik. Han uppmanade mig då att lista de tio bästa låtarna genom tiderna här, och jag sa att "det var ingen dum idé".
Det VAR ingen dum idé, så jag tror jag ska göra det!

Att göra listor över de tio bästa, snyggaste eller fulaste, är överhuvudtaget en alldeles utmärkt bakfylleterapi, så jag tror jag ska göra en flock listor.

Alltså; de tio bästa låtarna genom tiderna. "Herregud, han är ju för fan helt efterbliven" kanske ni kommer att tänka, "Han kan inte mena allvar, eller!?" kanske ni kommer att säga. Nåväl, som vanligt är det ju så att alla har rätt till en åsikt, men delar man inte min, så har man alltså fel.

1. "Highway star", Deep Purple (klippet visar en smått keff version, de har väl inte knarkat ordentligt eller nåt)
2. "Smells like teen spirit", Nirvana (det är så bra så ni fattar det inte... DÅRAR!)
3. "Hotel California", Eagles
4. "Jolene", Dolly Parton (Om det var fest i mina byxor vore Dolly inbjuden... DOLLY! Come to butthead...)
5. "Angie", Rolling Stones
6. "Not forever", Popsicle (jo, det är sant) (JO! Håll flabben!)
7. "Were only in it for the drugs", Ebba Grön (Nja, den är faktiskt bättre än "Not forever" men jag ids inte ändra igen. Jag ändrar hela tiden nu när det här skrivs, så ni vet det)
8. "Dancing in the Dark", Bruce Springsteen (OBS! Titta på videon, känner ni igen tjejen i publiken som Bruce tar upp på scenen? Det var så hon upptäcktes)
9. "Straight outta Compton", N.W.A (har listan spårat ut? jag vet faktiskt inte, men Kalashnikov-samplingen i låten är så perverst bra så jag vill ha sex med den... "AK 47 AS A TOOL *RA-TA-TA-TA-TA*")
10. Här kan jag inte spika något. Det finns så extremt mycket bra låtar som skulle behöva vara med på listan så jag kan helt enkelt inte stänga dom ute. Jag menar, hur fan väljer man mellan exempelvis "Rocket man", "Kryptonite" och "Here comes the sun"? OMÖJLIGT! Notera förövrigt att "Stairway to heaven" inte finns med. Är det rätt? Ska det vara så? Jag vet inte...  

Coming up soon: Världens 10 snyggaste bilar.

Bäst just nu: Grillad kyckling i kylen

Bäst just nu2: Att jag var tvungen att städa när Greven skulle komma igår.

Bäst just nu3: "Här fildelas fan inte, vi gör back-uper åt varandra".

Sämst just nu: Att dånkenstripsen kommer att bli sladdriga i mikron.

Sämst just nu2:  Om dessa funnits på riktigt, hade jag uppfunnit en sport. "Teletubbiesihjälsparkning", hade den hetat.


Kommentarer
Postat av: Damien

Det är Courtney Cox, och det vet jag utan att ens titta på vidoen! (onödigt vetande is the shit!)

2007-10-14 @ 14:34:26
Postat av: Keyser Söze

Oh my god! Du måste verkligen var bakfull...
Sup ned dig igen och gör om, gör rätt!
Hotel California är förmodligen det värsta kräkmedel någon har lyckats muta till sig att ge ut på vinyl.

2007-10-15 @ 08:31:45
Postat av: Moar

10. Kurragömma m Thorleifs?
Kyckling m strömmingsmak är en hit!!Not!
Förresten stäng mjölkförpackningen innan du sätter in paketen i kylen.

2007-10-15 @ 13:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0