Oskuld.

Det finns en del olika dejtingprogram på tv just nu. Främst är det mammor och bönder som ska hitta sig en livspartner, varför dessa mammor och bönder nu förekommer ganska frekvent i media. Nyss stod jag i kassakön på ICA Kvantum, och glodde slött på skvallertidningarnas färgglada framsidor. På någon utav dem, kunde man läsa att bonden Fredrik, 24, aldrig haft en kvinna.

"Hurdå aldrig haft en kvinna? Är han oskuld då? Är det innebörden? Fy fan för att ha det på en tidningsframsida och vara 24 år!?" tänkte jag, full av empati för den stackars bonden. Lyckligtvis fick man ju den där skiten överstökad relativt fort, men andra i min bekantskapskrets var inte lika tursamma.

En sådan är en av mina äldsta vänner, Ajax. Vi har känt varandra i ungefär 23 år, vilket är länge för några som ännu har en bit kvar till 30. Förutom hans föräldrar (och kanske de avlidna morföräldrarna) är nog jag, sedan omkring 18 år, den som känner honom allra bäst. Därför vet vi mycket om varann som ingen annan vet, och vi har under årens lopp kommit överrens om en hel massa saker.

Allt detta resulterade i ett ganska märkligt telefonsamtal för cirka 1½ år sedan.


Klockan är 03:20 när telefonen ringer. (samtalet är skrivet på nordvästskånska, för ökad autencitet)


Jag: Uuuuh!??

Ajax: Fix, fårr helvette, JA HAR GJORT DE! (Ajax kallar mig "Fix", reds. anm.)

Jag: Ajax... (kollar på klockan) Vicket, va e darr?
Ajax: Ja, vi kom ju övårrens om att narr vi gjort de så skoulle vi ringa te varann!!?
Jag: Fårr jävelen... Gjort vicket?
Ajax: Jamen knullat, fårr jävelen!
Jag: ...? Hur gammal är han nu? 26.... tänk att det hände innan 30... vilken jävla tur.
Ajax: Minns du ente att vi kom övårrens om de?
Jag: Vagt... jojo... gjorde ja de då?
Ajax: Ja, det gjorde du ju... "Va de allt, så kan man lia jarna rånka resten av livet", ringde du å sa!
Jag: Hehehehe... ja... de va sant då, men tur att de ble bättor senn... men vem fan har du bånkat på då?
Ajax: Lina!
Jag: Men ni gjorde ju slut fårr en 5-6 år sen!!?? 
Ajax: Jo jo, ja vet, men jag träffa henne igen... hon e harr breve, vill du snacka me hinga?
Jag: E hon breve nu??? Fårr jävelen rent....
Lina: HAJ FIX! Hårr e de me daj?
Jag: Um... bra, det var längesen. Hur e de själv?
Lina: Jioo, de e bara bra... vill du prata me Ajax igen?
Jag: Jo, ha de bra!
Ajax: Hehe, ja fårr jävelen rent... Jaja, men vi får höras mer sen, jag ringorr daj imorron, haj haj!

Ajax och Lina var tillsammans tidigare, men utav någon underlig anledning kom han aldrig till skott. Trots att han är lång, välbyggd, välartikulerad och trevlig, med god ekonomi, BMW, Ingenjörsexamen och generöst klädkonto, har han aldrig fått det gjort. Jag har alltid påpekat att "det börjar bli dags", men han har aldrig verkat ta det till sig. Jag har dock inte hetsat honom något vidare. Det för att undvika att driva in honom i några mörka grublerier, något som alltid hemsökt honom, och som mest troligt är den primära orsaken till att det tog så lång tid innan det hände.

Det är inte heller det att han inte träffat tjejer, han har sedan länge gjort det mesta man kan göra med en kvinna utom att just penetrera henne. Det verkade som om det var just själva penetrationen det satt fast vid. Det paradoxala i hela situationen var att det aldrig låg honom till last heller, då han träffade tjejer. Han är enda barnet, och har en del sociala egenheter som barn med syskon sällan lägger sig till med. Vissa saker som man exempelvis inte gärna för på tal, har han inga problem med att ventilera. Han hade således inga problem med att glatt berätta att han minsann var oskuld fortfarande. Ingen trodde honom. Tjejerna förutsatte att han drev med dem, och fnittrade bara naivt åt hela saken.

De han lyckades övertala om att det vara sanning, försökte dessutom i en del fall även låtit påskina att de gärna skulle vara hans första. Faktiskt så till den grad, att jag själv flera gånger övervägt att använda mig utav "oskuldsfullhet" som en slags raggteknik. Rädslan för olika pinsamma scenarion till följd därav gjorde dock att det fick vara.


Även om bonden Fredrik skulle misslyckas att hitta en partner i programmet, är kanske detta fenomen något för honom att hoppas på. Han ser ut som om det säkert skulle vara sant, och nu står det på "Hänt Extras" förstasida. Allt han behöver göra sen, är att hitta något stamhak för medelålders kvinnor.

Något som jag förresten inte insett tidigare, är att hetsen att bli av med oskulden förekommer hos tjejer också. Visst, jag har väl vetat att unga tjejer i förhållanden tyvärr känner en press på sig, främst från killen, men jag har aldrig vetat att unga tjejer hyser samma vilja att bara "få det gjort" som killar. En nära tjejbekant avslöjade hur det låg till. Själv hade hon fått det avklarat vid späd ålder i ett tält, till tonerna utav "Dire Straits", och det hade varit katastrofalt dåligt. Men hon hade resonerat att det iaf var avklarat.

Tyvärr kan hon aldrig mer lyssna på "Dire straits" igen.

Jag påtalade fenomenet för Fanjunkaren över en öl i fredags, och han var även han helt ovetande om saken. Han tyckte överhuvudtaget att det var en problematik som inte borde kunna finnas.

Fanjunkaren: Fan, i den åldern var det ju allt man drömde om, att få knulla. Hur kan tjejer då känna någon stress? Allt de hade behövt göra, var ju att räcka upp handen och be om det!
Jag: Jo.. helt klart. Men det är väl en insikt ingen hade då...
Fanjunkaren: Får jag en dotter ska jag berätta det!
Jag: Hahaha... jaha... jag undrar det....hehe

Lindbom, jo! Hojta när det är hockey nästa gång. Knegar jag inte så kommer jag förbi.

Lotta, detsamma.

Bäst just nu: Mitt nya recept på rullströmming... mmmm....

Bäst just nu2: Nya avsnitt från säsong 4 av "House". Hugh Laurie for president!

Sämst just nu: Glömt fixa tvättid.


Kommentarer
Postat av: sandra

Hahahaha fyfaaan va roliga dina dialoger är!!
Särskillt när du skriver med dialekt!
Jävligt rolig kompis du har som ringer dig direkt, även fast tjejen e där! Hahahah!

2007-11-17 @ 16:04:11
URL: http://hollywoodah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0