Visa brösten?

Psyko-Bob kom på besök idag med tre kompisar från Gällivare, vilket förvarnades med ett telefonsamtal vid 10-tiden i morse.

P-B: Tjeena, va göru?
Jag: Huu... um... Sover...
P-B: Va fan, vi är på väg till Lule, vi dammar förbi på nån timme
Jag: Mhm... vad ska ni göra?
P-B: Vi ska kolla på en Lexus åt Danken
Jag: Najs... vilka är det?
P-B: Jag, Abbe, Danken och Anton
Jag: Mmm... var e ni?
P-B: Ja, vi har bara hunnit 10 mil ännu, men va fan, vi ringer när vi kommer fram.
Jag: Mmm... fint. *klick*

100 minuter senare.

P-B: Tjeena, va fan göru?
Jag: Uuh... sover...
P-B: Va fan, hoppa i byxorna så kommer vi förbi, du måste guida oss till adressen!
Jag: Var e ni?
P-B: Öh... vi är på Porsön nu!
Jag: Vad fan gör ni där då?
P-B: Javisst fan, du har ju flyttat!?
Jag: Mmm... till ghettot...
P-B: Men va fan, vi är där på 10 minuter med turkmercan, hoppa i byxorna sålänge.
Jag: Mmm... jag går ut... *klick*

Sedan gjordes bilaffärer, varpå resten utav dagen spenderades i audiofilbutiker och liknande inrättningar, förandes leksaker för pojkar i 20-års åldern.

På stan fångade en löpsedel mitt intresse. Texten löd ungefär; "Kvinnlig programledare blottade sig i park, riskerar åtal". "Man kan inte åtala kvinnor som blottar sig, det sänder ju ut helt fel signaler" anmärkte jag irriterat, och fick naturligtvis medhåll. Kvinnan hade visat brösten för en gubbe i Humlegården, som då tydligen hade tagit så illa vid sig att han polisanmält henne. Nu riskerar den 19-åriga programledaren böter eller ett kortare fängelsestraff.

Hur tänker gubben? Vem är han egentligen? Mulla Omar? Vilken sorts man känner sig kränkt av att en 19-åring spontant visar brösten?

Hade man vänt på situationen, så att det rört sig om en gubbe som blottat sig för en 19-årig tjej, så hade nog de flesta varit överrens om att det verkligen varit en kränkning, och att det skulle anmälas. Dels för att en gubbe som visar drulen, i förlängningen anses som ett större hot än en tonårstjej med bara bröst, dels för att tjejer av någon outgrundlig anledning i mycket större utsträckning blir traumatiserade av sådana händelser.

Kanske för att det finns en rädsla för att det kanske inte stannar vid bara en blottning, vad vet jag. Det är helt enkelt bara så, att motsvarigheten till något som får mig att applådera och hojta "en gång till", med stor sannolikhet får en kvinna att bli förskräckt och drömma mardrömmar.

Men visst är det ju så att det alltid finns individuella skillnader, och jag är säker på att det nog finns enstaka kvinnor som skulle uppskatta en manlig blottare, på samma sätt som de flesta killar uppskattar kvinnor som visar brösten. För det gör de, annars skulle inte killen som uppfann filmkonceptet "Girls gone wild" vara mångmiljonär i dollar. Konceptet går ut på att filmare besöker större festligheter med hög andel fulla collegetjejer, och ber dessa visa brösten.

Ur affärsmässig synvinkel är det en genialt enkel idé, helt enkelt för att män och kvinnor är så olika. Skulle konceptet heta "Boys gone wild" så skulle idén vara fullständigt katastrofal ur en affärsmässig synvinkel.

Därför finner jag den här gubbens reaktion så förluffande.

Någon som kan sprida ljus över det hela? Någon som har erfarenhet utav att blotta sig?

Bäst just nu: Fortfarande snöfritt.

Sämst just nu: Sysslolös på en lördagkväll. Hur löser jag det?

Sämst just nu2: Nattens mardröm. Jag har sedan puberteten kanske haft tre drömmar som varit direkt obehagliga. Många har varit våldsamma, men mer fungerat som nåt slags ventiler för undertryckta aggressioner. De har aldrig känts obehagliga på samma sätt som mardrömmarna man hade ganska frekvent som liten, och som oftast handlade om att bli lämnad, att falla, eller att ens morsa skulle ta livet av sig. Jag hade en obehaglig dröm om min farfar något år efter att han dött, och så sent som förra veckan drömde jag att jag lämnade bort Martin (killen vars personlige assistent jag är) till några falska assistenter på ett köpcentra. I natt drömde jag att en jämnårig person i min omgivning dött av ett hjärtfel, och att jag försökte hålla tillbaka känslorna inför det hela. Tills slut brast det, och i drömmen började jag stortjuta på samma sätt som jag gjort som 9-åring, då jag följde med till veterinären och avlivade "Buffa", en gammal terrier som jag växt upp med. Märkligt och obekvämt.  

Kommentarer
Postat av: Lindbom

Du skulle kikat förbi och sett hockey om du hade lite och göra.

2007-10-28 @ 08:01:14
Postat av: Lotta

Håller med dig lite, att inte vilja se en 19-årings bröst?? och åtala...hmm, vart är världen på väg?? Ha det bäst Higge!

2007-10-28 @ 11:22:15
Postat av: Moar

Kan berätta att när jag var så gammal som du så hade jag mitt livs ruskigaste mardröm.
Efter ett besök m bad i Borstahusen drömde jag på natten att du drunknade.Du flöt iväg på en luftmadrass.Glömmer det aldrig.Satt i vardagsrummet i över en timme och storgrät!

2007-10-29 @ 03:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0