Aloli Momacocgogrorawow

Idag är jag frustrerad och rastlöst smådeprimerad. Om jag diskar går det nog över. Det är den där känslan som liksom trycker på en då man inte gör något nyttigt. Jag har nämligen ledigt idag och imorrn. I helgen blir det däremot jobb.

Såg nyss Tarantinos "Death Proof", vilken var helt ok. Tidigare var jag ett synnerligen inbitet Tarantino-fan, men så läste jag hans biografi, och intresset svalnade en smula. Men filmerna är ruskigt bra, det tycker jag fortfarande. En underhållande egenhet med hans filmer är alla referenser till andra filmer som han själv inspirerats av. Någon som sett "Death Proof"? Har ni då inte sovit, så har ni noterat kylarmaskoten på Kurt Russell's bil, en arg anka.

Den som kan säga vilken annan film den prytt en bil i, och vem som körde bilen, får bestämma vad jag ska skriva om i lördagens inlägg. Förresten, ni måste säga vem denne bilist boinkar i den filmen också, och hur skådespelerskan  som spelar den boinkade via sin ex-man i verkliga livet (vilken råkar vara en av de större filmlegenderna genom tiderna) kan kopplas tillbaka till tidigare nämnda film, via en annan filmreferens. HA! Det klarar ni aldrig...

På tal om Fröken Smålands studier till sjökapten, kom jag förresten att tänka på en göteborgska jag jobbade med i Västerbotten ett tag. Hon var gammal chefsmaskinist, och hade varit på båtar runt om i världen. Av någon underlig anledning började hon dock intressera sig för draghundar (de allra dummaste av alla hundar) och flyttade norrut med sin man.

Hon förgyllde våra dryga arbetsdagar på pajasföretaget Gargnäs Elteknik med lurviga anekdoter från de sju haven. Hon berättade att då man lade till utanför vissa afrikanska hamnar, så sov besättningen med vapen under kudden, typ machetes och pistoler (vem som helst får äga ett vapen på internationellt vatten, i syfte att försvara sig), eftersom det ibland "kom upp negrer i rep med krokar över relingen" och försökte råna och t.o.m. mörda besättningsmedlemmar. I andra hamnar var det gemytligt, och båten kunde lägga till vid hamnkajen, "så gubbarna kunde gå iland och ha roligt med flickorna i hamnen". Hon var en öppensinnad kvinna, denna göteborgska.

Fröken Småland, om du nu läser till sjökapten, så borde du kunna ge åtminstone en synonym till en "sjömil", samt berätta hur lång en dylik är i meter? Dessutom borde du kunna förklara hur man får tjockoljan som större fartyg i regel drivs med tillräckligt tunnflytande för att fungera i dieslarna? Inte för att jag misstror dig, men jag blir så vansinnigt fascinerad när tjejer besitter okvinnliga kunskaper.

Lotta, MacDonaldsbollarna då iaf!

Damien, det hade i sanning varit prio ett att lägga sig till med finsk brytning om man tog en kaptensexamen. Fast jag skulle nog kunna tänka mig att trappa upp supandet, och ryta "Anfäkta och anamma" i tid och otid också.

Bäst just nu: Hade varit att få vara mellanfyllningen i en Jill Johnson-Shirley Clampmacka. Musiken må vara menlös, men ojojoj. Men istället får jag nöja mig med att säga "Kokosmjölk". FUCK!

Sämst just nu: Sex and the City. Det är alltid sämst. Det kryper i kroppen när jag råkar se skiten, och jag vill vomera mig imbecill när jag någon gång råkar behöva lyssna på någon av de gamla skökskinnens infantila diskussioner om sex, män eller (gud förbjude) shopping. Om någon någonsin kom på ett sätt att resa i tiden, så borde denne någon åka tillbaka, släpa ut seriens skapare på gatan och skjuta denne i nacken, Moscowstyle! Och förresten så borde någon i inspelningsteamet haft så mycket civilkurage så denne någon sprang fram och slog "Samantha" med en pinne varje gång hon drog på den där kåtblicken, iförd nåt otäckt skökfodral (slampiga utstyrslar i all ära, men inte på alla)!

Kommentarer
Postat av: martin

Den där hårda Ankan var även med i filmen "Convoy", där Kris Kristofferson får(tar!) pinugens av Ali MacGraw. Den slutliga länken är MacGraws ex-man Steve McQueen och filmen "Bullit": Frank Bullit och Stuntman Mike har samma reg.nummer på sina bilar!
Moahahaha! Allt detta har jag googlat på arbetstid (och jag hoppas allt stämmer) för att äntligen få se dig skriva om Kendo, ty jag finner ej orden själv.

2007-09-21 @ 09:06:53
Postat av: Moar

J-a Martin, när jag för en gångs skull kunde!

2007-09-24 @ 13:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0