Kommentarsrespons.

Jag känner att jag, trots en molande huvudvärk, måste bemöta de senaste kommentarerna nu.

Martin: Googlat? Det är förstås fusk, och inte heller fick du fram just den Steve McQueen-kopplingen jag åsyftade. Men dina uppgifter stämmer säkert, och ditt ämne "Kendo" är så pass bra och originellt, så jag tänker köra på det.
Saken är den att jag är bara en filmintresserad snubbe med njutbart hög iq, och inte någon asocial "Savant". Därför vet jag inte vad som stod på Frank Bullitt's (två t) nummerplåt.

Däremot blev Frank i sin gröna Mustang GT jagad av ett par gangsters i en svart Dodge Charger, samma bil som Stuntman Mike kör i senare halvan av "Death Proof". Kris Kristofferson-kopplingen var däremot helt korrekt i övrigt. Men alltså, Kendoinlägg kommer imorrn.
Det kommer inte att vara särskilt smickrande för sporten, men det var kanske inte heller vad du var ute efter? 

Stalin: Är du fortfarande med mig, Kamrat? Det gläder mig. Hade jag lagt upp Radioincidentinläggen tidigare, så hade jag ju inte kunnat lägga upp dem nu, eller hur?

Malin: I aim to please.

Damien: Tackar ödmjukast. Förresten laddade jag ner "Blackwater Park". Jag hör inte vad de sjunger.

Pentex: Menar du det där lilla haket med propellern på väggen, nedanför "Sandbergs salong"?

Bäst just nu: Att ha gjort bort "Radioincidenten".

Sämst just nu: Ont i huvet.

Kommentarer
Postat av: Damien

Du har just laddat ner ett stycke svensk musikhistoria. :)
Du behöver inte höra vartenda ort, det är inte viktigt. Sångarens röst i dödsmetall är mer som ett av instrumenten och texten är ofta helt obegriplig även om du läser den. Vad det handlar om är att förmedla en känsla medelst musik.
Sedan är dödsmetall ofta väldigt tekniskt avancerad, lyssna tex på trummorna igenom en hel låt och förundras!
Opeth är dessutom helt absurdt bra live, har sett dem flera gånger och EN gång märkte jag att de inte spelade exakt som på skivan. Det är artisteri på allra högsta nivå.
-
Nu måste jag hitta Bullit på DVD.

2007-09-22 @ 00:17:23
Postat av: Keyser Söze

Higge, tror att du är ute och cyklar igen....
Finns inget "hak" nedanför Sandbergs salong.
Antagligen syftar du på ett mexikoinspirerat tillhåll som ligger vid stadsparken.
"Njutbart hög iq", efter att ha sänt ut hela historien i radion :o)

2007-09-22 @ 12:01:09
Postat av: Mr.Pentex

Nope, i andra änden av stan. Saloon, på den tiden då Ivan och pavo ägde stället.
Mången helgnätter har man spenderat dår för usel lön men med andra fördelar. Det var ju inte bara äldre damer man fick erbjudnde av =)

2007-09-24 @ 07:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0