Paki paki!

Jag låg som vanligt i soffan och flippade mellan kanalerna häromdagen, och råkade då kasta ett getöga på nån nyhetstextsändning, ni vet en sån där med skriven info, som uppdaterar sig själv. Plötsligt hajade jag till och kisade koncentrerat mot min lilla teve. Försent, texten byttes ut. Men den skulle ju komma tillbaka. Jag väntade... läste under tiden om våldtäkter i Örebro, och att de bara hade 23 grader varmt i Riyadh.

Men så kom den igen, nyheten jag bara vagt hade snappat upp först. Jag läste noga och långsamt, och gav sedan upp ett lyckligt tjut. "HAHAHA, YYYEESSSS!". En tokjävel som heter Lars Vilks, och som jag känner till sedan tidigare, har gjort profeten Muhammed i form av en rondellhund. Tidningen Nerikes Allehanda hade dessutom publicerat historien om det hela. Därför hade man i Pakistan brännt en docka föreställande Fredrik Reinfeldt, samt viftade med skyltar med texten "död åt Lars".

Jag älskar det. Jag blir fullständigt euforisk när jag tänker på det, faktiskt. Plötsligt så är jag inte alls så fientligt inställd till det här med tryckfrihet. Plötsligt känner jag att jag kan stå ut med att läsa hur mycket sex den motbjudande gamla skinnpåsen Kishti vill ha efter uppbrottet med sin man.

Jag tänker glatt på hur ett gäng jättebebisar i stora skägg och klänningar står och stampar på en gata i Pakistan. De skriker våldsamt och kräver död, så det flyger dräggel i skägget på dem. Det hela ackompanjeras utav den där fruktansvärt fåniga tarzanimitationen som förtryckta och hjärntvättade muslimska kvinnor gör då de är arga/glada/ledsna.

Det som verkligen roar mig, är att det hela är tänkt att göra mig, en svensk medborgare, upprörd. Jag ska bli förnärmad över att de bränner en docka som ska vara Statsministern. Fan, jag skulle kunna hålla i tändstickan, och det utav precis samma anledning som varför hundar slickar sig mellan benen. För att jag kan.

Jag kommer roat på att tänka på när Psyko-Bob berättade om när de träffade en Pakistanier i Thailand, som var där för att supa och knarka. "Han kom fram helt nöjd och sa att han var 'Paki paki', som att han kom från ett bra ställe, haha, jävla skitland. Sen sa han att han hade så roligt i Thailand med knark å sprit. Vi frågade om sånt inte var förbjudet för en muslim, men han sa att han var på semester, han skulle följa Allahs vilja igen när han kom hem. Vi sa att han var en jävla hycklare, och då blev han sur som fan!".

Något som däremot gör mig en inte så liten smula irriterad, är att många muslimer i Sverige sägs vara upprörda över rondellhunden och artikeln. Rätta mig om jag har fel, men har inte dessa människor kommit hit för att åtnjuta frihet och få leva i lugn och ro? Hur logiskt är det att man då ger sig till att kritisera en del av denna frihet (i skydd utav just densamma)?

Definition på "Ironi": Hade det inte varit för den här jävla yttrandefriheten, så hade vi kunnat skicka ut alla som kritiserar den!

Definition på "Dumhet": Att man med sådana här texter som kräver utvisning utav religiösa extremister för att de kritiserar yttrandefriheten i princip kan råka illa ut, rent juridiskt.


Lotta: Jag hade mycket skoj på festen. Ordväxlingen må ha förefallit aggressiv, men var ingalunda på allvar.

Bäst just nu: De drygt tvenne kilon med blandade soppar som väntar på rensning hemma.

Sämst just nu: Kantarellförekomst i den här landsändan verkar snarast vara någon jävla myt!

Lite skoj just nu: "Läderlappen"-dialogen jag fantiserade ihop ute i svampskogen innan idag.

Läderlappen: Se upp Robin, det är Svampmannen!

Robin: Milda Musseron!

Läderlappen: Se upp för röken han sprutar från fingrarna!

Robin: Den sporspridande spelevinken!

Svampmannen: Läderlappen, ge din stjärtgosse sitt Ritalina innan jag blir jävla sur på hans fåniga floskler, å kör upp en Spindelskivling i arslet på honom!

Läderlappen: Icke sa nicke, Soppskurk! Jag tror på fri uppfostran!

Robin: Heliga Hippie!


Kommentarer
Postat av: Damien

Slickat lite på flugsvampen kanske?

2007-09-05 @ 20:58:06
Postat av: Lottapotta

"skinnpåsen Kishti", jaha sedär ja, jag skrattade att jag inte kommer att somna den närmsta timmen...måste sluta att ha datorn på magen i sängen! Skall hedanefter läsa dina inlägg 07.00 på morgonen! Go´natt...eller nå´t.

2007-09-05 @ 23:23:28
Postat av: Keyser Söze

Lars Vilks? Är det inte den galna typen som spikat ihop en massa gammal drivved?
Brukar se eländet när vi är ute med båten.
Men då har han ju äntligen gjort något bra!
Alltid kul och se "lakansgubbarna" stå och stampa i någon Pakistansk avkrok.

2007-09-06 @ 09:10:06
Postat av: Mr.Pentex

Visst e det humoristiskt att reta upp ett helt folkslag med en bild eller liknande, galet. Religon e ett jävla hitte po om jag får säga mitt. Men jag tog inte dig för en svampplockare Higge. Om man kollar ditt album ser det mer ut som om du skulle ha väst med emblem, köra en HD och skjuta på Bandidos, men till din ära får ges att du fick fram en "Batman och Robin" historia från ett mer ny tänkande perspektiv. En lite mer ekologisk hjälte, nu blir veggarna glada ;)
Dagens Vits:
En dag kom mannen hem och blev överraskad av sin fru i ett väldigt sexigt nattlinne.
- Bind mig och du får göra vad du vill sa frun. Mannen band henne och åkte och golfade.
Ha de bra.

2007-09-06 @ 10:31:12
Postat av: Moar

Grytlappen goes Skogsmulle!
Vad hände med madamen som ville att du skulle ta henne till månen?Du kan ju inte bara avsluta så?

2007-09-06 @ 20:33:51
Postat av: janni

har just varit i smålandsskogen så nu har jag frysen full av kantareller och livet ser ljusare ut

2007-09-09 @ 12:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0