Today was a good day...

Ibland har man tur. Som nu, när jag snubblade över en flicka på DC med superuppkoppling och hela tredje säsongen av House. Me so happy. Tankade hem några Robert Broberg-låtar också. Han är en av våra mest underskattade artister, det ska ni ha jävligt klart för er.

I övrigt inte mycket nytt. Var med Martin, killen vars assistent jag är, och hans morsa Monica på en mässa för handikapphjälpmedel idag. Det var kul, och jag botaniserade fryntligt bland de små skålarna med plockgodis. Jag tänkte även nöjt att det nog skulle drälla av en massa dojta 20-åriga assistenter av det täcka könet. Istället drällde det av en massa överviktiga säljargubbar i medelåldern, trixandes med rullstolar och rejsandes med permobiler.

Några av dem bar de omisskänliga tecken som de flesta resande säljare med tiden drar på sig; näsa, rödsprängd av kvällarna i hotellbarer, Ögon, glansiga och påsförsedda av sena, osunda nöjen. 

Eftersom det är sent nu, och Olefin har klagat på att mina inlägg är för långa, så tänkte jag avrunda nu. Det går bra att uttrycka sitt missnöje för hennes åsikter under "kommentarer", såvida ni inte håller med. 

Då kan ni hålla flabben.

Bäst just nu: The Travelling Wilburys. Ser ni vilka som är med? Harrison, Dylan, Lynne, Petty! Ikoner! Den svarta gitarren i gungstolen symboliserar Roy Orbison som dog innan videon hann spelas in. Där har ni musik, svamlande dårar!

Sämst just nu: Ramstein (ett eller två m? jag skiter i vilket). Längesen något band decimerades i en flygkrash nu. Hålla tumme?

Förresten sämst just nu 2: Japp, Keyser wins a cookie. "The Bourne Ultimatum" sög kapitalt getpung, jag menar sög getpung som en taliban med bakfyllesaltsug. Det är exakt samma film som "The Bourne Supremacy", men utan handling. Det är så jävla kass så hade jag haft hemorrojder hade någon av dem spruckit. Kameramannen är någon slags tjackskadad idiot med Parkinsons, så man kan inte se vad som händer i slagsmålen. Det som gör mig allra mest förbannad, är att jag tycks vara den ende som stör mig på detta faktum. Nåväl, om ni ser den, så notera då biljakten då Bourne stulit en snutbil i New York. Den är en exakt kopia av Moskvajakten i "Supremacy", skurken går t.o.m. samma öde tillmötes. När Bournes snutbil och skurkens mörka bil kraschar, och ligger stilla, lägg då märke till hur kameran vaggar i sidled flera sekunder efter att bilarna stannat. Vad vinner dom? Om ingen annan retar sig på detta, är det bara ytterligare ett bevis på att jag är den siste fullkomlige killen i världen. Typ.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tjo! Jag har promotat din bil, så nu har jag en kille som kanske vill komma och kika på den. :)

2007-09-14 @ 08:57:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8083
Postat av: maua

jag somnade under T B ultimatum.
kul att du har blogg!
kram

2007-09-14 @ 09:52:59
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Fröken Småland

Nej, blogga längre! Din blogg är ju helt sjukt bra, den underhåller mig alltid. Jag tittar flera gånger om dagen ifall du har skrivit något och inget gör mig så glad som när det finns ett nytt inlägg. Mer Higge åt folket!

2007-09-14 @ 15:49:38
Postat av: Keyser Söze

Just det, filmen var kvalificerad dynga. Stackars de som går på bio och betalar för skiten.
Den där Olefin ska du nog inte lyssna på, verkar vara ett förvirrat fruntimmer.

2007-09-14 @ 16:13:49
Postat av: Damien

Måste säga att jag blir förskräckt varje gång musik kommer på tal i denna blogg. Robert Broberg underskattad? What? Bara för att man kan rimma betyder det inte att man är något slags geni... Är det något som verkligen suger getpung så är det rolig musik.
-
PS. The travelling Wilburys = Gubbrock i sin sannaste form.

2007-09-14 @ 19:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0