Pukebarf!

Häng med nu! Det är som om jag måste skynda mig att skriva, innan Johnny kommer och desintegrerar hela samvaron! Vad jag menar med detta, är att jag stannade hemma från jobbet idag. Varför? En satans vårförkylning, såvitt jag kan se.

Jag har några kvicka grepp att ta till när förkylningsdjävulen visar sin fula nuna. Tidigare var dessa reducerade till att nästan endast inbegripa alkohol. Men även "Vicks Vaporub" är en stark kombatant i kriget mot förkylningen. För er som inte vet vad "Vicks Vaporub" är, så kan jag berätta att det är en salva som har väldigt (ok, det här är i princip Johnny som skriver) slemlösande och frisk-ångliga egenskaper.

Då jag var liten, så brukade min ömma moder smörja in bröst, hals och rygg (tror jag) samt överläppen med denna förträffliga salva. Senare under mina post-tonår, så har jag ibland andats in Vaporuben i plastpåsar, likt rumänska gatubarn som sniffar klister. Då lossnar hostan på nolltid.

VAPORUBEN ÄR FÖRSVUNNEN!

Så vad gör jag? jo, det ska jag berätta! Jag försöker bli frisk på annat sätt! Äter kryddstarkt, laddar ner massa extremt bra material (ikväll har jag fördrivit tiden med att se på "Veronica Mars" och druckit upp min flaska  mörk Bacardi. Det har tagit en helt förbluffande vändning!

*En dag senare. Johnny tog en paus i skrivandet och somnade framför "Veronica Mars"*

Jaha, där är det; ett inlägg skrivet av Johnny Skan. Vilken smörja! Tur att han kan stava iaf. "Förkylningen" har förvandlats till någon slags kräksjuka, så jag mår som en skit! Nu har jag dessutom inga bra förnödenheter hemma heller. Dagens uppdrag går ut på att hitta någon som kan komma hit med en stor flaska cola, 2 liter vaniljglass, två liter fruktsoppa och ett blomkålshuvud.

Vaniljglass smakar lika bra när det kommer upp som när det åker ner. Det blir typ som det där som Marshmallow Man smälter ner till när Ghost Busters dödar honom i slutet på ettan. 

Vad Johnny förresten inte berättade, var att han även satt och kollade in två musikvideor på youtube. Jag minns att jag vid tillfället tyckte dom var otroligt bra. Såhär dagen efter så känner jag att jag inte har kurage nog att stå för det. Det var den här och den här. Kanske är det sant som dom säger, att när spriten går in, så går vettet ut?

Sandra: Du ska ju flytta från Florida till Sthlm, då kan det ju vara bäddat för melankoli. Stackare!

Elin: Vår i Östhammar? Frågan är om det ändå är värt att bo där. Hähä!

Bäst just nu: Inte nåt!

Sämst just nu: Att jag är spysjuk. Nu har förresten för första gången de riktiga nackdelarna med att ha ett 17 centimeters skägg visat sig. Inte vackert....


Kommentarer
Postat av: sandra

Fyfan jag hatar att vara sjuk. Jag och oskar åkte på livets värsta influensa för några veckor sedan. trodde aldrig att vi skulle bli friska igen. Men nu är jag nästan back to normal igen.
Angående boken jag läser...
Den utspelar sig i sthlm på 70talet. Författaren skriver om sig själv och hur han lär känna två snubbar, bröderna Henry och Leo Morgan(söner tll en gammal jazzmusiker). haha, den är i alla fall väldigt bra och deras liv och vardag skildras på ett skönt sätt.
Det finns även en uppföljare till den här boken, som heter Gangsters.
Kan lätt rekomendera Gentlemen.

Krya på dig nu!

2008-04-20 @ 17:50:08
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: Elin

Våren och sommaren är det enda som gör det värt att bo i Östhammar, annars är det nog bara nackdelar.
Jag vet inte om jag ska tycka synd om dig eller bli förundrad över hur dumma karlar kan vara. Självklart kan man bli kräksjuk om man hällt i sig massa sprit, det behöver inte nödvändigtvis bero på förkylningen. Men i alla fall, krya på dig!

2008-04-20 @ 19:47:50
Postat av: Moar

Jag är glad över att du minns alla mina ömma omsorger, tycker däremot inte om att du inte gnällde lite mer!

2008-04-21 @ 10:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0