Termosen

Jag hatar för varm dryck. Den kan göra mig väldigt arg, väldigt fort. Ibland försöker jag analysera vissa utav dessa fenomen som har en sådan inverkan på mig, och ibland kommer svaren helt enkelt bara över mig, utan analys.

Idag stod jag och väntade på bussen, och mindes plötsligt min lilla blå-vita termos som jag hade i scouterna. Jag vill minnas att den hade en bild av nån känd figur på sig, typ Rasmus Nalle eller nån pingvin eller nåt. Det var en jävla bra termos, för den höll värmen hur länge som helst.

Jag kommer ihåg när jag som liten bäverscout satt vid brasan, och försökte mygla mig igenom de otäcka sångerna som vi blev påprackade utav de gamla avdankade ledarna. Ur min lilla gröna "kånken" plockade jag upp termosen och slog upp lite utav den varma chokladen som min ömma moder skickat med mig.

Men den gick inte att dricka, den där chokladen. Den var nämligen så in i helvete varm, att jag brände mig harmynt om jag försökte. Harmsen och bitter försökte jag vänta ut den heta, men ack så ljuvliga drycken. Mina inkompetenta kumpaner, som vid den här tiden torkade av snoret på jackornas ärmmuddar och inte brydde sig ifall täckbyxorna hade korvat sig i stövlarna (jag hyste alltid en stor misstro till dessa individer, som stod ut med att ha korvigt nerstoppade byxor) hade ofta inte lika varm dryck som jag, eller ens varm dryck alls.

Jag visste att jag hade tur som hade en öm moder som gjorde choklad åt mig, och inte bara fyllde på en gammal sirapsflaska med kefft blandat saft. Därför klagade jag aldrig på den varma chokladen, det hade varit otacksamt.

Det var ofta samma visa varje gång, och inte bara vid scoutsammankomsterna. På sportloven och på friluftsdagarna var det samma visa. Jag fick sitta kvar och vänta på att chokladen skulle svalna, medan mina kompisar kunde springa iväg och leka.

Ibland hann jag aldrig vara med igen och leka efter fikat, för jag väntade på chokladen. Ibland lämnade jag chokladen, jag offrade den för att hinna vara med och leka. Men offret blev till smolk i lekens glädjebägare.  Jag förföljdes av en molande känsla av frustration och undertryckt ilska, för att jag inte fick dricka upp min goda choklad.

Jävla värmejävel! Men det säger jag er, inga jävla drycker bränner mig i käften längre! Gör jag choklad idag, så gör jag den så den fan kan sörplas direkt, och ymnigt! "Men vad mycket mjölk du har i kaffet!?"

JA DET KAN NI GE ER FAN PÅ!

Sämst just nu: Att det inte blivit bloggat på länge! Blogg.se har "bytt bloggplattform", för att det bl.a. ska gå lättare att blogga på alla tider utav dygnet. Ja, det hoppas jag tamejfan!

Sämst just nu 2: K.K har inte gett någon respons på profilen, vilket skvallrar om att det var ännu en knivskarp analys, som satt rätt i krysset. Men om den kostat mig en läsare, så var det ju olyckligt.

Bäst just nu: Psyko-Bob har lärt mig läsa tabulaturer, samt lite av introna till "Come as you are" "Smoke on the water" och The Killers lysande "When you were young". Små steg för en gitarristlärjunge, men gigantiska steg för en kretin med korvfingrar.

Bäst just nu 2: Kommentaren som Psyko-Bobs krogragg kläckte på söndagsmorgonen. "Och jag som trodde att jag skulle följa med Izze hem?".

Bäst just nu 3: Kommentaren som Danken kläckte på söndagsmorgonen när jag vaknade hos honom efter att ha gått dit för att ge Psyko-Bob lite utrymme med sitt söta krogragg. "Fy faaan... hon har precis kommit ur ett 11-årigt förhållande, och så är den första killen hon är med Bob! Hon kommer att behöva hjälp efter det här!"

Efter att sedan ha blivit upplyst utav Psyko-Bob om vad dom hade hittat på, så insåg jag inte bara att Dankens uttalande ägde en viss riktighet. Jag insåg även att det fanns områden på Psyko-Bobs plyschsoffa som jag inte kommer att beröra mer. 


Kommentarer
Postat av: K.K

Amen lilla gubben, klart att jag ska kommentera.
Du hade inte ett rätt! Tur du inte jobbar inom polisen med gärningsmannaprofiler, eller det kanske du gör? Det är kanske därför Palmemordet blev en sådan parodi.
Men tack vare mig fick du möjlighet att orera och höja dig själv till skyarna ännu en gång!
Så varsågod och puss på dig.
We want Gäby, we want Gäby...

2008-04-03 @ 13:47:26
Postat av: sandra

Jag håller helt och hållet med dig. Bränner mig varje gång jag dricker ngt varmt. Särskillt om man köper en kaffe på ngt ställe där kassörskan(eller vem fan som nu gör kaffet) häller i mjölk åt mig.
Dom häller alltid i för lite så kaffet är ännu skållhett. Väntar 10 minuter med locket av och försöker sen dricka. Men lik förbannat hugger det till i läpp och tunga och den stickande och avdomnade känslan sitter kvar länge. Tacka vet jag när man gör kaffe hemma och häller i precis rätt mängd mjölk för att kaffet ska bli drickbart.
Jag var nog en av de barnen som fick saft i sirapsflaska dock. Men jag lider med dig ändå.

Vet inte vad som är värst... att bränna sig på dryck eller att högskoleprovets facit är så fucked up så man vill slå någon...

2008-04-04 @ 00:36:00
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: Moar

Tycker att för att vara så slug som du säger att du är så är du inte särskilt smart.
Om nu chokladen ALLTID var så varm så varför sa du inget? Hur sjutton skulle jag då kunna veta att termosen från ICA för 25 spänn skulle vara en av de få som håller värmen mer än en kvart?
Eller var/är jag så jävlig att du inte vågade??

2008-04-04 @ 17:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0