Bråk i kommentarfältet.

Det var längesen något dylikt hände på "Higge Erövraren", och jag har inte ens skrivit något manschauvinistiskt den här gången.

Toubias Lindgren: jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Du hade ju rätt, och det erkänner jag ju i förra inlägget. Men Xrim och jag är ju inte samma person, så han försvarar inte sin "faktoid", utan min. Dessutom så går han ju faktiskt inte till personangrepp när han säger att SD är imbecillt, utan "partiangrepp". Det jag skrev om din mamma på slutet var ett personangrepp. Men det var ju på skoj, och väldigt kul. Det tyckte iaf min kompis Fanjunkaren.

Jag kan ju förstå att du blir irriterad på våra åsikter, om det nu är så att du är hängiven sverigedemokrat med insikt i deras partigrogram o.s.v. Man ska ju stå upp för vad man tror på. Sen drar jag ju slutsatsen av din partitillhörighet att du är en frånskild 47 årig sjukpensionär, bosatt i Eslöv och tidigare straffad för urkundsförfalskning samt hemfridsbrott.  

Men trots att man har det tufft, så måste man ju faktiskt kunna behärska sig. Xrim är en alldeles förträfflig karaktär, och menade ju inget illa. Han kunde ju inte veta vem du är, eller hur? Det blir så tryckt stämning här om du kommer med dina negativa vågor och tappar besinningen på det här viset. Folk kommer ju in här och vill läsa nåt skoj, eftersom jag påstår att det här är en rolig blogg. Men så får de ta del av dina utbrott istället.

Tycker jag är trist.

Lite som att få hem Tilde Fröling till lägenheten och hitta en jästsvampsinfektion i kurrimumsingen på henne, just när man är i färd med att värma på honungen och leta fram gimpdräkten. Det är du; en jästsvampsinfektion. Ska vi verkligen ha det på det viset? Jag tycker det är roligt att du är här och läser, men trista attityder ser jag gärna att vi lämnar hemma!

Dagens citat: "Jag tror att det finns en speciell plats i helvetet för två typer av människor; de som är snåla med snus, och de som är snåla med alkohol!" Xrim  

Sämst just nu: Varenda dag denna vecka, har jag lagt märke till en förrymd hallonbuske vid bullerplanket vid Hertsöleden. Hallonen är stora som plommon, och talrika som Lady-Boys i Bangkok. Varenda dag har jag tänkt, att "ikväll ska jag hit och plocka de jävlarna, i skydd av mörkret". Men när jag fick tummarna loss tidigare ikväll, så hittade jag inte dom i mörkret, vilket Fanjunkaren dessutom förutspått.

Bäst just nu: Jag fick lite kantareller ikväll, så imorrn blir det köttfärslimpa med kantarellsås och färsk mandelpotatis.

Kommentarer
Postat av: Allbin

Men det här e ju kul o läsa . . .

2008-08-18 @ 01:29:11
Postat av: Tobias Lindgren

Ja, jag misstog dig för att vara Xrim. Du ser, även jag gör fel. För övrigt heter jag Tobias, inte Toubias. Men det är väl ett medvetet stavfel från din sida.



Jag stämmer definitivt inte in på din schablonbild av sverigedemokrater, men det är en annan femma. Om du inte vill att jag ska kommentera på din blogg är det bara att säga till. Men om man angriper sd på det sättet är det ju klart att man vill försvara sig. Vid närmare eftertanke är det nog inte så klokt att ha en alltför hård debatton, nej.



Nåja, jag lämnar din blogg nu så att du kan fortsätta kåsera i godan ro.

2008-08-18 @ 02:03:16
Postat av: Higge

Allbin: eller hur? Sånt här piggar upp. :)



Toubias: Ja, mycket medvetet. Angriper man Higge Erövraren och dess läsare över banaliteter som stavfel, så kommer hånet strax därefter. Förresten kan du väl stanna? Det är så ont om arga roliga människor här! Vi har ju bara börjat, jag var ju just på väg att läsa SD.s partiprogram! Man kan f.ö. inte ta dom på allvar sålänge de skickar ryska nysvenskar till tv-debatter för att försöka visa att de t.o.m. har invandrarna med sig.

2008-08-18 @ 08:23:56
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: K.K

Tjohoooo! Äntligen händer det något i denna lama blogg.

Jag tycker att Lindgren ska stanna och röra om i grytan.

"Toubias" ojojoj, den var bra Higge!

Om jag inte minns fel anmärkte du en gång på min stavning och då tog jag upp dina problem med särskrivning, men det är kul att även du kan komma till insikt. "Ordmärkning är den dummes sätt att hävda sig."

2008-08-18 @ 08:34:24
Postat av: Xrim

Jag skulle gärna se att Tobias stannar kvar!

Folk vågar inte bli förbannade nu för tiden och det medför att det är ont om roliga diskusioner!

Så varför kan vi inte tjafsa om SD och skriva på byråkratsvenska för att verka intelligentare än vad vi egentligen är?





Således skulle jag vilja framhäva det olämpliga med att använda ordet faktiod. Då ordet ej är vedertaget i svenskan och klassas som en anglicism finner jag det synnerligen olämpligt att en uttalad nationalist brukar det.



Och så skulle jag vilja veta hur SD har tänkt när de har skrivit följande...



SD: ”Helt central för oss är också FN:s deklaration om de mänskliga fri- och rättigheterna.



Artikel 18

Envar har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och att ensam eller i gemenskap med andra offentligt eller enskilt utöva sin religion eller tro genom undervisning, andaktsövningar, gudstjänst och iakttagande av religiösa sedvänjor



Björn Söder: "Inga moskéer skall få existera inom Sveriges gränser och islams utbredning skall motverkas."



SD: "Iögonfallande religiösa eller politiska symboler, som till exempel slöja eller turban, skall inte vara tillåtna att bäras i yrkesutövningen av offentliganställd personal, då det riskerar att skada medborgarnas tilltro till den offentliga verksamhetens objektivitet. Heltäckande slöjor skall inte få bäras i skolan av omyndiga elever."



Förövrigt tycket jag att det är synd att du blandar ihop mig med Higge. Higge har ett tjockare och ståtligare skägg än mig, dock är jag lite snyggare.



2008-08-18 @ 11:22:38
Postat av: Tobias Lindgren

Higge: "Man kan f.ö. inte ta dom på allvar sålänge de skickar ryska nysvenskar till tv-debatter för att försöka visa att de t.o.m. har invandrarna med sig."



Anna Hagwall har ungersk bakgrund, inte rysk. Att hon har medverkat i någon entsaka tv-debatt har inte något med den saken att göra utan med att hon är andra vice partiordförande och en bra företrädare för partiet. Det finns många fler personer med invandrarbakgrund inom partiet eftersom sd är kulturnationalistiskt och invandringskritiskt. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att det där var ganska rasistiskt eller främlingsfientligt uttryckt av dig.



http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html



Xrim: "Således skulle jag vilja framhäva det olämpliga med att använda ordet faktiod. Då ordet ej är vedertaget i svenskan och klassas som en anglicism finner jag det synnerligen olämpligt att en uttalad nationalist brukar det."



Visst kan man betrakta "faktoid" som en anglicism, men jag känner inte till någon svensk motsvarighet. Språkrådet (tidigare Svenska språknämnden) erkänner i alla fall ordet: ord.htm#faktoid" rel="nofollow">http://www.spraknamnden.se/fragor/arkivord.htm#faktoid



Vad gäller religionsfrihet är sd för denna, och det är endast fullskaliga moskéer som man är emot. Detta strider inte mot religionsfrihetslagen. Man kan motverka islams utbredning i Sverige på sätt som inte strider mot religionsfriheten. Staten förfogar över det offentliga och de regler och lagar som finns där, så det är fullt möjligt för staten att förbjuda religiös klädsel inom ramarna för det. Det finns exempelvis i Frankrikes skolor. Återigen är religionsfrihetsargumentet malplacerat.



Jag förväxlade dig med Higge av den enkla anledningen att jag aldrig har varit inne på denna blogg tidigare och för att jag inte tittade på vem som hade skrivit blogginlägget utan endast såg ditt svar och replikerade på det snabbt. Jag antog att du var samma person som blogginnehavaren utan att titta efter eftersom du försvarade denne.

2008-08-18 @ 18:13:22
Postat av: Xrim

Jag håller inte med om att argumentet är malplacerat, däremot tycker jag att det är idiotiskt ( här använder jag mig av ad hominem, som för övrigt är ett mycket osvenskt och flott ord för personangrepp. Uttrycket introducerades för oss av Tobias som värnar för allt som är svenskt) att påstå att det inte är inskränkningar i religionsfrihet ni vill ha!



Björn Söder skriver inte -"endast fullskaliga moskéer" han skriver -"Inga moskéer skall få existera inom Sveriges gränser"



Det känns som om ni vill utöva nästanreligionsfrihet, och det är inte religionsfrihet. Antingen låter man folket utöva sin religion var/när och i vad man vill och säger att det är religionsfrihet eller så ger man fan i att påstå att "Helt central för oss är också FN:s deklaration om de mänskliga fri- och rättigheterna. "



Sen undrar jag hur man kan motverka islams utbredning i Sverige på sätt som inte strider mot religionsfriheten. Eller skit i att svara på den frågan för det blir väl ett nästan svar som ingen normal människa hade köpt.



Nä jag får väl säga att man kan slå in en skit i presentpapper och sätta en rosett på den, men det är fortfarande en skit.



Higge, du är för övrigt bjuden på surströmmingsskiva, när vet jag inte för hela tillställningen är beroende av bra väder. Mest troligt nästa helg. Fanjunkaren kommer också att bjudas.

2008-08-18 @ 23:51:57
Postat av: Mr.Pentex

Ända anledningen att rösta SD är att det finns tillstymmelsen av en chans att vi kan få killar med stora STOPP-skylten nere vid smygehuk och gör livet surt för snyltande "nysvenskar" =O

2008-08-21 @ 07:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0