Fyllerister, uthärda!

"ReVigör" (någon slags bakfyllekur för blodfattiga blekfisar på flykt undan heder och ansvar) säljer tydligen rätt bra nu. Det borde den göra, för det gör nämligen spriten också. Men är man så dum så man dricker alkohol (och det är man ju i regel), så ska man ju straffas. En sträng bakfylla bygger karaktär och fyller sinnet med goda idéer, det är inget man ska smita undan med lömska kemikalier.

Jag såg att det gjordes reklam för ReVigör under mitt förra inlägg, så jag kände att en motreaktion var på plats. För att locka er att trycka på ReVigörlänken, står följande text att läsa; "ReVigör minskar effektivt alkoholrelaterade bakfyllebesvär!"

Kan alla som känner till några icke alkoholrelaterade besvär räcka upp en hand? Jag kan det iaf icke! Allt, ifrån det att man kanske vaknar hos någon annan människa med ytterst instabil bakfyllemage (kanske det värsta som finns, strax efter rotmos och Åsa Waldau), till det att man kallsvettas, blir märkligt ängslig och inte hittar några pengar i plånboken, ÄR alkoholrelaterat! 

På ReVigörsidan kan man tydligen även ställa frågor om fylla och alkohol, till nån jävla "Olle". Där stod några exempelfrågor, och då jag läste dom så tänkte jag; "De där kan ju jag också svara på", ungefär som när jag läser sexspalten på aftonbladet.se.

Så då gör jag det. 
 
Är man alkoholist om man festar varje helg? Nä. Jag har en kompis som var full i princip varje helg i drygt 7 år. Han tyckte om öl och att vara full, men det är inte synonymt med att vara alkoholist.  

Kan man vara allergisk mot alkohol? Ja, jag känner då fan ingen som tål det!

Vad ger värst baksmälla - öl, vin eller sprit? Öl, eftersom det i regel innehåller mest finkel av de tre.

Jag betvivlar att "Olle" och ReVigörgänget ger samma svar på frågorna som jag, vilket betyder att de har fel, och inte är några vidare snillen. Ni gör nog bäst i att inte köpa den här skiten. 

För att nu återkomma och fördjupa mig i första frågan, så vill jag förresten säga att om man nu ÄR alkoholist, så är det enligt mig och allt fler, ingen sjukdom. Detta tycks dock vara den allmänna uppfattningen, även i övriga världen.

Tänk om någon t.ex. hade sagt; "Fan, är du på lyset nu igen, för tredje dagen i rad?" till mig på Luleåkalaset, och jag hade svarat; "Ja, det måste vara nåt som går nu, kanske nåt skit från Asien!?" så hade dom ju garanterat direkt genomskådat mig, och sagt; "Nä, du har ju druckit alkohol, eller hur?"

Tror ni inte? Jag menar, hur kan man kalla något sjukdom om man kan göra "patienten" symptomfri genom att släppa av den på en öde ö där ingen alkohol finns? Nej, det är ett kemiskt beroende, det är vad det är. Sjukt, men ingen sjukdom. 

För att tala allvar en stund. Alkoholism är en jävla grej. Det tar människors värdighet, och gör dom till något mindre. Något man varken kan lita på, eller orka vara i närheten av. Många drabbas på något sätt av alkoholism, och vet vad det kan göra med folk. 

Men man måste nog med egna ögon se hur lågt en vuxen människa är beredd att sjunka för att komma över en skvätt alkohol när den verkligen vill ha det, för att förstå vad det handlar om. Jag har sett människor ljuga, tigga och bedra för att komma över det, och det är en sida av det mänskliga beteendet man helst hade sluppit se.

Jag kan inte komma på något i hela världen jag skulle vilja ha så mycket, att jag skulle bete mig på det viset.

Visst la sig den negativa slutklämmen sig över komiken som en blöt filt? Kan ni begripa varför i helvete de gjorde så i varenda jäkla "M*A*S*H"-avsnitt de sista säsongerna, när Alan "Hawkeye" Alda jämt skulle älta krigets meningslöshet och vansinne? BOOOORING!

Elin: En komplimang? Jag visste väl att det fanns något gott i dig också. Eller... jag hoppades lite iaf.

Emil Sten: Håhå, ett riktigt Lykke Li-fan hör jag? Det fanns inte så mycket att läsa mellan raderna, och visst hade jag väl kunnat ge dig en poäng om det inte var för det faktum att hon dessutom sa att hon önskar att hon såg ut som en gammal prostituerad. Jag har svårt att se någon ironisk poäng i det.

Det är förresten anmärkningsvärt att du inte fann någon ironi i mitt inlägg heller. Nu till något helt annat; Är du släkt med Håkan Steen, musikrecensenten? Honom har jag aldrig gillat. Men du ska ha tack för att du hoppade på mig med lite spännande kritik och förvirrat dravel. Hjonen som läser den här skiten i vanliga fall brukar köpa allt jag skriver. 
 
Bäst just nu: Jag har börjat få kläm på något, tror jag... hehe! (nej, det är inte onani, bergsklättring eller busvissling)

Sämst just nu: Jag har en blåsa på tungan, långt bak.
   


Kommentarer
Postat av: Emil Sten

Till och börja med, jag är inte släkt med Håkan Steen.

Det ironiska i det med den gamla prostituerade är kort och gott att hon visar hur vi svenskar är och hur mycket hon ogillar det.

Har ett bulletin-brev som hon skcikat till alla sina "vänner" på myspace, hör av dig så kan du gärna få en kopia.

Och jag fann Ironin i ditt inlägg, som jag faktiskt måste erkänna missuppfattade lite här och var.

Tillsist credit för att du lyckas skriva mycket, sammanhängade och bra. Jag är mest en stor klump hopkok från min komplicerade hjärna.



/Emiil

2008-08-10 @ 22:53:57
URL: http://enmilsten.blogspot.com
Postat av: ingvar

Jag har en otrolig fallenhet för att bli omoget jävla berusad och kräkas maxmålsfontäner på kvällskvisten. Följden av detta blir natuligtvis horisontellt läge i minst en dag. Vore det så att ett piller kunde bota detta skulle man vara packad varje dag. Så det är nog allt bäst att uthärda så man inte hamnar utskrattad och nerpissad på en parkbänk.



Skoj att du äntligen kan få utlopp för dit ordbajsande. Men jag vill påstå att du är precis lika dum som du alltid har varit din korkade skåning.

Jag minns med fasa sist jag spenderade en natt ensam på häcken i luleå. Men det är inget som jag inte skulle kunna göra om. Kanske det vankas någon tillställning framöver?

2008-08-12 @ 00:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0