Korrigering utav misstag.

Se där, Voltaire har alltså aldrig hävt ur sig något så korkat, utan det var ett pseudonymkamouflerat fruntimmer som stoppade orden i hans mun. Jag tyckte väl att det var en märklig sak att säga, om man är orolig för att massornas dumhet ska sprida sig.

Tack Toubias Lindgren för att du gjorde mig uppmärksam på detta. Bra att du påpekade stavningen på Rousseau också, även om en kompis mamma alltid säger att; "Ordmärkning är den dummes sätt att hävda sig" (eller om det kanske var John Travolta som sa det?). Och visst kan man bestämma sig för att inte rösta på ett parti för att dess ledare förefaller obildad.

Förresten så tycker jag att jag visst kan få sprida en liten faktoid, för det springer ju runt folk dagligen och säger; "Visste ni att humlan egentligen inte ska kunna flyga?" och annat dumt trams. I jämförelse med det är jag rätt oskyldig.

Xrim: Jag förstår vad du menar, och du har ju faktiskt rätt. Det svider att man hjälpte till att rösta fram den här förljugna äckelregeringen, som ständigt urinerar på en med nya hemska påfund. Dom höjer skatten på snus, de låter momsen på bränsleskatten vara kvar, de slaktar försvaret och säljer det allra heligaste till en flock grodätande skrevrötor!

Sen roar det mig att SD försöker etablera sig häruppe genom att angripa Samernas särställning. Det är hög tid att dra ner på deras favörer, och dra igång en debatt kring orättvisorna.

Men mej lurar aldrig någon igen, jag ska nämligen aldrig mer rösta.

Ingvar: Man får tydligen de flickvänner man förtjänar, hehe. Ja, det var fan så dyrt, förresten. Men det skulle vara kul att prova jobba på den där gamla ekan ett tag.

Dagens citat: "Det unika med mig är inte min intelligens, det finns trots allt smartare personer. Det unika med mig är min intelligens i kombination med min sociala kompetens" Johnny Skan

Bäst just nu: Jag hade fel i föregående inlägg, vilket får ses som ett sånt där "undantag som bekräftar regeln".

Bäst just nu 2: Mike Myers som brittisk General, tillsammans med bl.a. Brad Pitt i Taratinos nästa film "Inglorious Bastards" som ska utspela sig under andra världskriget. Låter ju helt fantastiskt!

Sämst just nu: Toubias Lindgrens mamma sov över här inatt, och snodde med sig mitt Fussballbord när hon stack.

Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

"Dom höjer skatten på snus, de låter momsen på bränsleskatten vara kvar, de slaktar försvaret och säljer det allra heligaste till en flock grodätande skrevrötor!"



Jag vet inte hur det är med snusskatten, men resten av frågorna driver ju sd - fast tvärtom, alltså något som du skulle gilla. Sd står som enda parti för en sänkt bensinskatt, sd står som enda parti för ett starkt nationellt försvar, och sd vill inte sälja ut statens och våra gemensamma egendomar. För övrigt har ju partiet helt nya människor idag och en annan partiledare idag.



"Sen roar det mig att SD försöker etablera sig häruppe genom att angripa Samernas särställning. Det är hög tid att dra ner på deras favörer, och dra igång en debatt kring orättvisorna."



Sd har ju fått stöd för sin kritik av demokratiska rättighter gentemot renägande samer även av renlösa samer. Alla tjänar nog på att det blir en saklig diskussion om dessa frågor där uppe.



Du får skriva vad du vill så länge du håller dig inom lagens ramar. Men det visar ju bara att du inte har några sakliga argument utan måste ta till ad hominem. Men jag förstår ju att du blir kinkig när du anklagar andra för att vara obildade och samtidigt faller på eget grepp.

2008-08-18 @ 01:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0