Kärnvapen: En nödvändighet!

Kort bara, jag ska nanna strax. Men jag har en tanke; Kärnvapen har potential att ha ihjäl oss alla, men jag tror att dom har räddat mer liv än penicillinet. Utan kärnvapen skulle nämligen Sovjet/Ryssland och USA vågat börja slåss med varandra för längesedan. Nu har ingen av dom vågat börja, utav rädsla för att den andre jäveln ska trycka på knappen.

Jag tror inte man ska stirra sig blind på vad kärnvapen skulle kunna ställa till med, utan titta mer i backspegeln och se vad vi faktiskt kan tacka dom för; En varaktig fred mellan världens två största krigsmakter.

Inte kärnvapen, men väl hagelvapen använde jag och Greven idag, när vi var och sköt lerduvor. Greven hade tjackat en ny bössa som passar hans längd bättre, och sköt alldeles förträffligt. Märkligt nog sköt även jag alldeles förträffligt med hans nya gevär, trots att det är avpassat för en betydligt längre person. Min storhet som skytt har således än en gång förbluffat mig. När vi körde hem hade vi brassat iväg 60-70 salvor, och kunde räkna missarna på våra fingrar.

Greven och jag var oerhört nöjda med oss själva, och han konstaterade optimistiskt att änderna kommer att ligga pyrt till i höst. Han lyckades förresten skjuta två duvor med ett skott, något jag svårligen hade kunnat tro på om jag inte bevittnat det själv. Greven och Higge; Norra sveriges vassaste hagelskyttar?

Efteråt åkte jag med Greven och Veronika och kollade på soffor och reclinerfåtöljer. Jag ska ha jag ska ha jag ska ha!!! Fast ingen vit.


Synd om just nu: Fanjunkaren. Pinad utav höstångest och en rad trista händelser, börjar han mer och mer anta formen utav vad som bäst kan beskrivas som en Bergman-regisserad åsnan Ior. Häromnatten vaknade han så med ryggskott.
Följande SMS-växling illustrerar händelsen.

Fanjunkaren: Nu har jag även ryggskott, som att det inte räckte med handen och ångesten.
Jag: Hur får en skrivbordsdrabant som du ryggskott? Vek du upp laptopen för hastigt?
Fanjunkaren: Värre, jag bara vaknade upp mitt i natten av att det kändes som någon kört in en kniv i ryggen.
Jag: Det låter ju som ischias.
Fanjunkaren: Jag var till sjukgymnasten på flottiljen, hon gan mig diagnosen ryggskott, men jag vet inte.
Jag: Nån gammal uttjänt befälsmadrass förstås. Tja, du hade ju varit å tränat innan. 

Rättar saker och ting inte till sig för den gamle gynnaren snart, så fruktar jag att vi får se till att han fråntas tjänstevapen, vassa föremål, eventuella repstumpar samt flygvapnets otäcka polyesterslips.

Bäst just nu: Bofors-affären i mediaplayer.

Sämst just nu: Blå, öm axel (av gevärsrekylen). Fast det känns rätt bra, med tanke på träffstatistiken.

Kommentarer
Postat av: Moar

Har ni ingen skytteklubb däruppe? Systern din ska till Ystad och tävla till helgen.

2008-08-14 @ 03:10:06
Postat av: K.K

Pffff.

2008-08-14 @ 07:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0