Sista gången?

Nu är det över. Tre dagars partaj är slut, precis som jag. Fast det tog hårdare förra året, hur kan det vara? I år var det riktigt skoj, och jag tappade aldrig bort någon. Jag tyckte t.o.m. Winnerbäckspelningen var ok igår, trots att jag i regel avskyr livekonserter. Ljudet var bra, och det fanns gott om plats.

Uppvärmningen skulle igår ske hos Fanjunkaren. Denne var dock engagerad i en grillkväll med bostadsrättsföreningen, vilken jag lite försynt anslöt mig till, utan att röra en droppe under nästan tre timmar. Jag hade ju betalt inträde i förväg, vilket nog var det enda som hindrade mig ifrån att förklara mig besegrad, överge kalaset och gå och titta på "Batman" istället för att festa ännu en kväll.

Plötsligt berättade Fanjunkaren att det nog var dags att bege sig mot kalaset, och påpekade att jag nog gjorde bäst i att försöka förtära lite av mina medhavda rusdrycker.

F: Jaha, nu är det dags att dra... har du inte fått i dig något?
Jag: Uuh... jag skiter i det tror jag... ja vill se Batman...
F: Men vad fan är det med dig?
Jag: Jag ger nog upp...
Gullan: Men du har väl betalt förköp?
Jag: Ja... fan.... usch....
F: *rotar i min ryggsäck, hittar ett helrör "Captain Morgan Spiced Gold"* Ja, här har du ju! He i dej det här nu, så du blir som folk!
Jag: För helvete, hur ska det gå till?
F: *slår upp ett rejält glas* Svep det här nu! Jag är så besviken på dig!
Jag: Vad snackar du för skit? Begriper du att det här är tredje dagen för mig nu? Du har ju inte festat förrän idag!
F: *försöker beräkna mängden alkohol jag "behöver"* Vad väger du? 120?
Jag: VA!!? Det gör jag fantamej inte, vad fan! Din jävel, jag går och täljer till en käpp!
F: Men jag väger ju ungefär 90, så...
Jag: Du är ju för fan dubbelt så lång som jag, idiot!
F: Äh, sluta svamla nu, drick upp det där! Vi får ta med flaskan, helt enkelt!
Jag: Dom visiterar ju vid insläppet, säkert... *smuttar* Mmm, det var ju godare än jag minns....
F: Nä, nu måste du öka takten, ett glas till får du he i dej innan vi går.
Jag: Begriper du hur mycket jag tål dagen efter? Jag behöver hela flaskan om det här ska bli business! De här två glasen gör inget annat än att jag inte får köra moppe mer ikväll.
F: Nu gör du mig besviken.
Jag: Fan, jag tar väl med skiten i en petflaska då... hur jag nu ska få ner det...

Vid insläppet stod "Fasaner på stan" och visiterade folk. Flaskan med rommen låg i Gullans väska, och jag tog henne avsides för att lösa problemet.

Jag: Dom kollar folk, jag måste gå och tömma den här fan! Jag är för djävulen 30 år snart, jag tänker inte stå å få min kraftsaft uthälld som nån snorunge!
F: Men hur ska det gå till?
Gullan: Kan du inte gömma den i byxlinningen?
Jag: Hehe nej, jag går å höger-vänstrar den uppe bakom kulturens hus!
F: Men se till att det går fort, bli inte borta hela kvällen då!
Jag: Äh, sluta svamla! Se till att du hör mobilen när jag ska hitta er igen sen.

Jag inhandlade en flaska Coca Cola, och satte mig sen på en liten mur bakom en buske för att dricka upp den skattade spriten. 20 minuter senare satte jag undan den tomma romflaskan, och spatserade flinande förbi ett gäng piketgrisar som stod och bröstade sig några tiotal meter från mitt näste, medan jag sörplade på colan som var kvar.

"Nu bör jag hitta Fanjunkaren och dom igen, ifall det här skulle slå på hårdare än beräknat" tänkte jag nöjt. Till mitt förtret visiterade aldrig fruntimret vid insläppet mig, utan bad mig bara dricka upp colan utanför. Typiskt. 

Jag fann mitt sällskap igen, och vi hittade även Krocket-Judas med fru. Resten utav aftonen avlöpte förträffligt. Rommen satt som en smäck och gjorde närvaron utav vilsna bodensare, gamla fylltrattar och diverse annat pack alldeles uthärdlig.

Men nu är det färdigt, känns det som. Härmed tror jag att jag avskaffar den sista tredagaren som finns kvar, och stannar helt enkelt hemma nästa kalas, åtminstone någon utav dagarna. Snart fyller greven år, och om det inte blir fest då, så blir nästa partaj nog i Göteborg.  

Idag försökte jag även få Fanjunkaren sugen på 30-årsfest. Ångestens demoner rev och slet i hans kranka själ, så han var inte alls med på noterna...

F: Varför ska jag må så här? jag gör väl inget som någon har ont av?
Jag: HAHAHA! Nej, du är en så fin kille, vad kan ha gjort att du ligger minus på karmakontot?
F: Usch... jag förstår inte....
Jag: Förstår du förresten att vi måste börja planera 30-årsfesten snart?
F: Puh, sluta nu för fan!
Jag: Seriöst, jag SKA ha en helgrillad Ren då, om jag så ska fånga den fan själv!
F: Äh, det ska inte vara nåt... jag tänker inte gå med på att fylla 30....
Jag: Jo, vi får sätta igång! Hehe, du fyller ju först av oss...
F: Tyst....
Jag: Nå, då utser jag väl mig själv till festivalgeneral!  

Min buttre kumpan gjorde inte bort sin 30-årskris vid 26 som jag, och tycks ha svårt att acceptera saken. Men jag hyser stora förhoppningar om att tanken på ett episkt svineri med touch av gästabud ska få honom på bättre tankar.

Bäst just nu: Att jag är så pigg och frisk idag. Hurra!

Sämst just nu: Kylan. Det där jävla klimathotet är ju bara tomma löften!

Kommentarer
Postat av: Mr.Pentex

Bara 8 dagar kvar till Mr.P him selfe goes gubbe, men har inga direkta men alls. Enda tråkiga e att det inte blir någon 30 års fest =( samlar pengar till kommande husbygge. Så ett ord till Fanjunkarn.... GO NUTS!!! klart som fan att man ska fira ut det sista ur ungdomen, sen blir det ju allsång på skansen och tankar om kollo stuga med tillbehör.

2008-08-04 @ 15:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0