Ausgekrüstung!

Strax innan klockan 07:00 imorse smsade Gäby och informerade om att hon nu var på väg till BB, en vecka efter att hon var beräknad att åka dit. Huruvida hon kom ihåg att ta med min hembrända "förlossningskiva" som hon beställde i Maj, förtaltes icke.

Så här ser dock innehållet ut.

1. With A Little Help From My Friends The Beatles    
2. Life On Mars? David Bowie 
3. Dreams The Cranberries
4. Beautiful Girl INXS 
5. The Only Living Boy in New York  Simon & Garfunkel
6. Bohemian Rhapsody Queen 
7. Hva gor vi nu, lille du Kim Larsen   
8. Nostalgia Locomotive The Mo 
9. Dreaming of You The Coral 
10. Babylon Pauline 
11. Just idag är jag stark Kenta 
12. Young Folks Peter Bjorn And John
13. Can't Keep It In Cat Stevens 
14. Men bara om min älskade väntar Nationalteatern 
15. A well respected man The Kinks    
16. Hello (Turn Your Radio On) Shakespears Sister 
17. One U2   
18. I want too break free Queen    
19. The Times They Are A-Changin' Bob Dylan 
20. I did it my way Frank Sinatra    

Jag vet att det kan se märkligt ut, och att flera av låtarna inte är särskilt orginella, men det ligger 4 månaders tankeverksamhet bakom det här. Tro det eller ej, men skivan är perfekt avvägd för en förlossning. Detta är iofs ganska anmärkningsvärt med tanke på hur få förlossningar jag närvarit vid.

Sen har jag vägt in faktorer som att hon tycker om flera utav låtarna, som t.ex. nr. 11, 14, 1, 2 och 20, och därimellan har jag försökt lägga in så bra låtar som möjligt, utifrån stämning och för all del, budskap (nr. 13 "Can´t keep it in").

Nr. 7 "Hva gor vi nu, lille du" kanske kan verka märklig att ha med, men det är en fullständigt genial låt, med (om man kan danska) lysande text, och som inte kan sägas vara annat än vacker.


Vidare ska jag ikväll vara sällskap åt Fanjunkaren och Gullan när dessa ska sitt båtvakter i hamnen där de har sin båt. I småbåtshamnar på många håll fungerar det så att man turas om att sitta vakt på nätterna enligt ett schema. På så sätt slipper man hyra in dyra vaktbolag. Vi ska således sitta i en liten stuga och uggla, spela lite spel och smutta på lite dryckjom av blandad karaktär. Good times.

Damien: Jag trodde du övergivit Higge Erövraren! 

Sanity N/A: Du tröskade dig igenom hela det där jäkla inlägget? Stort! Ja du har givetvis rätt, och jag tänkte exakt så då jag skrev de orden. Men vad har man om inte hoppet? Så brukar dom säga, iaf.

Bäst just nu: Härlig långtur i kvällsolen på min trogne springare väntar! 

Sämst just nu: Det här jävla OSet. Många hedervärda fjärdeplatser dock.

F.ö. anser jag att Norge bör förstöras!

Kommentarer
Postat av: Kristians Dotter

Ja se där nu jävlar ska Gäby föda barn. Är lite bitter över att det inte var jag som fick äran att göra blandskivan! Efter hennes genialiska dumpningsskiva ville jag gottgöra henne med en egen blandning, men men jag förstår henne hon har ju alltid anklagat mig för att vara för pretto... Som halvdansk godkänner jag din blandning och är positivt överraskad över blandningen. Nu är det bara att vänta...

2008-08-23 @ 22:33:11
URL: http://www.korrektsidavattnet.blogspot.com
Postat av: Lindblom

Att döma av dom som skrivit och tror att man funderar på att lyssna på en skiva när det bärtill, så gissar jag att ingen varit på en förlossning förutom sin egen. Om sedan Gäby tackar dig för en bra skiva och säger att dom lyssnade på den, så är det bara för att vara snäll. Fast skulle hon mot förmodan ha lyssnat så tror jag lustgasen och ryggmärgs bedövningen gör sitt till att förhöja stämmningen. Men vad vet jag iofs, frugan hant ju knappt lägga sig på brittsen innan ynglingarna poppade ut sina huvuden.



Hoppas det förlossningen gick bra med eller utan musik.

2008-08-24 @ 08:33:33
Postat av: Damien

Inte övergivit, men är sparsam med kommentarer. Ibland orkar jag inte se mig själv i skrift. :)

2008-08-24 @ 22:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0