Femte å sista.

Jag ber er notera att jag idag producerat inte mindre än 5 inlägg, eftersom bakfyllan gör mig slug, fantasifull och produktiv. Sån är jag, that's how I roll! Jag påpekar detta bara för att ni inte ska missa de tidigare utav dagens inlägg, eftersom jag då skrivit dom i onödan. Kanske kan ni spara något inlägg tills jag har nån slödag och inte orkar skriva?

Ja, det där bestämmer ni ju bäst själv.

Sedan behöver jag tips! Nyårsfesten jag ska på har som jag har förstått det temat "Glitter och glamour". Hur blir jag glittrig och glamourig? Gärna utan att vara gäj. Än så länge har jag fixat en t-shirt från Ecko med briljantslipade nitar i vitmetall och koppar, den tänkte jag ha under en kavaj. Farsan kommer upp och hälsar på imorrn, och han skulle ha med mina kavajer. Med lite tur kommer jag i någon utav dom igen. Jag kom ju i ett par 5 år gamla jeans i förrgår, hur lätt som helst.

Sen tänkte jag eventuellt plommonstop, ja? Nej?

Det hade kanske varit käckt med en liten pimpkäpp till det där, men jag vågar inte utrusta Johnny Skan med tillhyggen. Hips vips tror han käppen vara den slutgiltiga lösningen på kommunistproblemet, och då är rödfästet Svartöstan en olämplig plats för honom att vara.

Visst finns det förresten såna där "diamanter" med klister på som man kan klistra fast på grejer? Vart hittar man såna? Kanske köpar man lite såna och klistar dom på bakhuvet i form av ett "P"? 

Vidare!

Tre exempel på diskussioner från gårdagskvällen.

I bilen, på väg till förfest.

Emelie: Vi måste ha spelkväll, jag vill spela mer "Geni"!
Jag: Jag är på!
Emelie: Vilka mer är på?
Övriga 3 pers i bilen: *pladdrar jakande*
Emelie: Då kan vi vara lag!
Jag: Men då vill jag vara själv mot er!
Emelie: Ja, det måste vi göra, alla vi i ett lag mot Higge!
Jag: Sweet!
Emelie: Men vad får vi om vi vinner då?
Jag: Pfff... det är ju inte särskilt realistiskt, va?
Emelie: Men vad får vi?
Jag: Ha, om ni vinner så köper jag varsin bärs åt er.

I Baren på Julbordet, jämte blondin med midja som min handled, ett par halvt utsläppta d-kupor i en synnerligen pockande urringning i en påmälad lila klänning, sugandes på en "Fidel Castro"*.
 
Bartendern: Vad önskas?
Jag: En sexa "Famous"... ge mig en Carlsberg att skölja ner den med också.
Tjejen: *med dimmig, lite ofokuserad blick* Vad är det i en sån?
Jag: Öum... i en vaddå?
Tjejen: "Famous"? 
Jag: "Famous"? "Famous Grouse" är en Whisky, den med ripan på etiketten i hyllan där.
Tjejen: Ååh... okej... Hihi, det är inget för mig. *sträcker fram sugröret på sin "Fidel Castro" åt mig* 

Hemma hos Emelie med "Mercedes" och Elsa, strax innan utgång (Mercedes, en trevlig jänta som bjöd på Mackmyra och körde en fläskmerca i vilken hon lät Johnny leka med ortopedstolarna).

Mercedes: Va gör du, knäcker du nötter med händerna?
Jag: Jo, ibland.
Mercedes: Det är hårt.
Jag: Hursa?
Mercedes: Det är en rätt hård grej att göra.
Jag: Hehe, jasså... Jag är en rätt hård kille, sån är jag, that's how I roll!
Elsa: Mäh, måste du säga sådär hela tiden?
Jag: "That's how I roll"?
Elsa: Ja!
Jag: Nä, jag kan variera och säga det på svenska istället, blir det bättre?
Elsa: Ja!
Jag: Bra, sån är jag, det är så jag rullar!
 

Ingvar: Den där har vi faktiskt sjungit med kören. Det kändes lite... kriminellt?

Bäst just nu: Hotellfrukost på tisdag.

Sämst just nu: Johnny Skan skötte finanserna igår.

*Rom, Ginger Ale och Lime, om jag inte minns helt galet.

 

Kommentarer
Postat av: Elsa

plommonstop it is!

2008-12-08 @ 02:51:43
Postat av: Moar

Elsa //

Mmm, med lite glitter vevat runt kullen.

2008-12-08 @ 09:29:58
Postat av: Elsa

fick en bild på näthinnan.. glitter vevat runt..

2008-12-08 @ 12:53:40
Postat av: Elsa

erkänn att du kröp ut genom hotellfönstret och gjorde en snöängel! ;)

2008-12-09 @ 12:08:41
Postat av: hocke

Du min lille skånske vän, har du ngt emot socialdemokratin? bara undrar, du vet var jag står, men ibland blir man osäker på dig

2008-12-09 @ 16:29:54
Postat av: ingvar

Jag har alltid drömt om att klä ut mig till alex de large i a clockwork orange och gå och se en turbonegro konsert. Det skulle räcka att gå på krogen, slå ner idioter och dricka mjölkdrinkar. Plomonstop och käpp är på god väg. Behövs bara ett vitt underställ ett par kängor and youre good to go!

2008-12-09 @ 21:20:24
Postat av: Moar

Men Elsa, fy Elsa! Jag tror det sticks och kliar.

2008-12-11 @ 22:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0