Fula par.

Jag skrev för nån vecka sedan om att bara barn och asociala vuxna beskriver andra människor med adjektiv som "fula", men jag gör ju till viss del det också, om det gäller folk jag inte känner som jag ser på stan. Dagen har försett mig med ett underbart exempel på vad jag menar.

Jag var på väg till domkyrkan med buss, när det kliver på ett par i övre tonåren. Tjejen såg sur och trist ut, och sände ut lite missbrukarvibbar liksom. Killen har jag sett förr, tänk er att Frankensteins monster skaffade en extremt kobent "mini-me", en dvärgklon liksom Dr. Evil i "Austin Powers" har. Då de väl kom in i bussen och tog plats, började de hämningslöst att suga ansikte på varandra. Eftersom jag var bakfull och analyserade allting jag såg lite extra filosofiskt, så tog ett sms angående saken form. Jag skickade det sedan till tre personer jag antog kunde uppskatta mina tankebanor i fallet.

Det skickades till Gäby, Fanjunkaren och Olefin, och löd som följer: "Fula par som hånglar pinsamt mycket offentligt, är som tjuvaktiga sossekassörer med fattig bakgrund; plötsligt kommer de i kontakt med något nytt som de aldrig haft eller lärt sig hantera, och kan därför inte sköta det korrekt eller måttfullt."

Gäby uppskattade tanken och replikerade "HAHAHAHA! Den var bra!". Fanjunkaren blev däremot upprörd, och ringde upp!

Jag: Tjenare Fanjunkarn.
F: Hej, Sker det i detta nu?
Jag: Hehe, japp.
F: Jaha, vart då? På bussen?
Jag: Jajjemen
F: Såklart!
Jag: Jo.
F: Alltså jag blir så förbannad! Jag hatar sån där jävla skit!
Jag: Haha, ja det är lite otäckt!
F: Ja jag skulle tammefan vilja gå fram och tända eld på dom bara för att få bort det fula från näthinnan! USCH!
Jag: Hahaha, jo!
F: Dom må ju för i helvete veta att man inte beter sig sådär, va?
Jag: Tydligen inte...

Det känns skönt med folk som inte håller sig i emotionella gråzoner.

Olefin svarade inte på messet, eftersom hon satt hemma och kollade på en stulen hemmaproducerad p-våffla där Reinfeldt och Finansminister Borg turas om att snoppsmiska "Tomhylsan" i ansiktet, och massera varandra med varm honung.

Bäst just nu: Jag kom just ihåg att jag har en pissljummen pettpava med Julmust som väntar på att förtäras.

Märkligast just nu: Jag är liksom hungrig, men inte alls sugen på något. Det är en känsla jag inte kan minnas att jag någonsin haft, och då jag sett den hos andra har jag tänkt att dom är lite dumma i huvet. Jag har nog varit konstant sugen hela livet, när jag tänker efter.

Sämst just nu: Carolina Gynning. Jaja, hon är snygg, men om dom ska envisas med att stoppa in henne i teve hela tiden, så kan de väl för höge djävulen lära henne prata som folk först. NEJ jag syftar inte på hennes skånska, utan på det där jävla tonfallet hon har. Hon låter som den där vedervärdige jävla Farmen-Sebastian när han får stackars tvålfagre fjollgustav att lipa. Hon gör det visserligen gladare, men ändå. Jag vet att ni ogillar youtubeinlägg, men kolla klippet så kommer ni att förstå exakt hur jag menar!


Kommentarer
Postat av: Olefin

Med risk för att du för alltid kommer att placera mig i näsan-i-vädret-facket så ska jag avslöja vad jag uppehöll mig med. Jag var på vernisage och blev med i en konstförening och köpte ett stycke konst i form av en tavla. Visade dock messet för min pappa och han skrattade ljudligt så gjorde även jag.

2008-12-09 @ 18:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0