Geni

Ikväll var det dags för spelkväll, eftersom jag vid ett svagt ögonblick lovat mina tre kollegor Emelie, Jåånas och Elsa, att bjuda dom på en omgång öl på krogen om de lyckas besegra mig i "Geni". Det är ett sällskapspel som spelas ungefär som "Trivial pursuit".

Det blev hela fem omgångar.

Omgång 1: Vinst, ganska lätt. Jag gav dom därför en chans till.

Omgång 2: Vinst med god marginal igen. Emelie krävde tredje gången gillt, och jag gav med mig.

Omgång 3: Knapp förlust. Extremt förargligt. 

Nu gav jag dom dock en chans till något bättre; "Kvitt eller dubbelt?" frågade jag. Jag riskerade nu i runda slängar en förlust på 300 spänn vid nästa krogbesök. Efter lite diskussion gick de med på det. Vars två öl till mina kollegor om de vann, alltså.

Omgång 4: Vinst, så skönt. Emelie började genast banna sina medspelare för att de inte tagit ölen och varit nöjda, och tiggde mig nu om att få spela om en öl igen.

Emelie: Kom igen nu, vi kör om bara en öl igen!
Jåånas: Nä, det är ju förnedrande, vi är tre och har ju inte ens något att förlora.
Elsa: *bakfylleknorr*
Emelie: SMIRNOFF ICE!
Jag: Haha, jaha, är det det du vill ha nu?
Jåånas: Men...
Elsa: *knorr*
Emelie: Men JAG får en Smirnoff Ice om vi vinner denna omgången, så behöver dom här inte få något.
Jag: Jaja, vi kör väl igen.

Omgång 5: Vinst. Sweeeet!

Pepino: Vad dillar du om? Det är ju hon som inte får något mer av mig, begriper du väl? Skärpning! Jag kan ju inte hjälpa att Johnny Skan är så frikostig med trösthångel. Har du kollat om du kan komma upp till jul förresten? Då hade vi kunnat dela på ett glas champagne och en svettig hora.

Bäst just nu: Att jag slipper pröjsa deras bärs.

Sämst just nu: Tungaladåben blev för lös i konsistensen. Men det var ju bara en provomgång. Nästa gång blir det mumma.

Kommentarer
Postat av: Elsa

jag är numer tandlösa elsa :( snyft har du varit förbi mig idag?

2008-12-16 @ 00:28:44
Postat av: Elin

Jag undrar vad dina kollegor tänkte på när de bestämde sig för att tävla mot dig i Geni. Missförstå mig rätt. Jag menar inte att det ska vara så självklart att du ska vinna över tre personer men jag skulle aldrig ta den risken. Det är ju som upplagt för att du ska få tillfälle att vara väldigt dryg och självgod. Du kommer antagligen påminna dem om detta så ofta du får möjlighet. Oj oj oj stackars satar!

2008-12-16 @ 22:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0