Johnny, vad gjorde vi?

Tilde de Paula har uppenbarligen inte riktigt pejl på hur saker och ting är här i världen. Man kan som kvinna för det första inte ge sig till att hångla med Runar Sögaard, för det är inte tänkt att någon ska tycka om honom. Hur svårt kan det vara att begripa?
 

Evolutionen satt ur spel? Lönnfet, frireligiös norrman, med påklistrat psykopatflin och oegentligheter i företagsfinanserna. Hur kan han ha obegränsad tillgång på prima vulva? Svaret finns någonstans i de dunkla vrårna i kvinnans psyke.

Men det där om att Tilde har hånglat med Runar är gammalt, och inte alls vad inlägget skulle handla om. Visst, vad mig anbelangar så dog hon samma dag som hon utbytte kroppsvätskor med den där sillstrypande flinige surrogatjesusen. Men nu har hon dock producerat en krönika så flosklig och insiktslös att jag inte kan låta den passera okommenterad.

Den är ytterligare ett inlägg i den tröttsamt politiskt korrekta debatten om hur underbart kloka och oskuldsfulla alla barn är. Nu är det så här: Barn är INTE generellt goda och änglalika. Men vi har råd att nussigulla med dem, eftersom de ehuru onda, saknar fysisk makt. 

Och deras oskuldsfullhet är blott en illusion, som kommer dels utav att de saknar kunskapen och styrkan att ställa till riktig jävelskap. Dels beror den på att de p.g.a. sin ringa ålder inte hunnit ställa till en massa skit ännu.

Tilde berättar om hur hennes lille 7-årige son Zion, som ligger hemma med vattkoppor eller nässelutslag, pratar om andra människor. För att avleda hans uppmärksamhet från de kliande utslagen, ber hon honom att beskriva sin storebror Elian och sin kompis "S" i skolan.  Omdömena lyder som följer: "- Elian .. Han är min bror. Snäll, schysst, glad, väldigt duktig och noggrann .." och "- S är .. tokig, rolig, påhittig och en schysst kompis. Och lite klantig för han ramlar ofta!"

Tilde noterar här att de alltid beskriver människor utifrån sina egenskaper, aldrig färg eller form, och absolut aldrig i termer som "snygg" eller "ful". Av detta drar hon slutsaten att barn är "små, men ofta bättre människor"

Vad bevisar det? Jag beskriver väl heller aldrig mina goda vänner i negativa ordalag? Men jag minns däremot mycket väl jargongen från skolgården i lågstadiet, och hur utsatt min överviktige kompis var. Eller småväxte Bert-Egolf, som förvisso var stor i käften. Hade jag fått en krona för varje "din lille jävel" jag har ropat efter honom hade jag levt på räntan.

För att inte tala om vilket språk som användes om och kring karaktärer som "Pissbacillen" och "Kattaknullaren" (två individer ur de asocialas skara, som livet försett med en taskig giv; en hade gått runt i nerpissade byxor, och den andre hade medelst kissemiss förevisat sodomi på en lekplats i byn). 

Sådana karaktärer fanns/finns på alla skolor, men Tilde tycks ha förträngt hur det var, eller så blundade hon för det redan då. Jag skulle tvärtom vilja säga att det BARA är barn (och socialt missanpassade vuxna) som beskriver folk i termer som "tjocka" eller "fula".

Själv minns jag sist jag kallade någon för "ful" och menade det; Johnny Skan (mitt fylle-alter ego, för er nytillkomna) var 20 år, och fulingen som var från Vindeln muckade gräl. När han efter en synnerligen rå verbal misshandel på ärans och hjältarnas språk (skånska) började gråta ljudligt och ovärdigt, fick han en öl och en kram. Sedan dess har det inte hänt.

Bäst just nu: Mer grönkål i frysen.

Sämst just nu: Efter en viktförlust på i skrivande stund drygt 16 kg, samt med en mycket kolhydratfattig kost, har jag inte längre riktigt pejl på hur mycket alkohol jag kan dricka. Jag måste lära mig det från början igen, som en strokepatient måste lära sig tala.

Johnny, vad fan har du gjort med vårt vänstra knä? Det är ömt och sårigt. Visst räcker det med den krossade armbågen vi fick när du somnade på vår cykel på väg från Kåren? Och varför satt du med bar överkropp på Bishops i lördags och hojtade om bufféer? Käre alter ego, vår lekamen är inte riktigt redo för den typen utav exhibitionism ännu... Det är en sak att gilla irländsk musik och öl, en annan att bete sig som en jävla irländare.

Suck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0