"Bäst till julen passar dock Genever, för det rimmar så bra på bäver!"

Uh, nu väntar jag bara på revbenen, sen är nattens förberedelser färdiga. Playlisten på iTunes spelar julmusik, men Bing Crosby's "I'm dreaming of a white Christmas" plockade jag bort. Ni kanske inte visste det, men Bing var nämligen enligt uppgift en sällsynt elak människa som plågade sin fru och sina första fyra söner jävligt illa med övergrepp och misshandel.

Den här julen firar jag själv, och jag tror det kommer att bli ganska skönt. Folk som däremot hör att man ska "sitta själv" på jul blir förskräckta, och verkar tror att man tänker hänga sig eller fylledrunkna i sina egna tårar. Jag sitter dock inte själv p.g.a. brist på vänner och bekanta. Jag har ungefär 6-7 olika platser jag skulle kunna befinna mig på och fira jul, och då räknar jag ändå inte med Skåne. Jag funderade på att åka och fira jul i Gällivare igen, för det var jäkligt kul sist. Men jag ska resa iväg och jobba på annandagen, så det hade blivit lite svårt att slappna av.

Imorrn kliver jag upp runt 8 och åker in till stan och käkar frukost på hotellet. Efteråt ska jag plocka upp lite grejs på Smedjan (en utav den lilla stadens 4 (!) gallerior), och sedan är det dags att åka hem igen, för då är det dags för julbastu med en kall Samuel Adams Winter.

Väl inne i lägenheten igen ska jag dra på juloutfiten bestående av mina gamla vita tur/bakislumparkalsonger, vit "wifebeater" och den gamle morgonrocken. Då pluggar jag i playstationet och lirar de nya spelen jag unnat mig. Sen blir det käk. Jag har rätt mycket grejer att äta. Jag har t.o.m. gjort Mimosasallad själv, så jag vet hur mycket kolhydrater den innehåller. Drycken till detta blir givetvis julmust, jag har nämligen alltid prioriterat must framför öl till jul.

Däremot blir det nubbe som digestif, eftersom jag häromdagen kände att de feta såserna pinade gallblåsan en smula. Därför köpte jag bl.a. "Reimersholms Julsnaps 2008" på systemet idag. Jag uppskattar vanligen inte nubbe, men den här verkar fin.

På systemet stod jag även och dröjde mig kvar lite sorgset vid Absolut Vodka-flaskorna. Efter nyår flyttas nämligen tillverkningen till franska Pernods fabriker i Danmark, eftersom stolpillret Reinfeldts allra mest avskyvärde sidekick Mats Odell, skapad ur en klump av djävulens smegma, ju har sålt svenska folkets Vin & Sprit till de orena syfilistiska grodätare vi kallar Franker. Vid Absolutflaskorna fattade jag ett beslut.

Ur detta tog följande sms-växling form.

Jag: På systemet, bestämde mig för att köpa en hela Absolut nu, som orörd ska stå i skåpet och minna om svunnen storhet. Sista månaden den tappas i Åhus nu.

Fanjunkaren: Jag kommer att avstå drycken tills produktionen återigen finns på svensk mark. Det får bli ett finskt brännvin tills detta är löst.

Jag: Rätt och riktigt. Jag köpte även Reimersholmes "Julsnaps 2008", den ska jag ev. inta gråtande.

Nåväl, första svängen käk blir det bara kalla grejer. Efter det ska jag glo på tv, tills det finns plats igen. Då blir det varma grejer.

Sedan vet jag inte vad som händer. Ringa släkten får man ju göra, och polarna. Eventuellt ringer Fanjunkaren när han dragit sig undan släktsamkvämet, och då kanske man lirar lite PS2 och smuttar av det starka. I annat fall får vi se. Kanske sätter jag mig vid datorn och skriver en julsaga på bloggen? Kanske far jag ut på krogen för att se vad för sorts människospillror som är ute och krökar på Julafton.

Elin: Hehehe, det var kul. Hade du sån humor? Nej, här ska inte importeras, såvida det inte är från Danmark.

Xrim: Ja, det är nog alldeles sant som du säger. Lysande metafor! Ja, jag träffade din hustru häromkvällen. Fenomenet "Karl-Bertil Johnsson" verkar ha gått henne förbi, det får du allt åtgärda. Krocket-Judas var där också och gav prov på synnerligen utstuderad ondska; först nu, när Ålen är rödlistad, har han börjat äta den. Undrar vad han dricker till julbordet? Barns tårar?

Ingvar: Usch, vilket trist påhopp.

Pentex: God Jul själv! Nyår blir roligt, fast jag kommer inte vara med så mycket. Det blir Johnnys kväll.

Sämst just nu: Hmmm...

Bäst just nu: Den perfekta ytan på revbenen.

God Jul bloggen, och alla som läser den. Hoppas ni får det bra i Jul!


Kommentarer
Postat av: Xrim

God jul på dig! Du får för övrig skriva mer om din penis, det blev ju lite aktivitet i kommentarsfältet då.

2008-12-24 @ 07:57:54
Postat av: Elsa

God Jul & Gott Nytt År! Jag tror på 2009 :P

2008-12-24 @ 09:35:49
Postat av: Elin

Med så många olika personligheter huserande i dig har jag svårt att tro att du blir ensam i jul. God jul till den av dig som läser det här.

2008-12-25 @ 01:07:10
Postat av: Lina

haha, klockren blogg, haha!

rock on, å gott nytt

2008-12-30 @ 10:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0