Att mörda en förkylning.

Lungkapaciteten känns reducerad till en bråkdel. Jag vill hosta, men då gör det så jäkla ont i skallen. Ska man känna så här i juli? Ska man behöva vakna på sommaren, och välkomnas till en ny dag med ena näsborren full av tjocka hårda snorkusar, och den andra näsborren fylld till bredden av irriterande snorsås, som ger sig ut ur näsan och ner i mustaschen som ett jävla kvicksilver, när man sätter sig upp i sängen?

Med febervärk i nacken släpar jag mig ut på toaletten och hostar upp något som ser ut att ha runnit ut ur Birger Schlaugs fru.

När allt detta kom över mig igår, var det för sent att köra till apoteket. Men idag var jag där! Jag köpte slemlösande, alvedon och nässprej. Nu ska förkylningen fanimej få se vem den fuckar med. Det regnade lite när jag körde dit, men det var rätt lugnt, jag anlände till apoteket relativt torr. När jag skulle hem, då hade emellertid himlen öppnat sig. Det vräkte ner regndroppar stora som hoskeblaffor, och jag försökte förgäves vänta ut regnet i hallen utanför apoteket, sittandes på en stol för gammalt folk som väntar på färdtjänst.

Efter att ha upplåtit platsen till en stendöv gubbe, och lyssnat en stund till hans raljerande om regnmätare och folk som tränger sig in framför bilen från andra filen och stänker ner vindrutan, så begav jag mig ut i regnet och hoppade på moppen igen. Korsningen vid Holms konditori var översvämmad. Vattnet nådde upp till fotplattan på moppen, och jag fnissade förtjust åt att få köra vattenskoter en stund.

På hemvägen snippte jag förbi Ica och köpte bl.a. honung, te, svart vinbärssaft, citroner, mjölk, stjärnanis och kanelstänger. Här ska fanimej bryggas dekokter, så matvarorna tror de har hamnat hos Magica de Hex.

Jag vet inte vart fan mitt immunförsvar håller hus. Kanske har mjälten skurit ner på det, eller privatiserat? Kanske har Makrofagerna och Antikropparna åkt på semester till rövhålet, för att där fördriva dagarna med att experimentera med droger och spänna på slampiga Trombocyter? Det skulle inte förvåna mig! Allt har ju bliivt upp-å-ner sen de där jävla kommunisterna klädde ut sig till borgare och tog makten i det här lagoma slaskhålet.

Men nu är alltså förkylningens dagar räknade! Med mina supermedikamenter och välgörande brygder, ska förkylningsjäveln nu få en rejäl jävla uppsträckning, och drivas på flykten likt fransmän till ljudet av tyskt stöveltramp! Nu ska lungorna rensas, och Schlauget hostas upp! MACH SCHNELL!

Nu ska jag värma på en gryta vinbärsaft med stärnanis, kanel och citronskal, sen ska jag missbruka bromhexinhydroklorid och gå på Nasofermen likt Sanna Bråding på en krogtoalett!

Pentex: Den smakar oftast lite beskt.

Dagens citat: "Det är inget fel i att skjuta, så länge rätt människor blir skjutna!" Clint Eastwood.

Bäst just nu: Det har redan börjat lossna i lungorna! Nyss kom något loss, så jag trodde det var antikrist som var på väg upp!

Bäst just nu2: Att jag hänger på Fanjunkaren och Krocket-Judas till nån trevlig och frisläppt 60-talist med pastellbelysning i bastun imorrn. Öl kommer att intagas, och gifter att utsvettas.

Sämst just nu: Äh, nu är det smooth sailing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0