I´m walking on sunshine! (gayest rubrik ever?)

Tillbaks i Luleå igen, och ledig en vecka. Humöret är väldigt mycket på topp just nu, och jag försöker utröna varför. Luleåkalaset börjar på torsdag, och Olefin är uppe och hälsar på. Under tre dagar är Luleå en buffé och ett svintråg, och under tre dagar kör Johnny Skan & Co för fullt! Det känns bra.

Emelie och jag tyckte att vi nog kunde lägga ner det där vi hade, vad det nu egentligen var. Känns bra, okomplicerat och smärtfritt. Tankarna är på annat håll, i båda fallen.

Jag har äntligen lagt sista touchen på Gäbys skiva, dessutom. Tror jag iaf...

Saken är den, att Gäby ska ha barn  om ungefär 18 dagar. Under förlossningen ska musik spelas, och ingen mindre än undertecknad har fått uppdraget att bränna skivan som ska spelas. I ungefär 3-4 månader har jag letat, valt och ratat låtar som ska ligga på skivan, samt laborerat med i vilken följd de ska ligga. Ni som sett "High Fidelity" med John Cusack och då kunnat relatera till problematiken med att skapa ett perfekt "blandband", har kanske en uppfattning om vanskligheten i detta uppdrag.

Denna "förlossningskiva" är min "Mona-Lisa" som skivbrännare, mitt Sixtinska kapell. Gillar hon inte den kommer jag  förmodligen skicka mitt avskurna öra till någon. Nu ska jag bara hinna lämna över skivan också innan det är dags.

Vad mer förgyller tillvaron just nu? Jo just, jag oroade ju mig för hur jag skulle frakta arslet under kalaset nu, men det har löst sig! Jag har nämligen kommit över den här  utsökta gamla skapelsen utav märket "Nordstjernan" till det facila priset utav 250 riksdaler. Jag kallar henne "Den tunna bruna linjen". Färgen är nämligen metallicbrungrön, lite som proteinshakediarré med glans i.

Everything is coming up Higge!

Xrim
: Det är en härlig lekstuga för manliga män, den där kåken.

Judas: Bring it on, broder!

Bäst just nu: Själastärkande drinkande i glada vänners lag, föröver!

Sämst just nu: Elräkningen! Mer än dubbelt så dyr, men jag har fan inte gjort nåt? Jag ska ringa de jävlarna på Luleå energi och kräva förklaring! Jag kan redan höra samtalet... "Vänta bara tills vi drar igång Barsebäck igen, då kan ni stå här med er ruttna fiskevattendödande pissiga vattenkraft igen, å se dumma ut! Jag byter till Sydkraft, det ska ni ha jävligt klart för er!"

Kommentarer
Postat av: Xrim

Du kan skicka örat till mig. När förlossningen väl drar igång kommer hon bara vara intresserad av tre saker.

I inbördes ordning:



1. Få ut den

2. Epidural

3. Lustgas



Sorry Higge men det är dagens sanning, man får påminna dem om att dricka och tjata sig blå i ansiktet dem för att det skall äta.

Hoppas att jag har fel, för ditt öras skull :)

2008-07-30 @ 07:52:39
Postat av: Xrim

Såg att jag hade en gramatisk förmåga som någon som bor norr om Hallansåsen, det skall givetvis stå:



Man får påminna dem om att dricka och tjata sig blå i ansiktet på dem för att de skall äta.

2008-07-30 @ 07:55:57
Postat av: Mr.Pentex

Cyckel?! Nä, jag betackar mig, när jag fick körkort lovade jag mig själv att jag inte skulle cyckla eller ta bussen igen i resten av mitt liv. Jag har änså länge hållt en av två på den punkten, nu när man bor i förorten till Båstad (Förslöv) är ibland bussen ett tvunget ont, men inte har jag cycklat sen jag var 18! Mycket nöjd med det fakyumet.



--- see you on the flipp side-----

2008-07-30 @ 09:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0