Higge kommenterar EM (i fotboll)

Ja, för oss mindre intresserade kan det ju lika gärna vara EM i bongvattendrickning eller runka bulle, ehuru dessa två sällan utövas utanför Nederländerna. Jag skummar Aftonbajsets sportbilaga på nätet, och ser att Sverige tydligen lyckats vinna mot Tjetjenien (eller var det Grekland? Det ska vara fan till att skilja på alla dessa 25-örestater. Kvinnorna är förtryckta, männen är korrupta, samtliga kör som jävla arslen och maten ger en rännskita. Så Tjetjenien eller Grekland? "Well, I really don´t give a flying fuck!" som dom säger i Amerika).

Detta var ju skoj. Grattis till Petter Hansson (vem fan det nu är), som satte det ena målet. Grattis även till en blind höna som hittat ett korn; Zlatan. Han har tydligen inte gjort mål i landslaget på 1110 minuter, vilket förbluffar även mig. Jag visste ju att han var dålig, men inte att han så monumentalt sög kolossalröv av heffaklumpiskt ärkeformat. 

Han är dock värd det, för trots att han kan välja mellan att köra till kneget i en AMG-Merca eller en Ferrari, och dessutom får spänna på Helena Seger när han kommer hem från kneget, så hejar hans kockjävel i lönndom på Juventus och ollar hans Prosciutto varenda morgon. Det tycker jag är en smula magstarkt.

Givetvis var "Ibra" assisterad av Henke Larsson, fotbollens Jörgen Jönsson (lika hårt arbetande, jämn och bra alltså, inte lika ful).

Aftonbladets sportkrönikör Jennifer Wegerup säger att "det var stort att se hur lycklig Zlatan blev". Jasså? Jag ställer mig verkligen helt oförstående till detta. Bra gjort av Zlatan förvisso, men kan inte löjepressen bespara oss alla snuttifierade (jag vet fortfarande inte vad uttrycket betyder, men det låter för härligt!) pissfloskler?


Då jag bläddrar vidare läser jag följande rubrik; "Svenska fans rånade i Salzburg". I samma ögonblick far två tankar omedelbart genom skallen.

"Jahaaa... EM är i Österrike?" samt "Hehe, hoppas de svenska fansen rånade polacker, det skulle vara en bit på vägen mot kompensation för alla gräsklipparstölder i bärplockningens fotspår"

Men de svenska fansen hade ju inte rånat, utan själva blivit rånade. Händelsen beskrivs som en "chock". Verkligen? Åker folk de facto till Österrike i tron att ingenting otrevligt kommer att hända? Österrike, landet där våldtäktsoffer i källare förekommer lika frekvent som burmarsvin i Mellerud?

Vidare läser jag att de spelare i Österrikes lag som gör mål i de avslutande gruppspelsmatcherna belönas med fri ölkonsumtion - livet ut.

Nyheten mottogs med glädjetjut av 50% av det Österrikiska laget. Av övriga spelare undrade 25% om de inte kunde få slippa betala för ketchupen på MacDonalds istället, 10% ville införliva Österrike med Tyskland och invadera Tjeckien, 5% var inte närvarande vid beskedet, utan uppehöll sig på toaletten där de pissade bredvid och kedjerökte på äkta U-landsmanér. De återstående 10% bad istället att få varsin bakbunden 13-åring levererade till sina källare.

Bäst just nu: Jag har bidragit till att reducera fördumningen i landet, genom att redigera på Wikipedia! Ni ser det längst ner på wikipediauppslaget om Syfilis. De sista raderna lyder; "Namnet Syfilis kommer från personen Syphilus i en av Girolamo Fracastoros dikter. Det anses att syfilis hemfördes av Columbus män från den 'Nya Världen' i slutet av 1400-talet."

Innan jag redigerade, så löd de sista raderna; "Namnet Syfilis kommer från personen Syphilus i en av Girolamo Fracastoros dikter. Det anses att syfilis hemfördes av Columbus män från den 'Nya Världen' i slutet av 1500-talet."

Eftersom Columbus "upptäckte" Amerika 1492 (varenda riktig människa vet ju dock att det egentligen upptäcktes utav Skåningen Leif Eriksson) så förutsätter jag att Columbus män var alldeles för döda vid slutet av 1500-talet för att ge någon Syfilis.

Bäst just nu2: Det sexpack Heineken "Folke Bengtsson" som jag hittade i kylen. En snus på det, sen mår jag som lort på en fransyska.

Sämst just nu: Nej, jag är rätt nöjd.


Kommentarer
Postat av: Moar

Ja, verkligen GRATTIS till Petter Hansson vars mål bedömdes av Zlatanisterna på radio&TV som ett "jävla skitmål". Hyggligt!! Petter spelar i franska Rennes, som mittback, så det är ju inte värt ett skit!

2008-06-11 @ 11:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0