Midsommar-agenda i planeringstadiet.

HURRA! Jag ser alltid fram emot midsommar mycket kraftfullt! Nu är det nära, och jag tror starkt på att det kommer att bli en dag fylld utav förträfflighet, fryntliga eskapader och förbrödrande fylleri! Då jag samtalat med min likasinnade kumpan Fanjunkaren, får jag intrycket av att han puttrar och sjuder av samma mysiga förväntansfullhet.

Vi kommer att börja med samkvämet redan på dagen, men för mig börjar det tidigare än så. För mig som skapat en alldeles egen religion utav det bästa ur Buddhismen och Asatron, och Fanjunkaren som vurmar starkt för nationalromantiken, så kommer det in andra värden som måste bejakas i bilden.

Jag har försökt få en bild av hur dagen kommer att te sig, för att kunna förbereda mig på bästa sätt. Jag har en relativt klar bild av hur dagen kommer att se ut fram till ungefär 21:30, sen kan vad som helst hända.


ca. 10:00 Jag kliver upp, duschar och gör mig iordning. Packar ner nödvändigheterna; Sprit, öl, sill, kött och deras tillbehör.

ca. 10:30 Jag plockar upp den av spritflaskorna igen, som innehåller "Turkisk Peppar" (hemgjord, inte systemets bleka variant) och smakar på den med eftertryck. 

ca. 11:00 grenslar jag mopeden och börjar den 3 mil långa färden mot Brändön. På vägen försöker jag hitta en lämplig varelse att blota till Frej. Helst någon blodfattig som inte gör så mycket motstånd, och som inte kommer att saknas utav samhället. Det kan t.ex. vara en rödhårig, en finsk zigenare, eller kanske någon utav stadens centralafrikanska prostituerade transvestiter.

ca. 11:30 kommer jag förmodligen tvingas ge upp sökandet efter ett lämpligt blot-offer, och kör i vredesmod till campingen för att visa röven för norska pensionärer och barnfamiljer. 

ca. 11:45 stannar jag på vägen mot Brändön för att urinera. Jag tvingas koncentrera mig för att inte pinka på shortsen, ovan ståkissare som jag är.

ca. 12:00 stannar jag i Örarna för att försöka fånga en bondkatt i ett sista försök att finna ett blot-offer.

ca. 12:10 är jag framme. Fanjunkaren ger mig bannor för att jag kommer utan blot-offer. Jag kallar honom "vagina" och blotar lite av hans sprit.

ca. 12:30 Lindblom ber mig att försöka bete mig inför barnen. 

ca. 12:31 Jag försöker blota Lindblom. Fanjunkaren menar att det är en ganska bra idé, och ger sitt bifall.

ca. 12:35 Lindblom rivs och bits, men blir nergjord.

ca. 12:40 Lindblom räddas efter viss tvekan av sin kvinna, den starkare av de två. Vi ollar hans glasögon.

ca. 13:00 Sillunchen avnjuts under relativt lugna former. Jag minns gamla förolämpningsgåtor från åttiotalet, och frågar Lindblom vad "två hål i ett hål är?". Jag "vevar" även upp ett långfinger.

ca. 15:00 Vi promenerar mot Brändöns hamn, var jag först dominerar rummet, för att sedan nesligt somna på en gräsmatta. 

ca. 16:30 Man får liv i mig, och vi beger oss tillbaka till torpet för lek och skälmstycken.

ca. 19:00 har jag segrat i samtliga sporter; Kubb, Krocket, luftpistolskytte, längdsnytning av Humlekottar samt Smädning av rödhåriga. Fanjunkaren blir uppbragt över nederlagen, och låser in sig på dass.  

ca. 19:45 Fanjunkaren, som har haft med sig en flaska Rom på dass, kommer ut för att rekvirera grannens hästar. 

ca. 19:55 Grannen, som inte hyser någon förståelse för Fanjunkarens önskan att få vara Sheriff och leda ett uppbåd, ber honom gå innan polis tillkallas. Grannen tituleras sedan för all framtid som "den där jäveln".

ca. 20:15 Grillningen kommer igång. Förolämpningarna haglar i den testosterontunga luften kring grillen. Någon har med en flintastek, och festdeltagarna delas i två läger. Stämningen blir en smula ansträngd.

ca. 20:30 En av de upptagna tjejerna i sällskapet tycker att min Aioli var så god att hon börjar göra närmanden. Fanjunkaren blir upprörd för att hon försöker göra sin pojkvän till hanrej. Jag nonchalerar situationen och gör istället genombrott på drinkfronten, genom att uppfinna "Gräddfilsturkiskpepparn". 

ca. 21:00 Vi har lyckats fylla Lindblom, vars fru åker hem med barnen efter att han fumlat och råkat tappa en flintastek på dom.

ca. 21:25 Lindblom går vilse då han ska pinka i skogsbrynet. Vi ser honom inte mer den kvällen, då han tas tillfånga av en lokal milis bestående av inavlade Brändöbor. De attraheras av hans näpna drag, och håller honom fången flera dagar. Han utsätts under perioden för multipla rektala övergrepp.

Då de slutligen släpper honom, väljer han att stanna en dag extra hos dom. Detta kommer han senare att skylla på det s.k. "Stockholmsyndromet". 

Ja, ungefär så misstänker jag att aftonen kommer att arta sig. Bara roligheter, alltså!

Bäst just nu: Det antågande resandet utav gigantiska blomprydda fallosar.

Sämst just nu: Den fallna tempraturen. Varmare, om jag får be?

 


Kommentarer
Postat av: Moar

Känns ju som om du redan varit på festen. Skönt, då slipper du festa mer och sparar pengar.

2008-06-11 @ 10:57:49
Postat av: Higges Milf

Du är ju helt enkelt underbar!!!

jag trillade av stolen i skratt kramp, jag vill åka till Luleå i midsommar! alla andra fester verkar ju bleka jämfört med din.... tack! Du förgyllde verkligen min dag! Puss på dig min skånska lilla nalle...

2008-06-13 @ 00:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0