Up up, and away!

Imorgon åker jag upp till Tornedalen 5 dagar för att jobba, så då får vi hoppas att kanske Gäby välsignar oss med något inlägg.

Midsommarafton blev ungefär som jag förutspådde. Vi var ett bra gäng, och jag kommer att i detalj skildra händelseförloppet när jag kommer tillbaka. En kul detalj var att det dök upp tre amerikaner på natten, varvid jag drabbades av akut mundiarré. Aldrig förr har jag varit inbegripen i en så splittrad men samtidigt engagerad och informativ diskussion. Amerikanerna var tre syskon, två bröder och deras storasyster. Vi kan kalla dom Joe, Jim och Sarah. Jag minns faktiskt inte vad dom hette.

Här är utdrag ur samtalen.

Jag: Clint Eastwood is GOD!
Joe: Really?
Jag: Yeah, fo'shizzle! He is the greatest, no question about it. You could say I've got two american heroes, and that's Clint and Anthony Bourdain, the chef who wrote "Kitchen Confidential". You know of him?
Jim: Yeah, sure.
Jag: He was in Stockholm and made an episode of his show, and visited a Harley motorcycle club.
Joe: Ok?
Jag: There he tasted this, and loved it! (tar fram min flaska med turkisk peppar)
Sarah: Oh, what's that?
Jag: This is THE shit!
Micke (killen som tagit med amerikanerna): That was a big thing in the ninetys. I love it!
Sarah: Oh really?
Micke: Yeah!
Jag: Absolutely, this shit is the ninetys in a bottle! I've made it myself!
Sarah: But what is it?
Jag: Crappy polish vodka, and salty licorice, called "Turkish peppar"
Sarah: Salty licorice?
Jag: Yeah! There's only two countries in the world were you can get salty licorice, and that's Sweden and Denmark.
Fanjunkaren: Men i Finland finns det väl?
Jag: Nääe, så är det inte! (slår upp ett snapsglas åt Sarah)
Sarah: So I just drink it now?
Jag: Yeah, and sing "BOTTEN OPP Å RESTEN I HÅRET!"

Sen var jag tvungen att berätta ett par sanningar för amerikanerna.

Jag: I'll tell you one thing, those god damn Norwegians are pure evil!
Sarah: Really? I didn't know that!
Jag: Damn right. They smell like crap, they're stupid as hell and want to destroy us!
Joe: Hehe, like those Canadians?
Jag: No, no I tell you, they're not even like Mexicans!

Igår fyllde jag 29, vilket inte var mycket att fira. Emelie kom hit med en mumsig tårta, sen for vi hem till henne och spelade "Geni" och såg "Göta Kanal". Emelie är en alldeles ny bekantskap som visat sig vara fantastiskt mysig. Förutom att hon är väldigt söt, så är hon både slug och rolig. Dessutom måste man helt enkelt beundra en flicka som har "Sleepy Hollow" och "From Hell" i filmhyllan, Bob Dylan i skivsamlingen och ett 8-bitars Nintendo ovanpå dvd-spelaren. 

Maua: Jo, fast jag vet inte hur man gör...

Bäst just nu: Emelie.

Sämst just nu: Min optiska mus är kass, så nu sitter jag här med en IBM-tillverkad mastodontmus från -86 med kula, och känner mig som Gworgh, grottrunkarn.  

Sämst just nu 2: Den där kvinnan som är radiaopratare på P3, som pratar Rosengårdskånska med kraftigt rullande r. "Sekrriv ti maij, ijog forrsokerrr lesa alla maijl!". Man skulle göra ett satirprogram med henne, Bengt Frithifson och Björn Ranelid, så kunde dom sitta där och våldta mitt språk med sina vidriga rullningar.

Kommentarer
Postat av: Moar

Emelie ??

Jeesus, törs knappt andas =0

Heja, heja.....

2008-06-22 @ 18:00:37
Postat av: pooptroop

den där emelie låter mumsig.. bättre än turkisk peppar iaf haha

2008-06-22 @ 23:04:53
URL: http://pooptroop.blogspot.com
Postat av: Mini

Så hur gick det då? Föll den turkiska pepparn dina nufunna amerikanska vänner på läppen?

Försökte en gång bjuda några britter på Djungelvrål, med mindre lyckat resultat...

2008-06-23 @ 14:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0