Äh, kom igen nu...

Är det ingen som tycker Idde var lik chefsutomjordingen i förra inlägget? Visst vet ni att bilden blir större om ni klickar på den? Jag tycker det är skitlikt.

Okej, den här då! Samma mamma?

"Hagamannen" och... Andreas Mattsson i "Popsicle".
Eller hur? 
 
Äh, jag säger ju att inspirationen tryter! Jag måste verkligen leta upp min lilla bok där jag brukade skriva ner kul ämnen att skriva om. Jag var på stan hela dagen med Olefin och hade hur mycket upplägg som helst, men nu är det väck. Olefin ville gå på stan och jag behövde en ny tröja, så då blev det så.

Jag följde henne från den ena tjejbutiken till den andra, och utförde i egenskap utav polare det smutsgöra som ibland påtvingas pojkvänner. Jag fick alltså vänta utanför provhytterna och agera smakråd.

Olefin: Vad tycker du om den här då?
Jag: Den är ju skitfin!
Olefin: Jag tycker den är lite fin!
Jag: Köp den!
Olefin: Jag kanske köper den?
Jag: Ja för fan, köp den, den är ju snygg på dig!
Olefin: Tycker du?
Jag: Ja för fan, seriöst! Alltså, jag säger det inte ens av den vanliga anledningen som killar brukar säga "köp den" i såna här lägen, d.v.s. att man vill komma härifrån nån jävla gång, utan jag tycker verkligen den är snygg!
Olefin: Ja, jag köper den, det gör jag!
Jag: Hurra!

Sen skulle jag ha en tröja, vilket gick sämre... Olika varianter utav följande konversation utspelade sig i ett halvdussin affärer.

Jag: Jävla skit, var i helvete har dom kläder för folk som inte kan kontrollera sitt ätande?
Olefin: Mäh, som du låter!
Jag: ÄÄH! Det är ju bara kläder för jävla knarkare alltihop!
Olefin: Men den här då?
Jag: Den är för liten!
Olefin: Men prova den!
Jag: För djävulen... jaja...
Olefin: Där är provhytten, gå och prova.
Jag: Hnf... trånga jävla skithytt... jävla skittröja... varmt och jävligt... å fy fan...
Olefin: Vad mumlar du om därinne?
Jag: Ingenting! Fy fan... lilla jävla tröja
Olefin: Hur gick det?
Jag: Den passade inte!
Olefin: Men jag hämtade den här åt dig, den är jättefin! (håller upp en svart huvtröja från "es" med silvrigt tryck)
Jag: Vem är "es" jag känner honom inte!
Olefin: Äh, sluta larva dig! Prova den nu...
Jag: Glittrig å allt... det ser ju ut som om jag ska på Gay Pride-festivalen!
Olefin: Mäh!?
Jag: Jag tänker inte gå dit!
Olefin: Du är som en sur gammal gubbe!

Men till slut hittade jag en tröja, med hjälp av Olefin och hennes fantastiska tålamod.

Förresten, bästa svenska gruppen genom tiderna? De är iaf en av de tre bästa!
 


Bäst just nu: Min nya tröja kanske, som jag köpte idag... Man får vara nöjd med det lilla. 

Bäst just nu2: Vi vann över Norge i hockey-VM, och det är allt som räknas. Jag noterade i kommentarsfältet något om att Kanada var elaka mot Norge i deras match, en match jag inte såg. Det tycker jag var fint av dom, och tar tillbaka allt illa jag sagt om Kanada, om jag nu skulle råkat ha sagt något ofördelaktigt om denna fantastiska nation! Måtte dom plocka Ivan i finalen, och måtte vi mosa mumintrollen i bronsmatchen!


Sämst just nu: Jag har inget snus hemma...


Kommentarer
Postat av: Lintin

Sweetie, jag lovar att inte dra med dig till alkoholfria affärer när du kommer hit för vår suparrunda =)

2008-05-18 @ 15:34:27
URL: http://www.lintins.blogspot.com
Postat av: sandra

Haha grattis till tröjköpet!
Och va nice att du hittar skor till mig och grejjer!
Tyvärr funkade inte länken så jag kunde inte kolla om du har fattat min smak eller ej... :(

Alles gutt annars?

2008-05-18 @ 20:01:57
URL: http://hollywoodah.blogg.se
Postat av: sandra

Och juste.. hagamannen och han med utåtstående ögon i popsicle är fan lika... jag håller med.

2008-05-18 @ 20:02:44
URL: http://hollywoodah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0