Frihetskäppen

Innan jag verkligen går igång med inläggets egentliga ämne, och frågar "vart i helvete är det här jävla landet på väg!??", så vill jag göra en "samma mamma?" med chefsutomjordingen i Peter Jacksons b-kultrulle "Bad Taste" och Irmas syster Idde Schultz, hon med "Fiskarna i havet" ni vet. Alltså... Samma mamma?

Chefsutomjordingen           Idde Schultz  

Intervju med Idde i min fantasi!

Jag: Idde, varför är du så himla glåmig och hålögd?
Idde: Äh, du vet... jag körar ju bakom Winnerbäck nu, mest hela tiden faktiskt...
Jag: Aj då?
Idde: Jorå serru... folk fattar inte vad det innebär... hur det tär... karljäveln har gjort en enda låt, och döpt den till 2000 olika saker, och gett ut skiten på 50 olika album... om och om får vi sjunga skiten, samma låt, om och om... jag har försökt svälja barbiturater nu i tre år, men jag spyr ju jämt upp dom av att köra samma dynga hela tiden...

Hehe!

Nu till ämnet! Vart fan är det här landet på väg? Och jag menar inte borgarjävlarnas försvarsnedläggning, eller deras enträgna försök att ruinera oss snusare och bensinförbrukare! Jag snackar om att "den svenska synden" är död, stendöd! När blev alla i det här tidigare så frigjorda och fördomsfria landet en flock obstinata moralkärringar?

Jag pratar förstås om kritiken emot Gry Forssells mumsiga outfit i "Körslaget", ett program jag tvingades se på under lördagskvällen. Jag citerar anonym gnällare från Expressen; "Man bör klä sig med hänsyn till tittarna".

Det tycker jag är precis vad hon gjorde. Eller? Enligt Expressens tveksamt pålitliga läsarundersökning tycker dessutom 16 % att urringningen var "stötande". Vaddå "stötande"? Vad för sorts människor blir "stötta" av åsikten av 1/3 utav ett par alldeles utmärkta tuttar? Det blev inget liv om att de visade en blekfet Joakim Cans kravla ner i en badtunna, och han var dessutom luden!

Jag begriper ingenting! Jag är rädd för såna här attityder. Det börjar med några moralkärringars obstinata kacklande, och slutar med att vi har en enorm kristen högerfalang som i USA, vilken förtrycker hela media så man inte ens får säga "Skit" i rutan. Tuttar är inte farliga på något sätt! Jag garanterar er att en tutte aldrig knivat någon på stan, eller sålt droger till barn.

Sedan begynnelsen utav mitt minne tills dess att jag gick i högstadiet, så var min stamstrand i Skälderviken vid Ängelholm fullkomligt nerlusad utav tuttar, av alla modeller och storlekar. Då jag efter min långa exil som gymnasiestuderande i Lycksele återvände till min barndoms saltstänkta boob-a-palooza, så var alla tuttar skylda som om de vore böldiga elefantmän. Något har hänt! Vi går bakåt i evolutionen!

Ska man behöva flytta till Danmark? Allvarligt, det är dags att reagera! Idag är det tuttarna som berövas oss, imorgon är det friheten!

Jag såg en gång en dokumentär om talibanregimen i Afghanistan. På en gata gick en gubbe runt och slog folk slumpmässigt med en käpp. Det tycker jag vi kan lära oss något av. Låt oss anställa såna där snubbar, som går runt i samhället. Hör de någon klaga på att någon är oanständigt klädd; TJOPP TJOPP! Två snabba rapp över nacken, så dom lär sig att uppskatta frihetens sötma!


Sandra: Bättre och bättre.

Maua: Men det vet vi ju inte? tänk om det kanske var ljug?

Lintin: Ingen fara, jag är ganska säker på att mina åsikter är de rätta. Vore de fel, skulle de ju tillhöra någon annan. Jordgubbsvinäger säger du? Hmmm...

Bäst just nu:  Mmmmmm....

Bäst just nu 2: Douglas Murray, svensken som äntligen visar omvärlden att de ska passa sig noga för att jävlas med Svenne Banan! Jag trodde det här VMet skulle suga rumpa, istället så får jag se en helt okänd och underbar snubbe banka lortiga bolsjeviker som självaste Carolus Rex!


Vi förlorade kanske matchen mot Ryssland, men vi fick något mycket värdefullare! Vi fick för första gången på 200 år se Svenne Banan smiska saften ur Ivan Stinkanovitj.


Skämt åsido, inser ni hur extremt hämmade och kuvade utav politisk korrekthet folk är i det här landet? Douglas Murray dyker upp från ingenstans, hinner inte vara på isen mer än ett par minuter förrän han slår ner ett par ryssar och får matchstraff. För detta röstar med klar majoritet folket fram honom som "matchens lirare". Snacka om "The Chosen one", man kan ju lugnt säga att folk väntat på det här.

I decennier har Sverige fått leva med ryktet att Tre Kronor låter sig hunsas på isen. "Chicken Swedes" har dom kallats i Kanada. Aldrig har dom slagit tillbaka ordentligt, trots de eviga påhoppen i varenda jäkla landskamp från ryssar och kanadicker.

Nu säger förstås många "men det är ju så onödigt av honom, att slåss sådär". Jasså? Varför det? Varför ska jämt vi vända andra kinden till, men aldrig någon annan? Då tycker jag det har varit onödigt av ryssar och kanadensare i 40 år. Nu ska vi ge tillbaka!

Sämst just nu: Jag har ett sår i högerörat. Hur har det gått till? Singel och ändå sår i öronen?


Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Det stämmer, inte en tutte på Råbocka så långt ögat når nuförtiden :0(
Om man ser några så är det Agnes 68 som släppt lös dem och det kan man ju vara utan.
Det var bättre förr!

2008-05-14 @ 09:17:55
Postat av: Keyser Söze

Glömde skriva om Gry, hur kan man ha någonting emot henne eller hennes attribut? Det är störda personer som anmäler sådant. Antagligen rödstrumpor eller bittra pensionärer...
Angående ishockey så har jag inte sett på VM så mycket eftersom Stanley Cup slutspelet håller på. Men det låter bra att någon sätter åt Kanadensarna som alltid har lidit av storhetsvansinne! Jag ser spelarna som de skickat till VM hela året i sina klubblag och då är de inte så tuffa,(se Shane Doan och Jason Chimera) men när det är VM ska de köra runt och dinga sig, suck...
Men det börjar bättra sig, Joel Lundqvist som spelar slutspel nu med Dallas har mest tacklingar i hela laget. Och en annan hjälte är ju Tomas Holmström som får alldeles för lite cred för allt jobb, han är en av de tuffaste i hela NHL! Lidström kan tacka Holmström för över hälften av sina poäng varje säsong, eftersom han är en böld i röven på alla backar och målvakter. Holmström for president!!!

2008-05-15 @ 10:05:23
Postat av: Ts-dad

Ang. D Murray.

Klippt ur Sportbladets chatt med bla Murray:

Kalle säger: Till Sveriges nya hjälte, Douglas; Finns det en speciell spelare som du respekterar eller t.o.m. fruktar lite extra i Kanada? Finns det kanske dessutom någon du särskilt ogillar eller som du extra gärna vill trycka till..?
Fredrik Warg, Rickard Wallin och Douglas Murray säger: Douglas svarar: Jag respekterar Shane Doan, men jag fruktar honom inte. Han spelar hårt, men åker oftast stryk. En som jag ogillar är Jason Chimera. En riktig kärring.

Antar att vi får titta närmare på dessa två ikväll. ;)
/Ts-dad

2008-05-16 @ 09:46:15
Postat av: Keyser Söze

Ja, den där Chimera skulle man gärna trycka till!
Om jag så skulle bryta vartenda revben i kroppen skulle jag satsat livet på att mosa honom.
Såg honom mot Norge, vilken jävla idiot!
Shane Doan är väl ok men tycker han överdriver lite, alla fall den matchen jag såg.

2008-05-16 @ 10:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0