Hyvää!

Jaha, då har jag slutligen läst lögn-intervjun med Linda Skugge. Lite överraskande visade det sig att det som var minst troligt, nämligen att den skulle haft stalkers, tydligen var sant. Personligen finner jag tanken på att någon ödslar energi på att förfölja den en smula svårsmält. Själv skulle jag eventuellt kunna sträcka mig till att kanske utforska den med en pinne, om jag råkade springa på den på stan. Kanske peta lite försiktigt, för att se om den sprack. 

Skämt åsido. Jag har funderat på det där med kvinnor med befängda och irrationella uppfattningar om saker och ting. Ja, det vill säga ur ett annat perspektiv än det jag brukar ha.

Jag har nämligen noterat att intelligenta och verbala kvinnor (de står nämligen märkligt nog inte sällan att finna i t.ex. vänsterleden, eller bland Sex and the City-publiken) i viss mån attraheras utav motsatta åsikter, om dessa representeras utav en dito intelligent och verbal kille. De tycker alltså om lite mothugg, helt enkelt. Betyder det då att den dagen jag verkligen gör ett seriöst försök att kravla mig ur singelträsket, kanske ska gå till Miljöpartiets lokaler eller Pingstkyrkan för att öka chansen att få napp?


Måhända en teori som behöver putsas lite på, men jag känner att jag är något på spåren. Att t.ex. gå så långt som att kanske stadga sig med en norska vore dumdristigt. Dialogerna i förhållandet skulle förmodligen bli ytterst bisarra.

Norsk kvinna: Akkurat, joddel joddel fjell, kjempetorsk!
Jag: Vad säger du? Vill du gå ut? Vill du kissa? Behöver du bajsa?
Norsk kvinna: Nei, ikke sån!
Jag: Är du hungrig? Jag la ju en fisk i skålen åt dig innan!

Ikväll var jag hos Fanjunkaren och hjälpte honom bära bort en tvättmaskin. "Jag behöver hjälp av en rejäl karl" förklarade han, och jag kände direkt att jag passade in i målgruppen.


Efteråt kollade vi på tjejfilmen "Järnets Änglar" som är inspelad i mitt förrförra bostadsområde här i Luleå, Svartöstan. Det var en traumatisk upplevelse. Filmen kändes som en blandning utav Åsa-Nisse och Pistvakt, regisserad utav Lars Norén. Dialogen tycktes skriven utav ett gäng inavlade gotlänningar, och filmen gav ett ohyggligt skevt intryck utav Luleå. I verkligheten så hör man inte oljuden på järnverket in i husen, och inte heller tjänar man dåligt som knegare på järnverket.

Att en stor del utav folket på vissa av vår vackra stads krogar är uttjänta grogghaggor med uselt ölsinne stämmer förvisso, men så är det säkert även i Sundsvall och Örebro.

Slutligen kan jag konstatera att jag läste en tramsig sak på text-tv innan idag. Det stod att det hade varit en stor brand i Oslo, men att inga människor skadats. Nä, varför skulle människor uppehålla sig i Oslo? Där bor det ju norrmän. Förresten så var det säkert bara nåt fyllo som glömte släcka en svensk flagga innan det somnade. 

Bäst just nu: Uhmm... midsommarfirandet verkar kunna arta sig fint.

Sämst just nu: Ännu inga nya Californication-avsnitt.



Kommentarer
Postat av: Lintin

Jag har av någon oförklarlig anledning hakat upp mig på raden "Är du hungrig? Jag la ju en fisk i skålen åt dig innan!". Går in på din blogg och läser detta om och om igen flera gånger per dag och fnissar ihjäl mig samtliga gånger, undrar hur länge den här omotiverade euforin kommer hålla i sig... Tack ska du iaf ha för spridd glädje =)

2008-05-22 @ 00:48:01
URL: http://www.lintins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0