Michael Schumacher

Vad murket det känns i maggen. Igår hade Olefin "avskedsmiddag", eftersom hon har tänkt lämna Luleå för det studentikosa (m)Uppsala. Hon lagade en väldigt god kycklingrätt, och tack vare den tillhörande potatisgratängen så mötte berusningen hårt motstånd. Det övervanns dock utav ett stadigt gäng "Michael Schumachers".

Jag: Jag ska dricka "Michael Schumachers" ikväll! (slår upp Redbull, tranbärsjuice och vodka i ett glas)
Olefin: Sa du inte att du skulle dricka Jäger?
Jag: Jag sa fel, Redbull menade jag.
Olefin: Dricker du inte "Frank's"?
Jag: Vad fan är det?
Olefin: "Frääääänks, Fräääänks", kommer du inte ihåg? Det var ju energidrycken dom drack i Riksgränsen!
Jag: Ja just det. hehe... "Frank's" i dom stora burkarna. Tacky...
Olefin: Frääääänks, frääääänks! Och så blandar man med hembränt, så får man en "Frank's finest"!
Jag: Hohoho! 

Övriga folk på plats var Sanna, Hilda, Svempa och Gäby.

Middagen förlöpte väl. Enda missödet jag kan komma på var när Gäby råkade dutta sin tallrik med de kvinnliga attributen, som för att kunna föda det kommande barnet antagit nya proportioner.

Jag: Uh, Gäby, du stoppar... öh, de där i gratängen!
Gäby: Åh nej...

Efter middagen tvingades vi se Eurovisionschlagerfestivalen, och vi tävlade om att säga politiskt inkorrekta saker om Öststaterna.

Olefin: Inför Järnridån igen för helvete!
Jag: Ojoj, är det här Polens bidrag? Hon ser inte ut som en gräsklippartjuv direkt... mumsfillibabba!
Gäby: Hihi, är dom gräsklippartjuvar? Men vilka är "bärplockarna" då?
Jag: Det är polackerna också, men gräsklipparstölder är deras huvudsyssla.
Gäby: Säljer dom dom sen då?
Jag: Nä, dom plockar reservdelar från dom till sina sketna bilar, hehe!
Gäby: Hihihihi, jasså?
Jag: Jepp. Om din bil blir uppallad och bestulen på fälgarna under bärplockningsäsongen, så går det att urskilja om det är polacker som stulit dom, eller svenskar som passar på att stjäla då det är polacker i närheten för att de ska få skulden.
Gäby: Jasså?
Jag: Jo, om du hade alleminumfälgar på bilen så är det svenskar som stulit dom, men om du hade gamla skitiga plåtfälgar på den, då är det polacker som snott dom, hehe!

Plötsligt noterar Gäby (som utav graviditetsrelaterade hormonrubbningar renderats gråtmild och överkänslig) att det är en stor kudde mellan henne och mig, i soffan där jag, hon och Svempa sitter.  

Gäby: Vad är det här?
Jag: Vaddå?
Gäby: Äcklas du av mig?
Jag: Öööh.. hö? Nej nej, inte alls, inte alls! (anar ett underläppsdarr)
Gäby: Uhm...
Jag: Den låg bara där för att... öh... Olefin städade idag, och så hade hon kuddarna på vädring, och sen när du kom och satte dig mellan mig och Svempa, så tänkte jag bara att jag sätter upp den mellan oss istället, så behöver jag inte lägga den på golvet! Men nu lägger jag bort den, titta! (lägger kudden på golvet)

Min diplomati fungerade, och stämningen förblev fortsatt god.

Lintin: Hehe, det glädjer mig att kunna glädja dig. Och det är ju verkligen tur att du ändrat uppfattning sen första gången du läste något jag skrivit! (notera kommentaren)

Sandra: Damn right!

Christians dotter: Grattis till vad jag gissar är segern i din umgängeskrets; Först in på 90-talet vinner, som bekant. You go girl!

Bäst just nu: Att jag kom ihåg att gratta morsan idag.

Sämst just nu: Alla Michael Schumachers igår.

Sämst just nu 2: Att vissa envisas med att kalla drinken för "Mika Häkkinen". För det första förtjänar Michael äran av att få en drink uppkallad efter sig mer än Mika, eftersom han är en bättre förare. För det andra så är det helt ologiskt att kalla drinken "Mika Häkkinen", eftersom den är röd som Schumachers bil (Ferrari). Mika körde McLaren, som inte har lika röda bilar, samt Lotus, som hade svarta bilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0