Kraut, wir liebt dich!

Just när jag är som mest nere, när jag som bäst traskar runt med ett rejält rep och kikar efter ett lämpligt träd, så öppnar jag kylen och får syn på en bortglömd burk jag köpte av nyfikenhet. Så öppnar jag den och återupptäcker Surkål.

AMBROSIA!

Några feta wurstar och några välkokta delar av ett griskadaver till det där, så är man strax sund i både själ och kropp! Helt plötsligt är jag åter problemfri!


"Vill DU ha lite Surkål?"


Elin: Nääää! Jag är Radikalrealist.

Bäst just nu: Jag har ännu inte gripits av det julförakt som årligen infinner sig hos såna som mig. Detta beror förmodligen delvis på att jag blivit frälst av Buffismen. Detta är bufféernas tid, och tanken på detta gör mig oförmögen till förakt. Kanske ska jag göra en egen högtid och köra den parallellt, ungefär som judarnas Hanukka? 

Hmmm... "Buffulen"? Fira "Bufful"? "Buffulen, en munter tid av svullet blot och dryckenskap!" Jag fick plöstsligt lust att skapa musik, skriva Buffulsånger!

Fast jag blir fortfarande förbannad på Jultomten, brunkål och potatis på julbordet. På det annalkande företagsjulbordet ämnar jag föra protokoll över de som förser sig utav potatisen på julbordet, så att dessa kan fängslas vid ett eventuellt radikalrealistiskt maktövertagande.

Sämst just nu: Vart fan har jag gjort av mina jävla badbrallor? 300 spänn kostade möget, och nu har jag väl snart krympt ur dom utan att ha använt dom en enda gång!

Kommentarer
Postat av: Fogstrand

Tittade in här och blev glad.



Samma gamla higge. Din inspiration tryter nog aldrig.



Jag ska köra ett bloggrace nu tänkte jag. Får se hur länge jag pallar! Har du några dammiga bloggidéer som du inte använt? Jag behöver komma igång nu, så lite hjälp på traven vore inte fel.



R

2008-11-17 @ 23:35:11
URL: http://grapoluponape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0