Snabbis!

Ha, jag vägde mig idag, tappat ytterligare 2 kg sen förra vägningen. Men nu tycker jag inte det syns lika tydligt. Fast jag upptäcker liksom muskeldefinitioner jag glömt bort istället.

Detta trots hotellfrukosten i lördags, och all öl den sista tiden.

Livet leker, iiiiihihihihi!

Imorrn ska jag göra något udda. Det blir nog inlägg om det, tror jag.

Nolen: Jag ska försöka skildra Gbg, men det blir klurigt när folk är inblandade som håller hårdare på anonymiteten än en själv. Men jag ska nog fila till något.

Elin: Har du kontakt med J-O? Hälsa honom isf att det finns en youtubefilm med en Späckhuggarhona som dödar en stor Vithaj som lurar på Sjöelefanter, bara för att komma åt dess lever. Hon dödar alltså Vithajar på rutin, för att hon gillar smaken. Vi hade flera långa bråk om vem som skulle vinna av en Vithaj och en Späckhuggare. Jag hade naturligtvis rätt, och det är viktigt att den fan får veta det. 

Lindblom: Sluta ljug! Börja inte sticka upp för att jag prisade rödhåriga för ett tag sedan. Jag menade bara Irländarna!

Bäst just nu: Mopedproblemet snart ur världen, med gynnsam lösning.

Folksam: Folksam motor, det är Gun.
Jag: Hej, mitt namn är Higge Erövraren, och jag fick min moppe stulen och sönderslagen för drygt två månader sedan. Nu är det så att jag har inte fått besked från verkstan eller nånting, inte hört om det blir inlösning eller reparation.

Folksam: Okej, vad har du för personnummer?
Jag: 790621-****
Folksam: Ja... jag ser här att vi inte ens fått in någon reperationskalkyl från verkstaden ännu. (Detta är spektakulärt, då ersättning enligt konsumentförsäkringslagen ska ta högst en månad. Nu har det gått två, och idioterna på "Pisso Bilvård" i Luleå har inte ens lämnat in en skadekostnadsberäkning till Folksam. reds. anm.)
Jag: Oooj?
Folksam: Jag ringer dom nu och kollar upp det här, dröj kvar i luren.
Jag: Åh, vad snällt! *väntar drygt 5 minuter*
Folksam: Ja, hej igen. Jag talade med dom nu, och tydligen är tändningen helt sabbad, för dom har bränt hela elsystemet när dom försökt starta den. Jag ska skicka en tekniker nu i veckan som får besiktiga skadan, men den kommer ju då mest troligt att bli inlöst, eftersom reparationerna kommer att bli för dyra.
Jag: Okej, jaha? Verkligen jättesnällt, men nu är det ju då så, att jag betalat nästan 400 i månaden i premier under tiden, sen har jag varit tvungen att köpa busskort och grejer, hur blir det med sånt då?
Folksam: Busskortet är inget som vi ersätter, men när mopeden löses in, så avslutas försäkringen f.r.o.m. dagen efter stölden, och då får du tillbaka premierna som du betalat in sedan dess (vilket täcker mer än halva självrisken. reds. anm.)
Jag: Ååååh, vad bra! Tack så jättemycket!

Inlösning; Laptop å eget vapenskåp! Oh happy days! Snart kan jag kanske ligga och mysa med min Carl-Gustaf om kvällarna... mmmmm, oljebonad valnöt å vapenfett....

Bäst just nu2: Julbord med företaget på nytt ställe. Iiiiihihihihi! Buffé! Ser ni? Livet leker! :D

Sämst just nu: Herre Clint, jag blev så nöjd att jag råkade göra en smiley där. Usch då.


Kommentarer
Postat av: Nolen

Fantastiskt att hon ordnade det direkt med verkstaden medan du väntade. Det verkar vara en dam som får saker och ting gjort. Bra jobbat.



Jaså, det är så... Då kan det vara lite klurigt. Det blir konstiga omskrivningar för att försöka smeta över namnen och samtidigt behålla storyn. Det är väldigt svårt att få det bra.

2008-11-06 @ 14:39:13
Postat av: Emma

En smiley! Då måste du vara nöjd. Du har ju förut påstått att jag fick den andra smileyn nånsin i bloggen så jag gissar att detta är den tredje. (Biter mig i kinden för att inte lägga till en smiley... Har märkt att jag missbrukar dessa.)

2008-11-06 @ 22:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0