Svarta Änkan; ett inlägg med semikolon.

Spindelarten "Svarta Änkan" har kommit till Sverige. Det är visserligen gamla nyheter, men jag tar det iaf. Sverige är ett utav de länder utanför USA som har flest amerikanska bilar inregistrerade. Intresset för gamla amerikanska bilar är stort, och hundratals, kanske tusentals importeras varje år.

Med dessa följer dock ibland mindre välkomna gäster, såsom just världens giftigaste spindel; Svarta änkan.

Äntligen!

När jag var liten tyckte jag alltid det var trist att inga farliga djur fanns här. Vargen är inte farlig, det tror bara folk som är lite bakom. Björnen kan bli farlig, men bara om man föröker döda den, och misslyckas. Har en Järv nånsin dödat någon så har iaf jag inte hört om det, och värsta Lodjursincidenten jag hört om, var när någon ankfarmare lyckades bli biten i låret.

Alltså; de "fyra stora" är alla rätt harmlösa.

Vår Huggorm är inte bara är snygg, utan även ganska speciell; den är världens nordligaste giftorm. Den är dock inte farligare än att man klarar ett bett, såvida man inte är allergisk eller hjärtsjuk.

Min gamle bilskollärare brukade säga att de djur som dödar flest människor i Sverige är Getingen och Älgen. Han syftade då på att folk dog utav allergiska reaktioner till följd utav getingstick, samt omkom vid viltolyckor med påkörda Älgar.

Men det är ju inte särskilt spännande, eller hur?

Nå, nu har vi iaf ett någorlunda farligt djur här. Kul, tycker jag. Spännande!

Bäst just nu: Att semikolon ännu, alldeles uppenbart har en roll att spela. 

Sämst just nu: Vad är ett problem egentligen? Vad tycker ni? Kom igen nu, jag har trots allt några hundra läsare. Några åsikter borde här kunna komma upp. Levercirros, vårdnadstvist eller förhudsförträngning; vart går gränsen för vad som är ett problem? 


Kommentarer
Postat av: Nolen

Jag läser varje dag men kommenterar väldigt sällan. Just nu är jag nyfiken på vad som hände i Göteborg faktiskt.



Jag gillar semikolon. Det fyller definitivt en funktion. Oftast är jag dock lite för feg för att använda det, då jag inte alltid är säker på om det är korrekt att använda det, i just den mening jag skriver.



Du kan väl ordna en liten guide? Kanske skulle jag i ovanstående text kunna använda semikolon?



Semikolon använder jag dagligen i kodspråk såsom CSS och HTML. <HTML> är ett exempel - men det kanske formateras som hakparenteser.

2008-11-05 @ 08:24:34
Postat av: Elin

Tack, äntligen. Jag har försökt förklara för folk att svarta änkan finns i Sverige och att min spindelskräck inte är obefogad. Jag menar; jag ser ju inte skillnad på en liten svart svensk spindel och världens giftigaste spindel, då är det ju bara en idiot som skulle stanna och ta reda på vad det är.

2008-11-05 @ 11:19:35
Postat av: Lindblom

Visste du att higgi på finska betyder svettig ?

svettig erövraren

2008-11-05 @ 17:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0