Mer 118100

Jag är inte längre helt nöjd med den där tjänsten med sms-frågor till 118100.

Jag: "Vilken bil är marknadens billigaste?"

118100: "Den billigaste bilen att köpa varrierar väldigt mycket nu, men det är i alla fall en begagnad bil. Just nu kan man få gamla bilar för endast 100 kr på blocket!"

Jag: "Man måste uppenbarligen utforma frågorna här lika genomtänkt som önskningarna i Wes Craven's 'Wishmaster'. Vilken är marknadens billigaste nya bilmodell?"

118100: "Den bil som är billigaste på världsmarknaden kostar 100 000 indiska rupier som motsvarar ungefär 17 500 svenska kronor och det är bilen Rs 1 Lakh Car från Tata motors. I Sverige däremot så är det Ford Ka 1.3i Base som är den billigaste nya bilmodellen på marknaden efter den senaste undersökningen år 2007."

Pfff!

Jag upptäckte förresten för ett tag sedan varför Astrid Lindgren aldrig fick Nobelpriset i litteratur. Det var då jag bläddrade lite i en "Alla vi barn i Bullerbyn". Efter att ha fnissat lite åt "Mellangården", fick jag se att det i texten figurerade såväl fölungar som lammungar. 

Nej Astrid, nej! 

Elin: Det är en ABF-kör med mycket god ekonomi. Jag bantar inte, för bövelen! Jag prioriterar bara animalierna! Det finns att ta av, jag är inte färdig än på långa vägar. Jag var så fet, att barn började gråta när de såg mig. Klev jag in på en restaurang, ställde sig människor för sin mat som om de var Madonnas livvakter, och maten Madonna. Jag fick ropa på grannen när det var dags att torka sig i arslet. På stan hoppade folk över mig, då de inte orkade gå runt! Men nu börjar det alltså rätta till sig.


"Elin får bara åka till grannbyn med sin fattiga kör, HA HA HA!"

Lindblom: Ja. 

Bäst just nu: Nej.

Sämst just nu: Jag har fått ett problem. Eller, jag har väl eg. haft det rätt länge, fast förträngt det; Jag är en jävla idiot, som nu skördar konskekvenserna av att rucka på mina principer.

Sämst just nu2: Jag köpte mot bättre vetande willys varmkorv. Efter att ha petat i mig ett par av de sladdriga tingestarna, vet jag inte om jag nånsin kan äta korv igen.

  


Kommentarer
Postat av: Elin

ABF!!?? Har du gått o blivit sosse

2008-11-16 @ 22:26:17
Postat av: Malin

Men förbannat! Det är 118118 du ska sms:a, inget annat!

2008-11-18 @ 23:46:16
URL: http://onormalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0