Den sladdriga, den onda, den fula.

Jag förstår att flertalet av er inte är särskilt intresserade utav vad som händer ute i samhället och politiken (varför demokrati är en så dålig idé, men skit i det nu) men jag måste ändå få ta upp lite obehagligheter att reflektera kring.

Ni har väl inte missat att den här  uttjänta gamla fackpampsmadrassen (Wanja Lundy Wedin) är huvudperson i ett ganska intensivt mediadrev sedan några veckor tillbaka. Det är hon, för att hon i princip lyft upp kjolarna, dragit fram sitt gamla förhärjade undersköterskesköte (undersköterska, hennes ursprungsyrke), och fullkomligt pissat de svenska arbetarna i ansiktet.

Hon är LO-ordförande, och sitter utöver det med i 24 andra styrelser (nu har hon dock gått med på att hoppa av några). Som min kumpan Fanjunkaren uttryckte sig, så måste ju jobbet som LO-ordförande ta minst lika mycket tid som en heltidstjänst, så att hon skulle kunna utföra ett fullgott arbete i 24 andra styrelser (av vilka hon även är ordförande i vissa) är inte realistiskt. Men betalt får hon, för att sitta i de där styrelserna.

"Kärringjäveln får alltså betalt för ingenting" som han sa. Och det är inte ens p.g.a. detta som mediedrevet började. Men det är en annan och tråkigare historia. 

Sen kan man kort konstatera att när man inte trodde att Mona Sahlin kunde bli dummare, så tar hon sats, tar i från tårna, och uppvisar ett alldeles illtjutande, rekordslående, jubelsprudlande exempel på häpnadsväckande idioti.

Vad kärringen gör? Jo, efter att kvällspressen just skrikit om att hon sänkt sossarnas väljarstöd till rekordlåga nivåer med sitt slappa tryne och sin semikriminellt misslyckade historik, så sätter hon sig i morgonsoffan med ovan nämnda Wanja Lundy-Wedin, en av Sveriges mest avskydda människor just nu, och säger att dom umgås nästan varje dag.

Snacka om att gräva sin egen grav! Fortsätter det så här, har vi borgarvälde även efter nästa val. Vilket inte besvärar mig särskilt mycket nu, inte sedan man äntligen gjort en sak rätt, och börjat flirta med kärnkraften igen.

Men jag är ändå jävla sur på regeringen Reinfeldt just nu. Varför? Jo, för att för drygt en vecka sedan började Ipred-lagen att gälla. Deteljerna kring den tänker jag inte gå in på, för jag förutsätter att ni vet vad det handlar om. 

Okej, häng med nu, för det här är alldeles glasklart! Fast jag är den ende som tydligen ser sammanhanget. Reinfeldt åker till Californien (Californien, ensamt världens sjätte största ekonomi, säte för världens största nöjesindustri) och snackar med Guvernör Schwarzenegger. I samma veva driver man igenom Ipred-lagen i riksdagen.

De flesta känner till, att den kraft som pressat regeringen mest i fildelningsfrågan och ärendet kring Pirate Bay, är den amerikanska nöjesindustrin, samt politikerna i Washington. Och nu har den alltså trätt i kraft, Ipred-lagen.

Men här kommer poängen: Tror ni Regeringen gick lottlösa efter att ha sålt sina själar till USA? Nej, de passade på att göra en deal för att öka sitt anseende hos folket! För bara en vecka efter att den där jävla Ipred sattes i bruk, fick vi hem den här människan . Det är morddömda Annica Östberg, som råkade sitta i ett av Guvernör Schwarzeneggers fängelser. Här kan man läsa om vad hon hittat på, och det är inte bilden av någon man skulle lämna ungarna ensamma med som framträder. Regeringen Reinfeldt fick alltså Östberg som plåster på såren, för att de antog Ipred. Förstår ni?

Så snälla regeringen, ni har gjort mig till lovligt villebråd för skivbolagen, men tröstar mig med att jag med mina skattepengar får pröjsa importen av ett gammalt mordiskt sprutluder?

JAG VILL INTE HA DEN DÄR JÄVLA RÄPAN I MITT LAND!

Sämst just nu: Huvudvärk.

Bäst just nu: Min nya Dell är här.

Kommentarer
Postat av: ingvar

Trots den gurglande halvdanskan så måste jag säga att det kommer mycket vackert ur dig higge.

Kan bara instämma med ovanståenden.

Det är fantastiskt hur svennen trampar runt i fotspåren efter aftonhoran och litar blåögt på allt som sägs. Hon är en polismördare, återfallsförbrytare och skall vara jävligt glad att hon inte fick sprutan!

2009-04-09 @ 22:01:22
Postat av: Elin

Varför ska vi börja släpa hem kriminella som inte bott här sen de var barn. Hade hon inte åkt fast hade hon säkerligen inte velat komma hit. Nej vi kan väl göra som engelsmännen gjorde förr och köra iväg dem allihop till en ö.

2009-04-09 @ 22:53:29
Postat av: Moar

Eftersom jag vet varför en del folk engagerar sig fackligt så kan jag inte låta bli att undra om utbetalningarna till AMF-direktören var betalningar för god omvårdnad av Wanja i bingen?

2009-04-11 @ 02:45:38
Postat av: robin

välkommen tillbaka higge.

2009-04-11 @ 11:13:08
URL: http://www.grapoluponape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0