Fucking Bergman.

Dramaten ska ha en oerhört pöspretentiös "festival" för att hylla Ingmar Bergman. Hela grejen stinker dramatensnobberi, och dryper av den sortens tristhet, som bara kan utsöndras av det blodfattiga skådespelarklientel som bara lever genom manus, och sitter och kräker ur sig tomma superlativ över cigg och rödvin, och som fullkomligt kissar ner sig då de utsätts för en oväntad situation i verkliga livet.

Vad menar jag med det då? Ja, det orkar jag inte utveckla, ni som undrar kan ju leta reda på skildringen som Lars Noréns assistent gav efter mötet med Tony Olsson, som senare kom att vara med att mörda två poliser i Malexander. 

Huruvida Lars Norén är på dramaten eller inte vet jag inte, men han är samma typ av benskör sittkissare som de idioterna.

Nå, vad jag skulle komma till är att jag satt och såg om skiten på min nya teve (som har stått i hallen och samlat damm någon månad) så pratade jag som vanligt för mig själv. Plötsligt dök en ung och söt, men ack så miljöskadad skådespelerska vid namn Elin Klinga upp  i rutan, och började häva ur sig överdrivna floskler, som alltid då någon idiot i teve ska uttala sig om den "store regissören". 

Elin Klinga: Jag tycker han var fantastisk på att skildra kvinnan!
Jag: HAHAHAHAHAHA... vilket jävla offer... nä, han var fantastisk på att sticka kuken i kvinnan.

Han var säkert och spände på henne innan han satte tofflorna. Det är ju en rätt välkänd hemlighet att han satte på de flesta skådespelerskorna i sina produktioner. Sen sitter fanskapen och lipar i flock när han tar ner skylten.

Ja, han var ett jävla geni, men inte vad gäller filmskapande. Nej, hans storhet låg i hur han duperade och lekte gömma korven i hundratals korkade fruntimmer, med sin bruna jävla basker och trista bruna yllekofta.

Bränn upp den där jävla Dramaten nu, och spika igen dörrarna först.

Anneli: Tack. :p

Elsa: Roligt. :p

Kommentarer
Postat av: Elsa utan humor

ibland är jag rolig;) men jag tror ni skulle bli söta tillsammans!

2009-04-16 @ 16:50:55
Postat av: Anonym

Men Elsa, lägg ner nu. Du hade ju redan paxat honom.

2009-04-16 @ 19:01:12
Postat av: Elsa

givet, men när har jag någonsin fått som jag vill? :D

2009-04-17 @ 09:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0