Fanjunkaren i Sveriges vagga.

Fanjunkaren befinner sig än en gång på tjänsteresa i Uppsala. Där nere skor han sig bäst han kan, och får såväl feta hotellfrukostar som middagsbufféer. Sin förkylningsanfrätta fritid har han spenderat med att bl.a. vallfärda till Gustav Vasas grav i Uppsala domkyrka, ifrån vilken han skickat andäktiga MMS.


"Här sover han den rättfärdiges sömn"

Vi tycker om gamle Kung Gustav, som sparkade ut danskarna och katolikerna, samt lät landsförvisa eller lönnmörda vilken degenererad adelsman eller bonde som helst, om denne råkade stå i vägen för bildandet utav en stark svensk centralmakt. "Ändamålen helgar medlen", så levde Gustav; en Kungarnas Jack Bauer!

Igår ringde dock Fanjunkaren från sin vistelse och var mycket uppbragt över vad han läst i bloggen.

Jag: Tjenare.
Fanj: Hur fan kan du vara med på ABF's årsmöte?
Jag: Ääh... Vi var ju å sjöng!??
Fanj: Ja, men vad fan gjorde DU där, har du ingen skam i kroppen?
Jag: Men vi är ju en ABF-kör, det var ju tvunget.
Fanj: Är du helt jävla ryggradslös?
Jag: Äeh... alltså, det var ju den repertoaren vi ska sjunga framöver, så jag tyckte det kunde vara bra att vara med och öva lite extra...
Fanj: Äh! Det är åt helvete!
Jag: Jojo, visst... men dom tyckte inte om det!
Fanj: Vaddå "tyckte inte om det"?
Jag: Jo, det satt ju en hel flock gamla överviktiga gråsossar där och vred på sig, de verkade mycket missnöjda!
Fanj: Jaha?
Jag: Ja för fan, 60-70% var direkt sura att vi dök upp... du vet, kören har ju inte varit med på årsmötena på skitlänge, för de ville inte ha det så, så när vi dök upp nu verkade folk väldigt missnöjda!
Fanj: Så ni kom och störde, kan man säga?
Jag: Jaja, helt klart, det var inte populärt alls!
Fanj: Nähä?
Jag: Jaja, vi sinkade ju hela skiten, vettu!
Fanj: Jaha.... jahaja? Så det drog ut på tiden och så?
Jag: Ja faan, minst en halvtimme! Man skulle ju nästan kunna säga, att jag gjorde en insats!
Fanj: Ja... ja det skulle man ju kanske?
Jag: Jaja, javisst för fan!


Elin: Det kommer tamejfan inte att ske! Man försöker göra en Wahlgren av mig, men icke sa Nicke!

Shelley: Påstår du nu att Pink Floyd skulle experimenterat med droger? Låt mig förresten gissa, favvolåten är "Comfortably Numb"? Hehe...

Keyser: Elin sluddrar och svamlar så man tror hon rymt från en institution, det är vad hon gör.

Eleven: Nja...? Men du måste förstå att sökandet efter det slutgiltiga svaret på Norgefrågan, är en högst seriös företeelse.

Lindblom: Jaha, obehagligeternas virtuos visar än en gång sitt röda tryne i mitt besudlade kommentarfält. Ja, jag ser framför mig hur sossarna går till val, ledda utav ert sladdriga gamla apskaft Mona med dig och dina likar i hasorna, gnuggandes händerna likt karikatyrjudar från Nazitysklands propagandaaffischer.

Men det skiter sig för er, serru. Tänk dig att Fanjunkaren kravlar ur sängen bakfull,och hasar till datorn för att läsa lite på DN.se. Där läser han att EU-parlamentet antagit en ny lag som ska underlätta för myndigheterna att jaga fildelare inom hela EU, att någon 40-talist har skott sig ännu en gång, att Tomhylsan köpt in norska elbilar till försvaret, samt att Marcus Birro vunnit 40 miljoner på lotto. Sen slår han tån i bordsbenet igen, och hittar senare inte snuset som vanligt.

Lägre än han skulle vara då, är sossarnas väljarsiffror nu! HAHAHAHA!

Bäst just nu: Soooooolen skiner, och Tilde är nytvättad!

Sämst just nu: Jag hittade en liiiten liten bubbla i lacken bakom förardörren  på Tilde, när jag smekte henne löddrig igår.

Kommentarer
Postat av: Gammal elev.

Ja, ditt djupa hat mot Norge är nödvändigtvis inte ironiskt.

Det jag antydde var ironiskt är att Shelley skulle ha sårat dig inombords, eftersom att du är min religions Clint Eastwood!

2009-04-23 @ 12:16:21
Postat av: Elin

Åja, du vet att jag har rätt, att jag alltid har rätt -nästa steg von Trapp ;)

Domkyrkan är ett rätt mäktigt ställe, var och sjöng där härom veckan, det ska visst eka 8 sek där inne, räknade dock inte. En av gravarna ( inte säker på om det var Gurra själv eller inte) visade en riktig livsnjutare liggande på sida med ölmagen i vädret, synd att inte såna gravar görs nu längre.

2009-04-23 @ 22:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0