Rocka på!

Första gången på internet med nya datorn. Kommer hålla inlägget rätt kort, för jag avskyr att skriva på lap topar. "Fatal fan error" stod det på gammeldatorns skärm när jag kom hem inatt, så nu har den fått ledigt i väntan på att jag ids öppna den och kolla vad som är fel med fläkten.

Igår mötte jag upp Gäby på nya sportbaren "Allstar bar" inne i stan. Vi hade ett bås, och efter ett tag kom hennes lillasysters gäng och slog sig ner. Vi fick trycka ihop oss lite, och jämte mig hamnade en hårt sminkad "dödsmetall"-tjej i kort kjol, som lagt ner mycket tid på en svart fluffig frisyr. Hon sneglade en del, men det ignorerade jag. Lite fumligt välte jag dock strax därpå en öl, så innehållet hamnade på hennes ena nätstrumpeförsedda lår, som stack fram ur den korta kjolen. Just detta gjorde hon mig uppmärksam på.

Jag: Ojojoj, det var verkligen inte meningen.
Hon: *knappt märkbar reaktion* Det gör ingenting.
Jag: Kom det på kläderna?
Hon: Jag fick det på låret alltihop, så det blev alldeles blött. Här, känn! *pekar på sitt högra lår, just vid kjolkanten*
Jag: Jaha ja, oj... Känna? Varför vill hon det? Dra åt helvete vad läcker hon är!
Hon: Här, känn här... alldeles blöt...
Jag: Ja, det var ju trist. *duttar med fingrarna på låret*
Hon: Känn! *hon tar min hand och stryker den mot låret*
Jag: Ja, vi får väl hoppas att det torkar upp då. Idiot, säg nåt bra då för faan! Kanske man provar hångla upp henne, eller blir det kanske en scen då? Men hur ska det upplägget se ut då? Hon är ju skum, hur fan vet man vad hon går med på? Äh, vi avvaktar.


Rocktjejer råkar vara något av det absolut bästa jag vet, och med kort kjol och ljust läppstift som hon hade, så blir det nästan oslagbart. Nu var det vid det här laget mer Johnny Skan i mig än Higge, och även om han blir intresserad när något sådant här händer, så ligger "att få till det" obegripligt långt ner på hans lista över prioriteringar. Men något utav det bästa vi båda två vet är dock att öla med Gäby, vilken vi hade på vår vänstra sida.

Nu händer det inte heller så ofta, så hon hade därför min relativt odelade uppmärksamhet under kvällen. Hon upplyste mig dock om att den märkliga tjejen hade redan hade en kille. "Jaha ja... men DET skiter ju jag i, för fan!" sa Johnny sanningsenligt, men beslutade sig dock ändå för att inte ödsla energi på något som inte skulle bli av. Efter att sittordningen kring bordet senare kastats om av toa- samt barbesök, försvann dödsmetallflickan ut i periferin.

Men sommarens agenda står glasklar; Jag ska ha en rockjänta! Och jag ska bita den i röven! Bita den i röven, och mata den med muffins.

Moar: Hehe, ja just dagens exempel var ju lite dumt, men en del måltider kan bestå av bara ädelost och lufttorkad salami, och det kan svida till lite i fickan.

Anneli: I kommentarsfältet lät det "jag vill inte ha honom, ta honom du" vilket är irriterande. Så jag klargjorde hur läget i presens faktiskt är, så behöver det inte diskuteras mer. Min inställning till mig själv är i nuläget alldeles utmärkt, min inställning till att "för att lyckas" sänka mig till samma nivå som begåvningsreserven som alltid lyckas lägga beslag på individerna ur det täcka könet, är det dock sämre med.

Bäst just nu: Allstar. Där tänker jag hänga konstant om 25 kg till.

Sämst just nu: Vägjäveln här utanför. Håligt och gropigt och jävligt! Tilde tycker inte om det alls, för djävulen!

Kommentarer
Postat av: Gammal elev.

Nu har jag ägnat ca 10 arbetsdagar på att läsa hela bloggen från början till slut. Fy fan va roligt jag haft på jobbet. Har du inget mer att skildra, liknande "Taxi till Finland"? Så jävla roligt med luggen, och stulna varmkorvar osv. Du drog ju några rövarhistorier för oss elever, när du undervisade.

Jag vet dock inte specifikt vad de handlade om, minns bara att vi skrattade oss harmynt (c) Higge.

2009-04-19 @ 11:31:08
Postat av: Anneli

Det var inte menat som "jag vill inte ha honom, ta honom du", det vet du själv, men whutevva.

Rockjänteplanen låter utmärkt! Du lär ju träffa en heting på Rockbåten å sen kanske jag (och hon) kan övertala dig att flytta med till Sthlm?! JAAA!

2009-04-19 @ 17:58:21
Postat av: Elin

Det var som fasen, jag trodde det som Jonny Skan prioriterade allra högst var att få till det men jag kan ju ha fel, eller så har gossen förändrats.

2009-04-19 @ 21:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0