Just sylting...

Jag nattsuddar igen, spelar Wu-Tang på spotify och pysslar med en experimentsylta. Sylta som i den som ska vara på julbordet, d.v.s. en delikat rätt gjord på de billigare och smakfullare delarna av grisen. För så är det nämligen med grisen; de delar som är dyrast, smakar minst. En fläskfilé är ett vackert stycke kött, men den behöver marinad och/eller rejält med kryddor och sås.

Men kokar man ett grishuvud får det smak av sig själv, och kräver endast salt, lagerblad och kryddpeppar. Kryddpeppar som förresten avger en av de tre godaste dofterna man kan uppleva, jämte nymalet kaffe och kvinnor om sommaren.

Jag såg förresten en dramakomedi nyss där Adam Sandler i princip spelar sig själv, men får leukemi. Seth Rogen spelar en kämpande ståuppare som får jobb som "livsavslutarassistent" hos Adam, och i övriga roller ser man bl.a. Eminem, Ray Romano, RZA, Sarah Silverman, Jason Schwartzman, Jonah Hill och en massa andra man har sett men inte kan namnet på. Klart sevärd, och man kan se den även om man inte gillar Adam Sandler i vanliga fall också (vilket jag iofs gör, jag älskar "Billy Madison" och "Happy Gilmore", och det står jag för).

Och nu blev jag akut trött, så nu avrundar jag.

Julen är inbokad; jag åker till Adak, den lilla byn långt in i Västerbottens skogar som jag en gång bebodde. Min gamle vän Anders har blivit singel och köpt ett hus, så det blir en perfekt plats att fira en stressfri lågbudgetjul på. Och så hemvändarkväll på hotellet i Malå på juldagen på det. Nyårsfest med Fanjunkaren och 30-årsfest dryga veckan efter det. Hård start på nya året.

Hård start för en hård kille, så att säga!

Fanjunkaren: Jag tror aldrig jag sett dig skriva så mycket utan att få betalt. Hur känns det?

Sarah: Och jag vill höra när Modesty Jüntti river av en laktoprutt. Men man kan ju inte få allt!

Nolen: Skönt att folk uppfattade den illa dolda referensen till Kurt Sune Med Berits.

Nu sängen, gonatt!

Bäst just nu
: Att få somna. Nana na nannina nana na na na nannina....

Sämst just nu: Att jag druckit upp all julmust IGEN!




Kommentarer
Postat av: Fanjunkaren

Det känns ganska bra eftersom det handlar om ren skadeglädje.

2009-12-09 @ 16:40:14
Postat av: Mr.Pentex

Sylta... För fan Higge. Jag tänker inte än börja med inlägg om katt mat osv. Men det kan vara bland det geggigaste man kan stoppa i munnen. smakar inte så illa, men konsistensen får det att påminna om att idissla gammal spya.



Men en fråga Higge. Vad anser du är de absolut viktigaste mat rätterna som MÅSTE finnas på ett julbord?

2009-12-10 @ 14:06:36
Postat av: Ts-dad

Tjong!



Saknar dig i min MSN-lista nu, nåt jag sagt eller inte sagt säkert...hehe.



Behöver få tag i dig. Inget akut men ändå. :)



Hör av dig.

Anders

2009-12-10 @ 20:10:15
Postat av: General Lindström

Jag har den äran att gratulera beväringen på 10-års jubiléet av Militär Utryckning Civila Kläder!



Ryssen ska vara jävligt glad att de inte försökte sig på några tricks under Elit-99.

2009-12-11 @ 10:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0