Förlåt, Frankrike?

Detta inlägg är författat av mig, en människa med en genuin åsikt, som bojkottar allt norskt, som endast handlar på Statoil om alla andra alternativ har förpuffats, och som aldrig handlar på Dressman (för att det är norskt, alltså inte p.g.a. den bristande kvaliten och den frånvarande passformen).

Den här lågt stående organismen är Petter Northug. Flera kvinnliga läsare tycker säkert han ser bra ut. Nå, ni kan genast sluta läsa "Higge Erövraren" för alltid med omedelbar verkan, skita ner er, gå och föda fram Antikrist (hoppas han är taggig) och flytta till Norge.

Nu är skidtävlingarna igång igen, och jag kastas mellan raseri och eufori. Jag klarar nämligen inte av norsk glädje. Deras gälla kackel när det går bra, deras bristande mentala kapacitet som förhindrar dom att göra sig begripliga då de blir upphetsade, samt deras sjukliga mindervärdeskomplex som gör att dom tvångsmässigt ansätter Sverige med hån, spott och spe, så fort de lyckats bättre än oss i något idrottsevenemang.

Men vinterolympiaden 2006 höll de käften, då Sverige utklassade dom i medaljligan. Jag kommer för alltid att minnas 2006 som ett av de lyckligaste åren i mitt liv.

Av en liknande anledning så var också förra lördagen en alldeles underbar dag.

Hade vi levt på medeltiden, och jag varit en storfurste av något slag, så hade det otäcka huvudet på bilden ovan suttit avhugget på en lans och ruttnat utanför min borg, medan mina mäns hästar trampade ner hans landsmän till ljudet av hans kvinnors gråt och barns skörbjuggsjoller.

Istället fick jag nu nöja mig med att se gällivaregrabben Marcus Hellner komma på en andraplats i herrarnas 15 km fristil i Davos, med Northug så långt efter att man tror han blivit sjuk. Vi snackar en 18e-placering eller liknande.

Till saken hör att Northug i ett uttalande från februari i år, har sagt att han aldrig kommer att förlora mot Hellner. Så nu har det trivsamt lagt sig tillrätta i maggropen, likt en av bikarbonat betvingad sur uppstötning; mitt monumentala förakt mot Northug och hela hans pissmarinerade vidriga lilla låtsasnation, med sitt fiskleveroljesörplande och intellektuellt underlägsna byfånefolk, med sina skrattretande elbilar och öststatstrista byggnader. Det enda som svider lite är att jag inte fick vara på plats, och köra ner Petter Northugs ord i halsen på honom med något slags glödande metallföremål, och samtidigt skrika haranger om norsk oduglighet åt honom på skånska (det mest förnedrande av tungomål), så det liksom flög saliv i hans ansikte.

Hellner förlorade mot Heikkinen, en finne, men det kan man nonchalera. Finnarna är alltid dopade, och sällan för smarta för att åka fast. Så det är en seger man kan skita i. Ungefär som om en ryss hade vunnit (som faktiskt skedde i Kallas lopp samma dag; en ryska som varit dopingavstängd i två år kom tillbaka och vann med förkrossande marginal. Ingen tar något sådant på allvar; smutsiga smutsiga ryssar. Men de har alltid haft sin egen moral, obegriplig för oss normalt funtade).

Men när Hellner låg där i snön, utpumpad efter sin bragd, så kom någon fram och knäppte upp skidorna åt honom, och gratulerade honom med ett leende. Och jag har inte fått det verifierat, men det såg ut som en fransman, möjligen Magnificat, som Hellner just nätt och jämt knuffat ner till en tredjeplats.

Om detta stämmer, och dessa nyckfulla grodätare verkligen uppvisade så fin sportslighet, så tar jag nu tillbaka allt ont jag skrivit om dom i denna blogg. Jag bryr mig inte om att de äter svettigt bröd ur oansade armhålor, eller bygger bilar som liksom faller sönder inför ens ögon. Det var förbannat fint gjort, och visar vilken skillnad det är på människor; En norrman hade spottat på Hellner, eller åtminstone sagt något om hans mamma.

Tack Frankrike, och tack Marcus Hellner.

Sarah: Ihihi, det är så fascinerande när du är lortig i mun.

Fanjunkaren: Ha, och så lade du ner FB, bara för jag förkastade det! Du är så opinionskänslig, och nu har jag bevisat det. Det var också min plan med att baktala FB; att påtala din inkonsekvens! Lite trist.

Pentex: Jag tjyvrökte "Blend Blå" förr, och med undantag av några äckliga cigariller och något äckligt som skickades runt av oklippta Israeler på Railay Bay, så har jag nu inte rökt något dåligt, nej.

Och till övriga får jag väl säga att jag nu omöjligt kan lägga ner bloggen, eftersom det kommer ett nytt vinter-OS snart, och jag misstänker att norrmännens slöhet nu är ett slags småaktigt kraftsparande inför dessa spel.

Bäst just nu: Mitt nyinstallerade tangentbord! Jag ska aldrig mer hälla kaffe i datorn.

Sämst just nu: Det är så satans kallt, och jag har upptäckt att jag renderats försvarslös mot kylan i och med min viktminskning. Kanske måste jag t.o.m. köpa långkalsonger! 


Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Först och främst, Tribal Wars? Vad fan är det?

Dessutom är det glädjande och se att du verkar ha hittat tillbaks till gammal god form. Inget piggar upp lika mycket som ett svavelosande angrepp på norrmännen. Eller att läsa ett dylikt för den delen. Framförallt i dessa dagar när de ska dela ut Fredspriset. Dessa lismande lusekoftor! Nobel fattar inte vad han ställde till med när han i ett förmodat delerium, uttalade en önskan om att Norge skulle dela ut priset. Absinth var ju ganska vanligt på den tiden, Strindberg osv...Jag vill i alla fall tro att de beror på det. Det måste vara så. MÅSTE!!!

2009-12-16 @ 15:46:45
Postat av: Simon

Säga vad man vill om norrmännen, dom har i alla fall vett att inte vara med i EU..... och så länge vi är med och betalar franosernas jordbrukspolitik så kommer jag att hålla Norrbaggarna högre än grodisarna. Men jag har ju den fördelen att jag hatar nästan all sport så vem som vinner ett skidlopp har inte någon större inverkan på min "rasism" =)

2009-12-16 @ 17:35:16
Postat av: Fanjunkaren

-Bara jävla ljug. Trist att se hur du missbrukar yttrandefriheten.

2009-12-16 @ 19:57:08
Postat av: Stockholmare....

Aaaah ett mustigt angrepp på Norrmännen precis vad bloggen behövde. Kan dock omöjligt ha varit en fransman du pratar om, de har inga goda egenskaper över huvud taget, och JA de ska alla dras över samma kam!



Vad gäller din tveksamhet till bloggens livfullhet i tidigare inlägg så vet jag precis vad som behövs. Dina betraktelser av omvärlden är minst lika bra som förr i tiden medan det blir allt längre mellan fantastiska betraktelser ur ditt eget liv. Detta tror jag beror på frånvaron av käcka fruntimmer i din omgivning. Gnabbandet med Gäby o Olefin var en stor fröjd och även om Fanjunkaren är en klippa så krävs nya kvinnliga motpoler för att liva upp bloggen till fornstora dagars magnifika höjder.



Lösningen alltså: Skaffa ett par nya väl valda kvinnliga vänner (icke att förväxla med att skaffa en kvinna).

2009-12-18 @ 13:15:08
Postat av: Keyser Söze

Jaha, det verkar som du slag i saken och lagt ned den här bloggen. Det kommer ju inga nya inlägg :)

2009-12-19 @ 14:07:40
Postat av: Keyser Söze

Nu glömde jag ju skriva (gjort) mellan "du" och "slag" som vän av ordning redan uppmärksammat.

I alla fall.. Kan ju passa på att tillägga när ju ändå är här igen, att FB verkar vara ett jävla hittepå. Har aldrig orkat lägga någon tid på det, lägg ned skiten!

2009-12-19 @ 14:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0