Vankeln!

Idag är det världspremiär för ett helt nytt svenskt ord här på Higge Erövraren! Jag har iaf inte hört det innan, utan kom på det när jag stod och diskade nyss; "Vankel -n vanklarna"

För att förklara vad en "Vankel" är, måste jag göra något jag sällan gör; nämligen uppmärksamma olika skillnader i människors fysik, och då främst kvinnors. Detta är något som är väldigt förbjudet, eftersom vi hela livet får lära oss att alla kvinnor är vackra, oavsett storlek.

Det är ju jävla skitsnack. Visst, jag kunde lätt frestas att fritzla Sarah Dawn Finer om jag hade en bra källare, och hon kom gående förbi. Men ni vet folk som blir sådär feta så de måste knyta fast en tvättsvamp på en pinne, för att kunna gnugga rent kring rektum då de gjort sitt avträde? Ingen ska försöka inbilla mig att de är attraktiva.

Men nu till fenomenet vankel. I USA finns ett ord som heter "Cankle", vilket är ett sammansatt ord bildat av "Calf" (Vad) och "Ankle" (Ankel). En "Cankle" uppstår då en person ansamlar så mycket fett kring ankeln att man inte ser vart vaden slutar, och ankeln börjar. De blir ett, alltså en "Cankle"!

Saken är den att fenomenet är om inte okänt, så i princip helt odiskuterat hos oss här i Sverige. Kanske för att det här är lite fulare att göra skillnad på folk än i USA. Där har många olika typer av folk levt tillsammans så länge, att de lärt sig att det är ok att skämta lite om varandras olikheter.

Sedan är det samtidigt ett lite mer elitistiskt samhälle, där man gärna pekar och garvar åt hjonen på husvagnsparkeringarna, d.v.s. de som röker "crank", äter "KFC" och odlar "Cankles". Det är iaf min teori. Vi har hur som helst inget namn på "cankles". Eller rättare sagt, vi HADE inget namn på dom.

Men nu har vi! Gott folk, kära läsare, älskade antagonister; Vanklarna är här!

Vankel! Smaka på ordet! Iakttag själva vankeln, sätt den i en kontext.

"Tjenare Leffe, din morsa bjöd hem mig på kaffe å nuppa igår... men ja banga, för hon visade vanklarna!"

"Gun-Britt strök sig över vankeln, och råkade då smeta ut en blodfylld mygga över de vita strumpbyxorna."

"Berith svor då hon försökte trycka ner sina svullna vanklar i de trånga vinterkängorna."

"Kenneth kysste sakta och smekande Louises rosiga vanklar, och började långsamt vandra uppåt med sin mun. Retsamt nafsade han henne lätt i knävecken, och njöt av hennes liderliga suckar. När han sedan kysste insidan av hennes känsliga lår, kunde hon känna hans ljusa skäggstubb retas lätt mot huden.

Nu kunde hon inte stå emot längre, hon var tvungen att ha honom! 'Älska mig nu!' tiggde hon, samtidigt som hon bestämt drog honom upp över sin längtande kropp. Upphetsad av hennes begär styvnade Kenneth till all sin prakt, och hon tog girigt emot hans väldiga manlighet med sitt bultande sköte. Rytmiskt rörde sig sedan deras varma kroppar i perfekt harmoni i det dämpade ljuset, som om de tillsammans bildat kärlekens och passionens 'yin och yang'.

Plötsligt, efter timmar av ohämmad och het älskog, rullade Kenneth ögonen bakåt och stönade till som ett misshandlat dårhushjon; 'GWAAAH-ARGH... L-l-louise, j-jag kommer nu... vart vill du ha den?' frågade han ansträngt, och spände sin brunbrända brandmanskropp i extas. 'Över vanklarna Kenneth, lägg den över mina vanklar!'
Kenneth gjorde som hon bett, och log utmattad mot sin älskade. 'Fan, varifrån får du all sjuk skit, din vridna vankelapa?' frågade han. Men Louise hade redan somnat"

Ja, där ser ni hur man kan använda detta nya ord. Vanklar, man får tycka vad man vill om dom, men nu har dom iaf ett namn!

Bäst just nu: Att jag just skrivit ett inlägg om något jag inte tror att jag avhandlat innan!

Sämst just nu: Jag har skrivit inlägg istället för att packa för min lilla jultripp!


Kommentarer
Postat av: Ezös Resyek

Eeewww, grose!!! Man tackar för den fina julhistorien, och så här tidigt på morgonen dessutom. GOD JUL!

2009-12-23 @ 07:44:39
Postat av: Simon Von Besserwisser

Vankel är inget nytt ord, det är en form av förbränningsmotor med roterande "kolvar" som bl.a Mazda envisas med att använda i vissa av sina RX-modeller =)

Vi ses i helgen!

2009-12-23 @ 08:03:44
Postat av: Higge

Simon: Jo, jag vet, men då är det med W. Fast det är så mycket stockholmare som läser bloggen, och de är sällan bilintresserade, så jag ville inte göra ett "tråkigt" inlägg. Glöm för all del inte NSUs Ro 80.



Keyser: Erkänn att du gick igång på det där.

2009-12-23 @ 11:23:15
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Maaaandaaaaa

I like it! ;P

2009-12-26 @ 16:32:07
URL: http://pamillimetern.blogg.se/
Postat av: General Lindström

Jag har den äran att meddela dig att du ännu en gång gjort mig tårögd (eller kort och gott "fuktig" om det passar Herrns öron bättre) Grattis!

2009-12-28 @ 20:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0