Agent Johnny Skan; Standardutrustning.

Har ni vaknat nånstans efter en fest, och varit sådär förvirrat bakis? Liksom känt er lite vilse, fått lite ångest över hur ni ska ta er hem och så känt det där pinande hungersuget i magen? Kanske är ni en bit bort från stan, eller så är det söndag och klockan är några timmar innan 12 då pizzeriorna öppnar! Har ni då upptäckt en chipsskål på bordet, eventuellt med lite gammal dip bredvid?

Oslagbar känsla, eller hur (nästan som att preciiis hinna på toaletten)? 

Då vet man att man klarar någon timme till i den främmande miljön.

Nu följer ånyo en period av en del partajande, och eftersom chips ännu inte längre är en del av min kostcirkel, så har grundpackningen i vår partyportfölj fått anpassas lite.

Så här  ser partyportföljen ut. Ser man den, är vanligtvis inte Johnny långt borta. Snygg va? "Va fan, är det bandy?" fick jag, Johnny och vår portfölj höra sist vi var utsocknes.

Grundpackningen  är från vänster, övre raden; Alvedon, Vätskeersättning (resorb), tandkräm och dito borste, linsask, alkohol och eventuellt groggvirke. Nedre raden; Servitörverktyg, kortspel, tändstickor, hembränd partyskiva. Absoluten och Limeslisket är bara exempel. Just denna Absolutflaskan är den heliga flaska som inte kommer att öppnas eller drickas upp, utan sparas till minne av svenska Vin & Sprit som nu sålts av förrädarborgarna till fransoserna i Pernod.

Här  har vi den uppdaterade packningen. Enkelt, genialt. 

Trots sin ringa storlek kan portföljen även extrautrustas med ombyte, bastukilt, necessär m.m. 

Dagens citat: "Bara för att dom är fula ska dom inte tro att dom kan slippa undan!" Sagt av okänd under ett krogbesök, om vilka sorts brudar man ska ragga på.

Issa: Ja, men då är du iaf i gott sällskap. Fasen att jag inte slog dig en liten pling... Men nu har jag alltså lärt mig vart färgen finns, excellent! 

Xrim: Jag övervägde seriöst rödbetsaft. Tror det hade funkat finfint, faktiskt. Nu blidde det dock en hallonlösning istället.

Ingvar: Vilken fantastisk individ du är. Vänstervriden och relativt vidrig, men även god och rättfram. Du påminner om Hoben som blev Gollum då han fann ringen. Vad du fann och förvandlades av vet jag inte... tidelag kanske? Din teori är intressant och djärv, men, ska det visa sig; helt felaktig. Sedan vet jag inte om dialekten du skryter om som komplement till din penisen är något att vara stolt över. Den är du ju inte född med, exilgöteborgare som du är. Alla vet ju att bara svagsinta byter dialekt.

Sanity N/A: Menar du då att jag har långt mellan roligheterna, eller långt mellan inläggen? Menar du att jag har lång mellan inläggen så kan jag bara säga ja, du har rätt. Men det handlar om att göra ett val; kvalitet eller kvantitet. Men menar du att jag har långt mellan roligheterna så måste de ju ändå vara värda väntan, eftersom du verkar vara en ständigt återkommande läsare?

Sämst just nu: I ett sprintlopp i skidskytte idag, så genade norske skidstjärnan Ole-Einar Björndalen tillsammans med ett gäng andra åkare över en bro, och avvek alltså från den egentliga banan. En annan norsk genare menade att han inte uppfattat att den vägen var avstängd. Visst hade han sett en "liten planka" ligga i vägen, men inte reflekterat mycket över det. Björndalen och de andra straffades med en minuts tillägg, trots att reglerna förordar diskvalificering. Detta gjorde att han förlorade guldet, och fick ett brons istället.

Senare protesterade norrmännen, och av medlidande för de patetiska och bleka små blodfattiga vidrighetsunikumen eller deras oljefinansierade mutor, så ändrades beslutet tillbaka, och Björndalen fick sitt guld. Reglerna gäller alltså inte norrmän.

Här kan ni 27 sekunder in i filmen se hur vägmarkörerna ser ut, och själv avgöra om de ser ut som små plankbitar. Jag tycker de är både talrika, starkt färgade och väl tilltagna i storlek. Men det är klart, jag är ju inte norrman och gravt intelligensbefriad.




Bäste svensk Magnus Jonsson slutade på en klen 15e plats. Men han åkte rätt väg, och kan trösta sig med att han kanske inte är lika snabb som norrmännen, (inte dopad alltså) men han är iaf inte helt jävla DUM I HUVUDET! Den här världen blir inte en plats som man helt och fullt kan glädjas i, förrän den näst siste norrmannen dinglar i den siste norrmannens inälvor (märk väl; norrmän. Deras kvinnor ska vi ta vara på!).

Bäst just nu: Ole-Einar Björndalen tangerar nu 35 år gammal Ingemar Stenmarks rekord med 86 världscupsegrar. Det hade Ingemar dock klarat av redan vid 32 års ålder. Så Björndalen är bara en dopad sillsaftskalle till fuskare som alltid kommer att  vara nummer 2. Synd Norge.

Kanske skulle man tröstsponsra Norge i dess uselhet och kanske köpa något norskt, typ en norsk bil, mobiltelefon, dammsugare eller kanske ett kylskåp eller en spis? Nej just det, norrmän kan ju inte skapa något, de kan bara skörda befintliga naturtillgångar och suga på silverskeden som Moder Natur stoppat i käften på dom. Varför? För dom är DUMMA I HUVUDET!

Jo förresten, SVT! "Vem vet mest"? Jag. Fuckers!

Kommentarer
Postat av: Sanity N/A

eventuella oklarheter skyller ja helt på diverse rusdrycker. nykter kan jag inte riktigt redogöra för vad jag menade.

dock är jag mycket riktigt åtekommande, helt oberoende av kvantitet.

2009-02-16 @ 02:07:27
Postat av: Anneli

När ska du (eller jag) anmäla dig till Vem vet mest då? Börjar bli dags nu.

2009-02-16 @ 23:23:52
Postat av: Keyser Söze

Exakt, upp till bevis! Det är klart att du måste dela med dig av din oändliga visdom.

2009-02-17 @ 08:20:51
Postat av: Robust svart kvinna på dansgolvet

I Norge produceras faktiskt gipsskivor, elbilar, "lusekoftor", elektroniska ID-kort, massivpapp, vattenbaserade läkemedel m.m :)

google is your friend.

2009-02-17 @ 09:53:20
Postat av: Xrim

Haha, i Sverige gör vi stål, norrmänen gör massivt papp!

2009-02-17 @ 10:41:34
Postat av: Anonym

Jag har läst det ungefär 20 ggr nu och jag skrattar bara mer och mer för varje gång.

Hur fan kan man presentera sig som en "robust svart kvinna på dansgolvet"? Visst... det kan vara en rubrik i en kontaktannons men den säljer antagligen inte så bra. Om man nu är robust kanske man skall ta och belysa sina andra kvaliteter.

2009-02-17 @ 11:41:06
Postat av: Olefin

Jag kommer fredagkväll =) Då ska vi härja!!

2009-02-17 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0