Tji dun åt Higge!?

Pfff! Jag har aldrig varit särskilt förtjust i gäss. De är aggressiva och arroganta, skräniga och jävliga. Fågelvärldens fransmän, för att metaforera en smula. Nu har det tydligen filmats nån dunryckning med skrikande gäss, och hela världen gapar och skriker efter rättvisa och bojkott. Längst fram i kören av gaphalsar står som vanligt idioterna som vet minst, och häver ur sig snillefraser som "det är som om man skulle rycka håret från en människa".

Nej, det är det inte. Folk som säger det har aldrig plockat en fågel. Och även om det hade varit så, så ränner ju fruntimmer till vaxverkstan och pröjsar dyra pengar för att utsätta sig för det, så hur jävla illa kan det vara?

Näväl, opportunist som jag är, vädrade jag naturligtvis morgonluft. "Nu köper ju plötsligt ingen jävel dunkläder mer, och om man lägger det till lågkonjunkturen så kommer det snart att finnas gott om jäkligt billiga dunjackor att köpa i butikerna" tänkte jag och gnuggade händerna. Men näppeligen! Nu drar handlarna in kläder med dun i, istället för att försöka sälja det till vrakpriser som en reaktion på minskad köplust.

Snuvad på konfekten blev man som vanligt. Nåja, jag ser bara fetare ut i skiten ändå. Nån som vet vart man hittar en gammaldags lurvig Helly Hansen fiberpälsjacka nuförtiden? Dom är tuffa!

Elsa: Det vet jag väl. Vad du pysslar med här vet jag inte, men det ser ju bra ut i besökstatistiken iaf.

Xrim: Se där! Och i en demokrati dessutom. Att lära folk sånt där är omöjligt, bättre satsa på dumpoliserna! 

Elin: Det handlar inte bara om att slåss. 70 % nöjer sig ju fan med odugliga drönare. Hur fan står man ut hela livet med en gubbjävel som t.ex. inte kan bre sina egna smörgåsar?

Bäst just nu: Min nya skjorta jag köpte på rean.

Sämst just nu: Att folk hetsar upp sig över några gapiga gäss som kommer undan med blotta förskräckelsen, medan media tiger ihjäl det faktum att vår s.k. "ursprungsbefolkning" beter sig som jubelsvin och hetsar ihjäl rovdjur med skoter, samt lägger ut förgiftat kött åt örnar. Dessutom gör dom anspråk på att äga en hel djurart. Snikna små jävla stinktroll!

Kommentarer
Postat av: Xrim

Ta det lugnt Higge, Dunskandalen kommer att vara glömd om en månad, precis som mulesing av får, Pälsdetaljer av hund, klubbade sälungar, elektrisk avlivning av silverrävar och minkar, djurtestat smik osv... Vi människor är hycklare och behöver något/någon att rädda för att må bra, denna gången blev det gäss som får stilla vårat samvete i ett par veckor. Det kontrolleras lite, kanske nån ny märkning av dunprodukter viola! Alla mår bra... förutom att det inte har hänt något, gässen plockas insynsskyddat och säckarna märks om till "rätt" märkning i en lagerlokal.

Skönt att göra så, slipper vi tänka på inbördeskrig, systematiska våldtäkter och lemlästningar i Kongo. Nu kan man stilla samvetet på Åhlens eller IKEA :)

Grom hälsar förresten att de borde göra ett reportage om honom då han blir levandeplockad flera gånger per år.

2009-02-03 @ 21:52:54
Postat av: Elsa

kan ju läsa de kommentarer du får om inte annat! meeen visst kan jag sluta med även det :P

2009-02-03 @ 22:03:04
Postat av: Robin

lyssnar du på musik när du bloggar eller är det distraherande för dig?

2009-02-03 @ 22:51:17
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja fråga inte mig, jag fattar inte hur folk kan nöja sig med drägg det enda jag kan tänka mig som förklaring på detta är att det är nåt lika stort fel på dem själva.Jag vet en karl som vägrade skala potatisen själv så hans tant fick göra det oavsett om de var hemma eller på finaste festen. Är hon så dum så att hon gör det åt honom kanske de förtjänar varandra.

2009-02-04 @ 11:49:51
URL: http://elinha.blogg.se/
Postat av: Xrim

Higge, jag har precis fått ner "A fistful of dollars" i HD, intresserad av att se Clintan högupplöst nån kväll?

2009-02-05 @ 14:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0