Kossan Marklund

Puh, vilken jävla tur att man aldrig gått på hypen att läsa den där "Gömda"-skiten. Tiden jag annars hade ödslat på eländet har alltså räddats av det ganska påtagliga förakt jag känner för Marklund (den övermaga apan). Jag läser alltså inte hennes skit. Jag har försökt lyssna på "Den röda vargen" eftersom den utspelar sig i mina gamla bostadskvarter i Svartöstan, men jag somnade ständigt ifrån det sövande ältandet om karlars uselhet och eländet som tydligen råder i norra Sverige.

Hon snackar mest en massa skit som man blir irriterad på. Sitter hon inte och gapar i feministdebatten, så kastar hon skit på sin hemstad Piteå. Och det är väl i sig inte en så dålig sak, men den bör utföras av folk som begriper något (som jag) och inte av nån miljöskadad jästsvampodling nere i Stockholm.

Min brist på saker att ladda ner har nu tvingat mig till att se gamla avsnitt av "Debatt", och i ett av dessa så pladdrar man alltså om "Gömda". Jag har tidigare bara noterat "Gömda"-debatten lite i förbifarten, och snappat upp några nya påståenden. "Mia" som under flera år ska ha jagats av en elak arab ("Mannen med de svarta ögonen" ska han visst heta i boken) fann sig ingen trygg Norrlänning, istället hittade hon en argsint chilenare som vid två tillfällen försökte köra över den elake araben. Detta renderade den frejdige bilisten haffad i sinkaburum i ett år.

Detta har inte skildrats i boken. Fler saker framkommer, och det blir ganska tydligt att detta är ännu ett fall där gärningsmannens aggressivitet och våldsamhet bara är en del av problemet. Den andra delen är att "Mia" och så många andra likt henne inte lär sig något. Från en våldsam och obalanserad typ från en kultur hon inte begriper, till nästa.

Det finns en problematik i samhället som grundas i kvinnors oförmåga att inte begripa hur man sållar bort svinpälsar. Det är ju faktiskt så, att många rent aktivt söker sig till de här arslena. Hade jag varit envåldshärskare i det här landet, så hade vi haft en speciell sorts "Dumpolis" som hade haft till uppgift att bestraffa korkat beteende. Förutom att prygla folk som ligger 10 km under 50-gränsen för att det snöar lite, så kunde dessa även få hålla utkik efter stupida kvinnor som hela tiden envisas med att bjuda ut sig för drägg och skumrask.

Exempel: Ser Dumpolisen att någon kvinna springer efter någon som just slog ner en snubbe helt oprovocerat, så ge henne ett par rapp med ett för uppgiften välproportionerat spö så hon lär sig en läxa (alt. konfiskera hennes televisionsapparat el. dator). Dessa specialpoliser skulle även få upprätta register över de efterblivna slidhjon som envisas med att skriva beundrarbrev till dömda brottslingar. "App app app! Skriver du friarbrev till Helge Fossmo?" Aja baja, då kommer farbror Dumpolisen och ger dig en jävla omgång. Är du dessutom ful eller uttjänt? Ja då skickas du till Norge. Men det är tyvärr bara i min utopi. I den här jävla fjöldemokratin blir det väl inte bättre än vi har det nu.

Förresten skulle väl de korkade skatorna bara bli kära i Dumpoliserna. Då kunde ju lätt en ond cirkel uppstå. Kanske skulle dessa spöstraff bara utföras av kvinnliga Dumpoliser? Ja, det skulle se bättre ut!

En aning anmärkningsvärt sak i "Debatt" var ju dock att "Mannen med de svarta ögonen" som trädde fram där, är kvar i landet trots att han redan 1987 dömdes för misshandel. Jag ställer mig frågan på vilket sätt en sådan människa berikar kulturen (utöver att hans gärningar givit upphov till ett överskattat skräpverk). Det som vidare är riktigt irriterande, är att han inte lär ha några problem med att skaffa brudar efter det där framträdandet heller. Smartare är dom nämligen inte, fruntimrena.  

Elsa: Spela inte Allan och låtsas att du läst det där långa inlägget. Usch vad trist attityd.

Xrim: Aah, Bear Grylls ja, han har ju vett att blöta huvudbonaden i ökenområden. Sen är han cool för han är SAS också, och kan dräpa skurkar som vi andra dräper småvilt. Laddade hem en massa avsnitt nyss för att jämföra!

Lindblom: Han sa faktiskt så! Härlig kille, Fanjunkaren. Tidvis en smula obstinat, men en underbar människa.

Bäst just nu: Jag är frisk igen, åtminstone från mina fysiska åkommor.

Sämst just nu: Grubbel klöser ständigt bort ruvan på mitt själsliga sår (hahaha, så Birroskt av mig!).

Kommentarer
Postat av: Xrim

Hmmm... de dära dumpoliserna påminner ganska mycket om de kvinnliga "sedlighetspoliserna" de har i Iran. Tror att det är bättre att lära tjejerna självförtroende och vad respekt är, detta givetvis kombinerat med kampsport så de kan roundkicka aset i huvudet nästa gång de blir bitchslappade.

2009-02-02 @ 07:53:35
Postat av: Elin

Hur funkar folk som låter sig bli slagna, visst är det synd om dem men jag kan inte riktigt förstå deras tankegång. Skulle min kille nita mig skulle jag nog ge dubbelt igen.Inte för att det kanske är det smartaste utan som en ren reaktion. Men hur kan man låta sig hunsas runt, visst är deras öden hemska men det är ju hela tiden val man gör.

2009-02-02 @ 09:20:06
URL: http://elinha.blogg.se/
Postat av: Elsa

klart jag inte läst det

2009-02-02 @ 16:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0