NY BLOGG!

Eftersom jag under sommaren är borta flera dagar och arbetar långt ovanför polcirkeln där mobilt internet helt enkelt inte finns, så har jag beslutat att skaffa en andra blogg, som ska finnas parallellt med den här.

Orsaken är att eftersom jag är en synnerligen nervklen och tålamodsfattig människa då det kommer till datorer o.dyl, så har jag inte lärt mig att uppdatera denna blogg med mobilen.

Blogg.se har helt enkelt inte gjort det tillräckligt lätt för mig.

Istället lät jag min mobil skapa en egen blogg på blogspot.com; en blogg som jag kommer att uppdatera med mobilen då jag inte har tillgång till internet, eller då jag kommer på något hysteriskt kul som jag genast vill skriva.

Tyvärr så är denna blogg jätteful, och heter "My mobile blog" eftersom jag inte vet hur jag kommer åt att administrera den med datorn. Men detta försöker jag ta reda på, för att kunna snygga till det hela. För skojs skull tänkte jag visa mitt desperata inlägg på ett it-forum för er.

"HJÄLP! Claimtoken till Blogspot mobilblogg?
Jag måste få hjälp innan jag tar mobilen och brutalmördar min laptop med den, så båda krossas till kiselskit. Hoppas jag hamnat någorlunda rätt...

Jag lät mobilen (sony ericsson W302) skapa en blogg genom att bara skicka ett MMS till obefintlig blogg. Därefter kom ett SMS som lyder "Gå till den här sidan med hjälp av datorn om du vill redigera bloggen: Claimtoken (typ av lösenord):********* Bloggadress: http://www.bebop994.blogspot.com"

Problemet är, att när jag går till bebop994.blogspot.com, så finns där ingenstans att skriva in nåt "Claimtoken". Jag fattar inte hur jag ska kunna logga in för att sköta sidan.

Edit: När man trycker "logga in" så kommer man ju bara till bloggers inloggningsida, och där ber dom om användarnamn (e-mailadress) och lösenord. Inget "Claimtoken" alls. Är jag efterbliven, eller har dom gjort ett jävla skitsystem? AAAH!

Nån som vet?"

Så tills jag fått veta hur man administrerar mobilbloggen via datorn, så får ni finna er i att den heter "My mobile blog" och har adressen "digbut883.blogspot.com"

Så när ni kommer hit till "Higge Erövraren" och inte hittar ett nytt inlägg, så klicka bara på "Higges mobila" under "Länkar" här till höger, så kanske det finns ett färskt inlägg där.

Ja, jag är kanske lite av en idiot, men det här är väl en ok anpassning?

Ingvar: Du är bara ledsen för det finns ett pervo mindre i världen, vilket innebär att du tillhör en krympande skara. Hehe! Det där med Thåström tänker jag inte kommentera. Gillar man inte det han gjorde med "Ebba Grön" och "Imperiet", så är man en fåntratt. Är du en fåntratt, Ingvar?

Emma: Vi är nog många som delar samma uppfattning, men för att vara snälla låter vi fansen gnöla på ett tag. Men när det lagt sig lite så tänker jag gå runt och haspla ur mig skojiga sanningar till höger och vänster. Typ; "Björn Rosenström är ju bättre än Wacko Jacko nånsin var!". Sweeeet....

Elin: Jag skickade en SMS-fråga till Eniro innan, som löd "Är Elin i Higge Erövrarens kommentarsfält ett helgon?" och fick då svaret "Nej, hon är Babylons sköka!". Så jag vet inte... dom har ju haft fel förr, men ändå.

Sämst just nu: Att jag fått böka med den här skiten när jag skulle sova!

Bäst just nu: Att ni kan följa mig även i glesbygd nu.

Kommentarer
Postat av: sandra

Åh vad härligt att du skaffat en mobil-blogg!!



Loves it!

2009-07-11 @ 22:59:26
URL: http://allasomjag.blogg.se/
Postat av: Elin

Åhh du din odugling!

2009-07-12 @ 12:52:45
URL: http://frokenillmarig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0