Semester

Nu har jag en hel del rekreationstid framför mig. Nästa arbetsperiod är jag ledig, så nu har jag 15 vilodagar föröver. Allt jag lagt på mig p.g.a. "Rockbåten", födelsedagsfestande och sommarexcesser har jag jobbat bort igen, så som det var planerat innan sommaren. Med mycket brädåkning och grillad kossa så kan nog mitt delmål på 30 tappade kilon innan den 1 september vara säkrat.

Först ska jag dock ta mig igenom nästa helg, som kommer att tära svårt på kraftreserven. Olefin kommer upp för "Lulekalaset", och det ska festas i dagarna tre. Jag funderar på en liten bartömning här hemma, och det går rykten om kräftfest annorstädes.

Just i skrivandets stund är jag dock ganska passiv. Jag kan ännu inte stödja på vänsterarmen ordentligt efter vurpan med Elvira i fredags natt, och knäet är lite ömt ännu. Dessutom blev jag sugen på att hugga ved igår, så jag bad om att få angripa en kubik rejäla granklabbar med stora klyvyxan efter avslutad arbetsdag. Det fick jag, såväl som träningsvärk överallt, och blåsor i mina släta fina kontoristhandflator. Ynkedom!

Det gav dock mersmak, så om någon i luletrakten vill ha lite ved huggen så jag får motion och manligare hud i händerna, så skriv det i kommentarsfältet.

Roligare än så här blir nog inte detta inlägg, men nu har jag iaf annonserat min återkomst.

Road läsare: Jodå, det kommer mera gallspyende inom kort, oberoende av kommentarer.

Bäst just nu: Lite "inför lulekalaset"-bibbande imorrn med Elsa, och utflykt till Pite.

Sämst just nu: Nätterna har blivit märkbart mörkare.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vadå sämst just nu?! Det är väl jättetrevligt med mörka nätter. Varma augustikvällar när man kan sitta ute och tända ljus och ha det mysigt. Passa på att njuta lite i stället för att vara så pessimistisk.

Ha en skön semester! Jag är lite avundsjuk - har en veckas jobbande kvar innan jag beställt perfekt väder och en grekisk gud.

2009-07-25 @ 00:58:07
URL: http://frokenillmarig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0