Min första "skatefilm".

Var nyss ute på räddningstjänstens brandövningsplats och övade på mina longboard skills. Det var så roligt så jag kunde nästan inte sluta! HAHAHA! HAHA!

Det bästa är att jag redan känner mig så säker att jag kan börja åka bland mer trafik och i brantare backar. Där ser man hur fort man lär sig något om man tycker det är kul. Det är ju så här det ska vara; Det ska gå att göra med en gång! Faktum är att jag redan vid detta mitt tredje åktillfälle, var så pass stabil att jag kunde spela in en liten film. Den blev tyvärr rätt kort, eftersom jag ville få plats med den i ett MMS

P.g.a. mina sparsmakade kunskaper om filmredigering, så la jag på musiken manuellt direkt vid inspelningstillfället! I slutet ser man hur glad jag är. Fånigt lycklig.
 



Jag älskar min långbräda!

Vidare kan jag berätta att jag varit på körfestival i Gällivare. Det bästa var när jag och tanterna  satt och "drack varandra till" på en parkbänk  i Malmberget. Någon hade bara ordnat två bussar till 350 körsångare, så det tog några timmar extra för oss att komma upp till festen med helstekt Ren på fjälltoppen på "Dundret". Det gjorde dock ingenting alls, för jag försåg tanterna med öl och så skickade vi runt en vinare. Så satt vi där och sjöng i solen, som ett gäng proggare!

"Alkohol; Bygger broar mellan generationer!"

Det sämsta var när jag tvangs lyssna på när Sofia Jannok ylande och överpretentiöst skulle representera sin efterfabricerade bluffkultur (den samiska). Att romantisera något så vidrigt som rennäringen, vilken inte är annat än terrorism och ekologisk katastrof, är direkt förolämpande mot de skattebetalare (ni och jag) som tvingas finansiera skiten!

Nu ska jag dock inte låta bitterheten få mig att snöa in på det.

Jag och Tilde anlände i Gällivare redan på torsdagen, för jag och Psyko-Bob skulle sätta nya bromsbelägg på henne fram. Bob som sköter sin farsas bildelsaffär nu, och hade fixat belägg till niceprice. Efter att jag överlämnat en omgång av Bobs favoritmuffins (choklad med nougatklumpar), fixade vi bromsarna rätt smidigt. Efteråt svinade vi runt i hans Camaro och sladdade i rondeller. Roligare och mindre miljöpartistiskt kan man knappast ha det!

Bob som är gammal rutinerad skejtare provåkte dessutom min långbräda och kom med lite nyttiga tips. En mycket givande helg! Och dessutom en mycket varm sådan. Det var mellan 20 och 28 grader hela helgen, och jag har fått rejält med färg utan att börja flagna!

Elsa: Ja, jättefint.

Bäst just nu: Långbrädan! Vad ska jag döpa henne till?

Sämst just nu: Bloggen kommer att misskötas några dagar nu, för jag ska norrut och jobba där inget internet finns tillgängligt. Sorry!

Kommentarer
Postat av: Elin

Stundvis kan du ju vara riktigt klok, tur att det går över fort.

2009-06-29 @ 10:22:08
URL: http://frokenillmarig.blogg.se/
Postat av: Mr.Pentex

Jaha du Higge man.

Du har gått och blivit skatare så här på ålderns höst ;)

Men det är ju roligt att du vidgar dina vyer.

Har du något uppdatering när det gäller "the big bang theory" har du haft tid i solen och kollat på fler avsnitt?

2009-06-29 @ 11:21:44
Postat av: Gammal Elev.

Nej, jag tror inte vi skulle utklassa dig direkt, men helt ojämt skulle det inte bli. Tror vi har (iallafall jag) oanade talanger i ett sådant ämne. Dock tror jag att du är så-in-i-helvete mycket bättre än oss på historia och svenska kungar och sådan skit. Men någon dag så ska vi utmana dig. Fast det kommer säkert sluta med att du vinner, nu när jag "callade" det och allt. Men det är ju ingen skam i att bli slagen av den bästa, inte sant?

2009-06-29 @ 12:26:11
Postat av: Anneli

Hahaha vad söt du är där på din långbräda. Hmm, jag måste tänka påt, men med tanke på att jag kom på att bilen ska heta Tilde kommer jag säkert på nåt superbt namn även till brädan. Hälsa norr från mig!

2009-07-02 @ 01:09:38
Postat av: Ledigajonassombaraglassarisolen

Den bästa "skatefilmen" någonsin!

2009-07-02 @ 08:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0