Ner ner ner, ner för backen ner....

Igår gick jag och köpte en longboard, och jag gjorde det ganska hastigt utan att fundera så mycket. Jag har nämligen velat fram och tillbaka, men innerst inne visste jag ju att jag behöver en sån här pryl. Jag tog en lång snygg modell, ganska mjuk i flexen. Så här ser den ut (fast jag har gröna hjul). Igår letade jag upp en lugn avskild plats på gamla nedlagda luftvärnsregementet LV7, med mycket asfaltsytor. Jag vill nämligen inte att någon ska titta på när jag fäktar med armarna och drattar på arslet.

Men jag drattade inte på arslet, även om armfäktandet var påtagligt. Trots att jag inte gjort ett seriöst försök att åka bräda sedan 80-talet, så gick det ganska fint. Enligt Psyko-Bob har jag ju bra balans, och det känns som om möjligheterna är oändliga, eller nåt.

Och skulle olyckan till slut vara framme, så har Olefin tvingat mig att köpa lite nördiga skydd som jag faktiskt har på mig när jag åker. Ingen hjälm dock, nån jävla måtta får det vara!


"Skate or die!"

Efter inköpet åkte jag med Hilda och Olefin till Piteå och lunchade på "Nodo". Sen satt vi där på uteserveringen och glodde på de inskränkta Piteborna, som likt lobotomerade patienter vankade av och an genom den lilla pittoreska, men illaluktande staden.

Olefin kom på att vi skulle leka en lek (som hon oftast gör). Den gick ut på att en i sällskapet skulle ha en minut på sig att välja en förbipasserande individ att leva resten av livet med.

(då det här inlägget författats, dog internet och var borta flera timmar. Jag hade dock sparat hela inlägget med "Ctrl+C", så jag kunde klistra in allt i ett dokument. Idag fick jag åter igång internet, men då jag ville klistra in det som fattas av inlägget så dök ett fönster upp med texten" Vill du att sidan ska tillåta urklipp?" och eftersom det väl för ända in i helvete är klart, annars skulle jag väl för alla blödande jävla rövhål inte försöka klistra in något? Så jag väljer "Tillåt" varpå internethelvetet stänger av sig. Loggar in igen, och försöker igen. Samma sak! Och igen! SATANSATANSATANSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!! Ni fattar inte hur jävla pissjävla rövförbannad jag är nu, och hur hysteriskt jag måste kämpa för att inte slita sladdarna ur datoraset och slå den till molekyler mot bordskanten. Jag hatar den mer än jag hatat något på väldigt väldigt länge. Och jag använder som regel aldrig ordet "hatar". Nu ska jag spara, stänga ner och prova göra om proceduren med "firefox". Sen ska jag leta upp något jag kan avvara, och låta mitt basebollträ dansa över det!)

(Inklistrad fortsättning) Men de andra fick lägga in veto, om de upptäckte någon som de misstänkte skulle falla den väljande i smaken, och hann säga "veto" innan denna hann välja.Utbudet bland killar var klent, och Olefin och Hilda fick nöja sig med nödlösningar.

Jag hade dock läst av hela "Nodo" direkt vid vår ankomst, och visste exakt vart alla de finaste jäntorna befann sig, Och de var inte få. Så då det blev min tur att välja, så pekade jag blixtsnabbt ut en tatuerad och väldigt söt rocktjej, bara två bord bort. Då Olefin konstaterade att "Nodo" var ett veritabelt slyngryt, fyllt till bredden av det bästa Piteå kunde erbjuda, ändrades naturligtvis reglerna; Man fick inte välja någon som satt inne på stället, bara de som gick förbi på gatan.

Efter någon att leva resten av livet med, blev det att hitta en klädöverdel på någon som man skulle bära resten av livet. Efter det blev det att välja två att ha trekant med, samt en samkönad att ha sex med.Tjejerna var snabba att lägga veto på de hetaste jäntorna då det var dags att välja för trekant, men jag fann på råd!

Jag: Pff, jaja, jag kan nog fan sänka ribban... hmmm... hon där! (pekade ut en välskapt 40-taggare med sammanbiten min)
Hilda: Va!?
Olefin: Den där?
Jag: Japp! Hon såg ju bra ut, och hon vet nog hur hon vill ha det. Dessutom behöver äldre kvinnor också kärlek, så de så!

Och det var allt jag hade att säga om detta. Imorrn sticker jag till Gällivare för att meka med Tilde med hjälpa av Psyko-Bob, samt delta i en stor körfestival med 1000 sångare. Jag deltar givetvis för att det är gratis hotell och fest med helstekt Ren.

Gammal elev: Jasså, så du tror eleverna skulle klå mästaren? Nej, det är ju inte särskilt troligt. Men pluspoäng för att du har ett sunt (om inte särskilt jordnära) självförtroende. Hohoho!

Sandra: Guten abend, ihre freundin. Tack ska du ha. Ja, dom är fina minsann.

Bäst just nu: Firefox löste inklistringsproblemet, om än omständigt och pissviktigt.

Sämst just nu: Jag hatar Firefox, det är så fult. Och jag hatar fula jävla användarovänliga och opedagogiska "Vista" också, det är så jävla värdelöst, fult och äckligt. Jag hatar Bill Gates och hoppas han förolyckas å det grövsta. Jag hatar hans familj och jag hatar hans fula jävla glasögon!

Kommentarer
Postat av: Elsa

sött att du har en idolbild på mig under brädan :P

2009-06-25 @ 19:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0