Uppdaterad; Äntligen!

Äntligen hemma. Jag fick tag i precis den bilen jag ville, och det gick utmärkt att köra hem den till mitt trygga Norrland. Jag listade ut att hon ("Tilde" som jag döpt henne till) drog 0.55 hem, vilket väl får ses som godkänt med två vuxna, massa packning, en uppsättning sommardäck i skuffen och grovmönstrade dubbdäck monterade.

Olefin och Jonas var en oklanderlig värdfamilj, och besöket var väldigt trevligt. Uppsala verkar dessutom verkligen vara en plats där det "finns mycket jobb för en händig karl", som min gamle chef brukar säga. Ett återbesök måste det allt bli. Bisarrt dock att den "Lounge&Bar" som vi hittade efter besöket på O´learys stank av urin, hela jävla stället. Alla satt och såg avspända ut, det vimlade av välskapta tjejer som liksom satt och gned sig på stolskanten, och inga killar verkade göra nåt move. Men överallt stank det som under pissrännan på herrtoan på vilket sunkställe som helst. Det verkade liksom inte besvära någon utom mig, Olefin och Jonas. Surrealistiskt.

Som tur var hittade vi "O´Connors" sen, ett irländskt hak med bra blandning av folk, grym musik och gott öl.

Nu ska jag dock slafa, för jag är rätt mör. Lite hårda ryggstöd har hon allt, Tilde.

Sämst just nu: De där satans fartkamerorna som står längs hela jävla E 4an, och tvingar en att köra som ett hjon. Jag minns en tid då jag kunde köra från Umeå till Luleå på två timmar. Igår tog det tre timmar och femton minuter. ARGH! Jag är så besviken på människor! Varför går ingen ut och slår sönder skiten?

Bäst just nu: Att kunna skita i bussen med sin vidriga last av otäck pöbel.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du får väl lägga upp en bild på "Tilde"

2009-03-23 @ 15:10:27
Postat av: Valle

Umeå-->Luleå, det är som skillnaden mellan 80 & 130 km/h i snitt.....sånt kan bli dyrt :P

2009-03-24 @ 10:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0